חדשות

חוקרים בארה"ב מבצעים ניסויי מעבדה ראשונים על "אינסולין חכם"

מטרת הפיתוח ב-MIT היא ליצור אינסולין שנכנס לפעילות באופן אוטומטי כאשר רמת הסוכר בדם זקוקה לכך, ומפסיק לפעול כאשר רמת הסוכר חוזרת למצב הנורמלי

מנגנון פעולת אינסולין (צילום: אילוסטרציה)

צוות בין-תחומי במכון למחקר אינטגרטיבי ב-MIT בארה"ב, דיווח בסוף השבוע לכתב העת "רשומות האקדמיה האמריקנית למדעים" (PNAS), כי הוא מבצע ניסויים במה שכונה "אינסולין חכם", העשוי לחולל מהפכה בדרך לניהול של מחלת הסוכרת.

הרעיון מאחורי הפיתוח הוא, שבמקום בדיקות תכופות של רמת הסוכר בדם וזריקות אינסולין במהלך היום, כל היום, ייטול המטופל מנה חד-יומית של "אינסולין חכם" שיימצא בזרם הדם ויכנס לפעולה רק בעת הצורך.

מערך של מולקולות נוספות יוצמד לחלבונים שנעים בזרם הדם, ואלו ישמשו כמתגי הפעלה של האינסולין בשעת הצורך

בשלב זה, מסרו החוקרים, תוצאות הניסויים שבהם נבחנת הטכנולוגיה הזאת נראים מבטיחים בעכברי מעבדה ויידרשו עוד שנים כדי לברר אם ניתן ליישמה בבני אדם.

ראש צוות המחקר, ד"ר דני צ'ו (Danny Chou) מסר, כי מדובר בגרסה שעברה הינדוס והתאמה כימיים של מולקולת אינסולין מווסת לטווח-ארוך. פרויקט מחקר זה הוא אחד מכמה שנמצאים כיום בפיתוח, שמטרתם לספק אינסולין שנכנס לפעילות אוטומטית רק כאשר רמת הסוכר בדם זקוקה לכך, ומפסיק לפעול כאשר רמת הסוכר יורדת למצב הנורמלי.

לשם כך, נמסר בדיווח, מערך של מולקולות נוספות יוצמד לחלבונים שנעים בזרם הדם, ואלו ישמשו כמתגי הפעלה של האינסולין בשעת הצורך בלבד. בשלב זה, מסרו החוקרים, "האינסולין החכם" מיועד בעיקר לחולי סוכרת מסוג-1 (סוכרת נעורים).

לדיווח על אודות המחקר לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת סוג 1,  סוכרת נעורים,  אינסולין חכם,  ארה"ב,  MIT
תגובות