חדשות

גרמניה: אזהרה מפני מלריה שמקורה בקופים בדרום-מזרח אסיה

צוות חוקרים הזהיר מפני זן המלריה הנובע מהטפיל Plasmodium Knowelesi, שמועבר לבני אדם מקופים; ארבעה מקרים אותרו בגרמניה

רשויות הבריאות בגרמניה פירסמו בסוף השבוע המלצה לרופאים, למומחים במחלות זיהומיות מדבקות ולרופאי מטיילים "להיות ערים" לכך שמחולל מחלת המלריה בקופים יובא לגרמניה בידי מטפלים שחזרו מביקור בתאילנד ובמיאנמר (בורמה) , שני אזורים אנדמיים למחלה זאת.

האזהרה מבוססת על דיווח מפורט של מומחים למחלות זיהומיות ורפואה טרופית במרכז הרפואי של אוניברסיטת לודוויג-מקסימליאנס (LMU) במינכן. הרופאים ניתחו פרטי שני מקרים של אזרחי גרמניה, שחזרו חולים מביקוריהם בדרום-מזרח אסיה נדבקו עקב חשיפה או מגע עם קופי מקוק שנשאו את הטפיל פלסמודיום נולסי (Plasmodium Knowelesi).

המקרה הראשון נרשם בדצמבר 2013, כאשר גבר גרמני בן 73 נדבק בטפיל בעת ביקור שנמשך 3 שבועות בתאילנד ומיאנמר. במקרה השני אזרחית גרמניה בת 52 נדבקה בזן זה של מלריה בעת ביקורה בתאילנד .

מחברי הדו"ח מסרו, כי שני מקרים בדוקים אלו הם חלק מארבעה מקרים מדווחים בסך הכל עד כה, שלגביהם מצויים הפרטים בידי צוות המעקב. המשותף לכולם הוא שהנדבקים ביקרו בפארק הלאומי קרה בורי ובמחוז רנונג בתאילנד, שם חיים להקות של קופי מקוק.

הטפיל מחולל המלריה בקופים משגשג במיוחד בבורנאו, במלזיה, במיאנמר, בפיליפינים, בסינגפור ובתאילנד. את הטפיל מעבירים מהקופים לבני האדם יתושי אנופלס מזן Anopheles Leucosphyrus.

זן זה של הטפיל הוא יחסית חדש, ולא אחת גם מכונה "הזן החמישי של המלריה האנושית". הוא משכפל עצמו כל 24 שעות בזרם הדם של האדם שנעקץ בידי אותו יתוש ולטפיל יש פוטנציאל לגרום למוות. ישנם זנים נוספים של מלריה באזורים טרופיים וסוב-טרופיים פופולריים, אך לרוב הגוף מצליח להתגבר על המחלה.

לדיווח המפורט של צוות המחקר הגרמני על המקרים שהתגלו והתסמינים שהציגו לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  פלסמודיום נולסי,  Plasmodium Knowelesi,  אנופלס,  טפיל,  גרמניה,  תאילנד,  מלריה,  קופי מקוק
תגובות