חדשות

פרופ' איתן רובינשטיין, שייסד המחלקה למחלקות זיהומיות ב"שיבא", הלך לעולמו

פרופ' רובינשטיין נפטר ביום שישי שעבר ממחלה קשה, בגיל 73; פרופ' נתן קלר ספד לו: "לולא איתן, לא היתה קמה מערכת מפוארת של רפואת מחלות זיהומיות ומניעת זיהומים בישראל"

פרופ' איתן רובינשטיין (צילום: פרטי)

פרופסור איתן רובינשטיין, בן 73, נפטר בתל-אביב ביום שישי שעבר לאחר מחלה קשה. בשנים האחרונות הוביל פרופ' רובינשטיין פרויקטים בקנדה ובמקומות אחרים בתחום המחלות הזיהומיות.

הוא נולד בתל-אביב, סיים את לימודי הרפואה בבאזל, שווייץ, ולימד בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. פרופ' רובינשטיין נחשב למי שהקים למעשה את המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים "שיבא", והיה חבר בוועדות המייעצות לכל חברות התרופות הבינלאומיות הגדולות.

בנוסף, שימש פרופ' רובינשטיין עורך בכמה בעיתונים מקצועיים וחבר בוועדות בינלאומיות של הכנסים החשובים ביותר שנערכו בשנים האחרונות בתחום המחלות הזיהומיות.

"מעל הכל, איתן היה רופא סקרן אשר אבחן זהומים בדרכים קריאטיביות בלתי שגרתיות שאנחנו לא העלנו בדעתנו"

פרופסור נתן קלר מ"שיבא", המכהן כיו"ר האיגוד הישראלי למחלות זיהומיות, ספד לו: "לולא איתן, לא היתה קמה מערכת מפוארת של רפואת מחלות זיהומיות ומניעת זיהומים בישראל, מערכת המצילה חיים יום יום ומונעת התפרצויות של מחלות זיהומיות. איתן עשה זאת בדרכו המיוחדת הן באישיותו והן בהעברת הרצאות וסמינריונים בארץ ובעולם".

פרופ' קלר הוסיף, כי "איתן היה מן המארגנים והיוזמים של כנסים רבים וחשובים והיה בועדות המארגנות של כנסים רבים כולל ה-ICCAC, הכנס למחלות זיהומיות בעולם. כמי שהיה לו הכבוד לעבוד עם איתן ברמה היומיומית ולהגדירו כמנטור שלי, איתן הרשים אותי בעיקר בחכמתו, במקוריות שלו ובחריצותו הרבה".

על אישיותו של פרופ' רובינשטיין סיפר פרופ' קלר: "איתן היה מורה דגול אשר תלמידיו הרבים מנהיגים את שטח המחלות הזיהומיות בארץ ובעולם. לאיתן היה כושר עבודה בלתי יאמן, והוא סיים הכשרה כעורך דין תוך כדי מילוי תפקידיו הרבים האחרים. מעל הכל, איתן היה רופא סקרן אשר אבחן זהומים בדרכים קריאטיביות בלתי שגרתיות שאנחנו לא העלנו בדעתנו. הוא היה איש שיחה מקסים אשר היה מרכז העניינים בכל מקום בו נמצא, ומעל לכל איתן היה חבר ומורה דרך אשר תמיד היה זמין ליעוץ, תוך רצון אמיתי לעזור. איתן יהיה חסר לי אישית ולחבריו רופאי מחלות זיהומיות בארץ ובעולם".

פרופסור רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי שיבא, הוסיף: "פרופסור רובינשטיין היה חלוץ, פורץ דרך. הוא התמקד בתחום שכלל לא היה קיים בארץ בימיו ובדרכו הבלתי מתפשרת, סלל את הדרך והציב את תחום המחלות הזיהומיות בקדמת הבמה. הוא זה שהכניס לשגרת בתי החולים את האבחון והטיפול הממוקד במחלות זיהומיות, תוך מבט לעתיד שיאפשר מצאי של אנטיביוטיקות לטיפול בחולים.

"פרופסור רובינשטיין הצטיין וידע לשלב מחקר יחד עם טיפול מעשי בחולים. אין ספק כי הניח את אחת מאבני היסוד לתחום הרפואה המחקרית המתורגמת לרפואה קלינית. המעבדה שייסד ודורות החוקרים-הרופאים שחינך וגידל - מובילים עד היום את תחום המחלות הזיהומיות בארץ ובעולם. יהי זכרו ברוך".

נושאים קשורים:  חדשות,  פרופ' איתן רובינשטיין,  הספד,  פרופ' נתן קלר,  פרופ' זאב רוטשטיין,  המרכז הרפואי "שיבא"
תגובות
אנונימי/ת
06.03.2015, 18:23

יהיה זכרו ברוך