חדשות

דיווח: ביה"ח "הדסה" הוציא כשני מיליון ש"ח על שירותי דוברות וייעוץ

לפי דיווח בעיתון "הארץ", את הסכום קיבלו היועץ דוד ספקטור והדוברת רחלי גולדבלט, שפרשו מתפקידם בשבועות האחרונים

טקס החתימה על הסכם ההבראה ל"הדסה" (צילום: משרד הבריאות)
טקס החתימה על הסכם ההבראה ל"הדסה" (צילום: משרד הבריאות)

עיתון "הארץ" מדווח היום (יום ג'), כי בשנה האחרונה, שבה מצוי המרכז הרפואי "הדסה" במשבר עמוק, שבמהלכה קוצץ שכר העובדים, הופסקו תשלומים לספקים והרופאים נענו לבקשת ההנהלה להפחית בשכרם – שילמה ההנהלה 2,012,552 שקל למשרד חיצוני העוסק בדוברות ובשירותי ייעוץ אסטרטגיים. שירותים אלו ניתנו על ידי הדוברת רחלי גולדבלט והיועץ דוד ספקטור. על-פי "הארץ", שניהם גם תוגמלו בידי ארגון נשות הדסה.

על-פי הדיווח, בין אוקטובר 2013 לנובמבר 2014 ביצעה הנהלת הדסה 15 העברות כספים (בסכומים של 40-35 אלף שקל כ"א) לחברת "העולם החופשי" עבור שירותי הדוברות והייעוץ שסיפקו הנ"ל – והיא נבחרה לשם כך ללא מכרז. החברה טענה, כי ההתקשרות עמה דווקא חסכה לבית החולים עלויות גבוהות הרבה יותר והחלה עוד בתקופת ההנהלה הקודמת (בראשות אביגדור קפלן).

"הארץ" מסר, כי בבדיקה שערך מול יועצי תקשורת וייעוץ אסטרטגי הם טענו כי השכר המרבי המשולם בשוק על עבודה דומה עומד על 400-300 אלף שקל בשנה בלבד ואף הביא לדוגמא את משרד ראש הממשלה, שהוציא מכרז להעסקת ייעוץ תקשורתי בתחום הכלכלי-חברתי ולשם כך הוקצה ל-4 שנים סך של 800 אלף שקל (200 אלף בשנה).

לאחר החתימה על הסכם ההבראה ב"הדסה" קיבל משרד הדוברות והייעוץ החיצוני כ-300 אלף שקל, כך על-פי "הארץ".

ארגון נשות הדסה מסר בתגובה כי ההתקשרות עם הגורם החיצוני הסתיימה לפני מספר שבועות וציין שפרטי ההתקשרות עם עניין פנימי של הארגון. קפלן סירב להתייחס לשאלה מדוע החליטה ההנהלה לחתום הסכם עם יועצי ארגון נשות הדסה ואילו הנהלת הדסה "הביעה צער כי דווקא עתה חלק מהוועדים אינם נרתמים לשם שיקום הדסה וממשיכים לדבר עם התקשורת במקום לנהל מערכת יחסים תקינה. במקום זאת הם מנהלים קרבות שליטה בין העובדים להנהלה".

חברת העולם החופשי" מסרה בין היתר בתגובתה ל"הארץ" כי "התמונה הנכונה – היא אחרת ... חבל שניתנה במה לקבוצת עובדים אלימה ומסיתה שהתנהלותה כלפי ההנהלות הקודמות לא אפשרה לבצע את תוכנית ההבראה האמיתית – וכך הביאה לגירעון של 1.3 מיליארד שקל".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  ארגון נשות הדסה,  אביגדור קפלן,  דוד ספקטור,  רחלי גולדבלט,  המשבר ב"הדסה"
תגובות