חדשות

הפגנה ברמב"ם במחאה על תקיפת אח בחדר המיון

כ-200 אחים ואחיות הפגינו בבית החולים בקריאה לאמץ גישה של אפס סובלנות כלפי תוקפים, לאחר שמטופלת שפכה תה על אח; נמשך העומס במחלקות הפנימיות ובמחלקות הילדים

הפגנת צוות רפואי ברמב"ם נגד אלימות מטופלים ב-2015 (צילום: פיוטר פליטר / רמב"ם)

כ-200 אחים ואחיות מצוות הסיעוד של המרכז הרפואי "רמב"ם" הפגינו הבוקר (יום ה') בכניסה לחדר המיון בבית החולים, במחאה על תקיפת אח העובד בחדר המיון בידי מטופלת שהמתינה שם במשך הלילה. האירוע התרחש ביום שלישי, בימי השיא של עומסים בחדרי המיון כמעט בכל הארץ.

בית החולים רמב"ם מסר כי האח, ח'יר אבו-אלהיג'א, חזר רק היום לעבודתו ואף לקח חלק בהפגנה. משתתפי ההפגנה ביקשו להעביר מסר לפיו יש לאמץ גישה של אפס סובלנות לכל מקרה אלימות מכל סוג שהוא כלפי הצוות המטפל.

"המערכת נמצאת באי ספיקה וזו הייתה רק שאלה של זמן לפני שדבר כזה יקרה"

המטופלת שהמתינה במשך לילה במיון שפכה כוס תה חם על האח העובד בחדר המיון, מכיוון שלטענתה סירב להביא לה באופן מיידי משככי כאבים בעת שטיפל למעשה באדם אחר. הוא ביקש ממנה לחכות בסבלנות לתורה. האח שהותקף הגיש תלונה במשטרה.

האישה, בשנות ה-30 לחייה, הועברה לאשפוז, אך בית החולים הודיע כי מיד עם שחרורה היא תיחקר, ככל הנראה בידי המשטרה.

"אלו ימים של עומס רב במיון. אנחנו מבינים את הכעס והתסכול של המטופלים בגלל הצפיפות והמצב - אבל אף אחד לא אמור לעבור השפלה שכזו", אמר אבו-אלהיג'א.

ריימונד שחאדה, יו"ר ועד האחים והאחיות ברמב"ם, אמר: "אנחנו, מטפלים ומטופלים גם יחד, מעבירים בזה את המסר החד משמעי של אפס סובלנות לאלימות".

ד"ר חנה אדמי, מנהלת הסיעוד בבית החולים, אמרה: "המערכת נמצאת באי ספיקה וזו הייתה רק שאלה של זמן לפני שדבר כזה יקרה. אנחנו עובדים במצב של מחסור מיטות ובתקנים. הסכם העבודה שנחתם עם האחיות, לפני 20 שנה, איננו עונה על הצרכים. רק ברמב"ם חסרים עתה כמאה תקנים. חדר המיון הוא צוואר הבקבוק. המטופלים מגיעים אליו, אבל אין לנו מספיק מיטות כדי לקלוט אותם וגם לא צוות על מנת לטפל. לתופעה העצובה הזאת יש מחיר, והמטופלים והמטפלים הם אלו שמשלמים אותו".

העומסים פחתו

בתוך כך, פירסם  משרד הבריאות את נתוני התפוסה היומית (נכון ליום חמישי) בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות בבתי החולים השונים. בכמה בתי חולים ניכרת הקלה קטנה לעומת העומסים בימי השיא של תחילת השבוע. עם זאת, ניכרת עלייה בתפוסת מחלקות ילדים וגם במספר המונשמים.

ברמב"ם אתמול התפוסה הכללית הגיעה ל-99.3% ובמחלקות הפנימיות ל-99.5%, אולם במחלקות הילדים התפוסה טיפסה ל-190.5%. בשיבא התפוסה הכללית עדיין גבוהה - 112% - אולם בפנימיות היתה התפוסה 76.2%, כאשר במחלקות הילדים היא הגיעה ל-136.3%.

בלניאדו נרשמה תפוסה כללית בשיעור של 129.7%, כשבפנימיות 137.5% ובמחלקות ילדים 75% . באיכילוב 121.7% תפוסה הכללית, 92.4% בפנימיות, 106.5% במחלקות ילדים.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  תקיפת רופאים,  אלימות נגד רופאים,  צוות רפואי,  עומס בחדרי מיון
תגובות
אנונימי/ת
05.02.2015, 18:08

האם קומץ "נותני שרות" בתחום הרפואה בהפגנה אחת או שתים, או רבות ככל שיהיו תשתנה המציאות?
כולם יודעים את התשובה! הפגנה-->>זה להרגיש "ללכת עם(עבור המוחאים)אבל למעשה זה ללכת בלי (ערומים -בלי הגנה-במציאות)!"-
אם לא יקומו ארגוני העובדים בתחום הרפואה על שתי רגליים אחוריות -רופאים וסיעוד -ולהתנות כתנאי עבודה נחוץ שבלעדיו אין אפשרות לעבוד-לתת שרות רפואי--זה לא יעמוד במבחן מציאות של ארצינו
תקנו אותי אם אני טועה?