חדשות

הר"י קוראת למפלגות להתחייב לשיפור מצב מערכת הבריאות

יו"ר ההסתדרות הרפואית פנה במכתב דחוף לראשי המפלגות, וקרא לאמץ את התוכנית שגיבש האיגוד הישראלי לרפואה דחופה

ד"ר ליאוניד אידלמן (צילום: פלאש 90)
פרופ' ליאוניד אידלמן (צילום: פלאש 90)

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, שלח אמש (יום ג') מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו כיו"ר מפלגת הליכוד ולכל ראשי המפלגות והרשימות המתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת ה-20, ובו קרא להם להתחייב לפעול בכנסת הבאה לשיפור מערכת הבריאות, ולהבטיח שהצעדים המתוכננים יכללו בהסכמים הקואליציוניים.

"שום גורם בישראל", הדגיש ד"ר אידלמן, "אינו יכול לטעון שההתמודדות עם עומסי החורף נפלה על מערכת הבריאות כרעם ביום בהיר"

ד"ר אידלמן התריע במכתבו על המצב בחדרי המיון, וקבע כי מדובר בקריסה טוטלית של שירותי הרפואה הדחופה. הוא הדגיש כי נושא תחלואת החורף הוא בעיה המוכרת היטב וצצה מדי שנה. אלא שהפעם, הדגיש, היא חמורה באופן קיצוני.

"שום גורם בישראל", הדגיש ד"ר אידלמן, "אינו יכול לטעון שההתמודדות עם עומסי החורף נפלה על מערכת הבריאות כרעם ביום בהיר". עוד ציין, כי בימים האחרונים עדים כולם למחזות בלתי נסבלים בחדרי המיון ש"שום מדינה מתוקנת איה יכולה להשלים עמם". "המחזות הללו חשפו את עומק המשבר שבו שרויה מערכת הבריאות והוא נובע מתת תקצוב כרוני".

הר"י מתריעה כבר שנים על המצב המתדרדר והולך, ציין ד"ר אידלמן. הוא הציג את הנתונים הממחישים זאת: תקן של 0.14 עמדות לרפואה דחופה לכל 1,000 נפש כאשר הממוצע במדינות ה-OECD עומד על 0.26 ל-1000. עוד ציין, כי הנוסחה המקובלת בתחום הרפואה הדחופה מדברת על 1 עמדות לכל 2,000 ביקורים בחדר מיון והיא איננה מיושמת בישראל.

בישראל, ציין יש 1.9 מיטות אשפוז ל-1,000 נפש מה שמביא לתפוסה של 98% בממוצע שנתי – מצב שאינו מאפשר להתמודד עם צרכי האוכלוסייה ו"קל וחומר עם תחלואת החורף הרגילה". הר"י הצביעה על כך שהגרעון המצטבר בתקציב מערכת הבריאות עומד כיום על 9.8 מיליארד שקל ויש צורך דחוף להקצות באופן מידי עוד 1,000 מיטות אשפוז לפחות.

ד"ר אידלמן קרא לראשי המפלגות לאמץ תוכנית לפתרון בעיותיה של הרפואה הדחופה על פי המתווה של האיגוד הישראלי לרפואה דחופה בהר"י.

להורדת המכתב המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  הר"י,  עומס בבתי החולים,  מערכת הבריאות,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות