חדשות

דו"ח משרד הבריאות: זינוק בתחלואת RSV בקרב תינוקות עד גיל שנתיים

בעוד הממוצע הרב שנתי עומד על כ-8% משיעור הפניות למיון ילדים עקב RSV (ברונכיוליטיס) בשבוע האחרון כבר מדובר ב-14%

נגיף ה - RSV (מקור: ויקיפדיה)
נגיף ה - RSV (מקור: ויקיפדיה)

מהדו"ח השבועי של משרד הבריאות לניטור תחלואה דמוית-שפעת בישראל (נכון עד ל-3 בינואר), עולה כי חלה עלייה ניכרת בפעילותו של הנגיף RSV הגורם לברונכיוליטיס, בהשוואה לשנים קודמות. על-פי הדו"ח שיעור הפניות של תינוקות עד גיל שנתיים לחדרי המיון בגלל נגיף ה-RSV עלה בשבוע האחרון לכדי 14% מכלל הפניות למיון ילדים לעומת ממוצע של 8% בתקופות השיא המקבילות של פעילותו בשנים 2013-2009. השיא הקודם – 10% משיעור הפניות – נרשם בשבוע הראשון של 2012.

נתוני הדו"ח מבוססים על אלו שהגיעו מבתי החולים של שירותי בריאות כללית. "שיעור הביקורים במיון בגלל ברונכיולטיס הוא גבוה ומעל לממוצע הרב שנתי" הודגש בדו"ח. זאת לעומת ירידה בשיעור הפניות למיון ילדים עקב דלקת ריאות – מעט יותר מ-2% מכל הפניות. כלומר מתחת לממוצע הרב שנתי. השיאים בפניות עם בעיה רפואית זאת נרשמו בתחילת 2013 (קרוב ל-4%) ובשבוע הראשון, בחורף של השנה שעברה (3%).

על-פי דיווח ב"ידיעות אחרונות" היום (יום ה') סיפר פרופסור דוד גרינברג יו"ר החוג למחלות זיהומיות בילדים ומנהל היחידה למחלות זיהומיות בילדים במרכז הרפואי "סורוקה" כי במחלקתו 50% מהמאושפזים הם בגלל RSV. יש נגד הנגיף חיסון יעיל (הזרקת נוגדנים) אלא שעקב עלותו הגבוהה הרופאים ממליצים להתחסן בו רק לאוכלוסיות בסיכון – פגים וילדים עד גיל שנה.

נושאים קשורים:  חדשות,  ברונכיוליטיס,  RSV,  פגים
תגובות