חדשות

חברת התרופות "שייר" רוכשת חברה אמריקאית ב-5.2 מיליארד דולר

חברת NPS מניו ג'רזי מתמחה בפיתוח תרופות למחלות נדירות, שוק הנמצא בצמיחה חדה; פיתחה בין השאר את תרופת GATTEX

חברת התרופות האירית "שייר" (Shire) הודיעה אתמול על רכישת חברת NPS מניו-ג'רזי בסכום של 5.2 מיליארד דולר. החברה האמריקאית מתמחה בפיתוח תרופות למחלות נדירות. באוקטובר האחרון ניסתה חברת AbbVie לרכוש את "שייר". בין הצדדים נחתם הסכם, אבל AbbVie נסוגה ממנו ובסופו של דבר נאלצה לפצות על כך את "שייר" ב-1.6 מיליארד דולר.

שוק התרופות למחלות הנדירות נחשב אטרקטיבי, הגם שמספר החולים בכל אחת מהמחלות קטן. במצב העניינים הנוכחי, יצרניות התרופות יכולות לתמחר תרופות במאות אלפי דולרים לכל-אחת ובמקרים קיצוניים אף יותר. אחת הדוגמאות, כפי שהביא ה"וול סטריט ג'ורנל" היא התרופה Gattex, שפיתחה NPS ומיועדת לטיפול בהפרעות עיכול במסגרתן גוף החולה איננו מסוגל לעכל ולספוג רכיבים תזונתיים ונוזלים, לרוב בשל הסרת חלקים גדולים מהמעי הדק.

מחירה של התרופה מגיע ל-376,200 דולר בשנה. מאז הגיעה לשוק בסוף הרבעון הראשון של 2014 רשמה החברה בתוך 9 חודשים בלבד מכירות בסך כ-68 מיליון דולר, מתוך 157 מיליון דולר של כלל הכנסותיה באותה שנה.

על-פי נתונים של "סוויס בנק", העוסק בניטור התחום הפיננסי של שווקי התרופות, שוק התרופות למחלות הנדירות מצוי בעלייה מסחררת: ב-2008 שוויו הגיע ל-81 מיליארד דולר, ב-2013 כבר ל-103 מיליארד וב-2018 הוא צפוי להגיע ל-162 מיליארד דולר בשנה.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  NPS,  מחלות נדירות,  שייר,  Abbvie,  Shire,  שוק התרופות
תגובות