חדשות

מערכת MRI חדשה החלה לפעול במרכז הרפואי "הלל יפה" בחדרה

עלות המערכת כ-14 מיליון שקל והיא מומנה ע"י משרד הבריאות ותרומות; מהווה את ה-MRI הקבוע היחיד בין תל אביב לחיפה

במכון לדימות במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה החלה לפעול מערכת MRIי (Ingenia של חברת "פיליפס") לסריקה לא פולשנית ולהדמיית רקמות הגוף, לרבות הרקמות הרכות, הנעשית בכמה מישורים וללא קרינה מייננת (רנטגן).

מכשיר MRI חדש ב"הלל יפה" (צילום: "הלל יפה")

מכשיר MRI חדש ב"הלל יפה" (צילום: "הלל יפה")

המערכת החדשה היא ה-MRI הקבוע היחיד כיום בין תל אביב לחיפה. בית החולים מצפה שבאמצעותו ישודרג השירות וגם יושג קיצור תורים לבדיקות MRI לתושבי האזור. ההשקעה בבינוי, בהקמת היחידה במכון וברכישת המכשיר הסתכמה בכ-14 מיליון שקלים. היא נעשתה בסיוע כספי של משרד הבריאות, הקרן לידידות (שתרמה 1.6 מיליון שקל) רשויות ואנשי עסקים מאזור חדרה (שתרמו כ-800 אלף שקל). מימון נוסף הגיע מכספי קרן המחקרים של בית החולים.

"הלל יפה" מסר כי המתין שנים רבות עד שקיבל את אישור משרד הבריאות להקמת מכון ה-MRI ולרכישת המכשיר הייעודי. את יחידת הדימות מנהל ד"ר רוני שרטר, מומחה לנוירו-רדיולוגיה שהגיע ל"הלל יפה" מ"רמב"ם".

למכשיר מפתח רחב (70 ס"מ) ולדברי ד"ר שרטר, הדבר יסייע בבהפחתת החרדה של הנבדקים. גם השכיבה בתוכו נוחה יותר. יתרונו הטכנולוגי מאפשר לבצע בדיקות במינימום ניוד של הנבדק.

מכשיר MRI חדש ב"הלל יפה" (צילום: "הלל יפה")

מכשיר MRI חדש ב"הלל יפה" (צילום: "הלל יפה")

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, אמר: "אנו פועלים להצטיידות בתי החולים במיטב המכשור כדי לאפשר לכלל אזרחי ישראל טיפול רפואי מיטבי". לדבריו, זהו מכשיר ה-MRI השישי שברכישתו סייעה הקרן.

נושאים קשורים:  חדשות,  MRI,  דימות,  המרכז הרפואי "הלל יפה",  הקרן לידידות
תגובות