חדשות

ארז מלצר ימונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון המרכז הרפואי "הדסה"

כיהן בעבר כמנכ"ל "אפריקה-ישראל"; הבחירה נעשתה ע"י שרת הבריאות וארגון "נשות הדסה", וכעת ימונה מנכ"ל קבוע לביה"ח

רפואה דחופה. חדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם (צילום: פלאש 90)
כניסה לחדר המיון בבית החולים הדסה עין כרם (צילום: פלאש 90)

ארז מלצר יכהן כיו"ר דירקטוריון "הדסה" - כך סוכם בימים האחרונים בין שרת הבריאות לבין ארגון "נשות הדסה". מלצר כיהן בעבר כמנכ"ל חברת "אפריקה ישראל", חברת "נטפים" וחברת "גדות-מיכליות". כיום הוא מכהן כחבר בדירקטוריון "מכון ראות לחשיבה אסטרטגית".

ארגון נשות הדסה, הבעלים של בית החולים, הגיש לשרת הבריאות והנהלת המשרד שלושה מועמדים לתפקיד. שני האחרים שלא נבחרו היו איל גבאי, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומנהל רשות החברות הממשלתיות ודוד בלומברג, שהיה בעבר יו"ר בנק ירושלים.

על-פי דיווח בעיתון "כלכליסט" היום (יום ב'), מאחורי הקלעים נתמך גבאי על ידי שרים וח"כים מהבית היהודי ובלומברג נתמך על ידי שרים וח"כים מהליכוד, אך השרה גרמן החליטה על מלצר. הבחירה מחויבת את אישור הדירקטוריון שטרם הושלם הרכבו. בשבועות האחרונים עזבו את הדירקטוריון היו"ר הזמני, אבי בלשינקוב, וכן מוטי דבי.

עם קבלת האישור של דירקטוריון הדסה יחל גם תהליך לאיתור ולבחירת מנכ"ל קבוע למרכז הרפואי, שיכהן במקום ממלאת-מקום המנכ"ל הזמנית, פרופסור תמר פרץ.

על-פי הסכם ההבראה, אמור הדירקטוריון והיו"ר למלא תפקיד מפתח בניהול בית החולים על שני שלוחותיו בעין כרם ובהר הצופים, בכלל זה בכל הנוגע להסכמי השכר עם הרופאים והעובדים האחרים, מינוי מנהלי מחלקות ואגפים וכן באישור הסכמים עסקיים.

קודם שנבחר היו"ר הקבוע, הפיץ יו"ר מועצת העובדים בהדסה, אמנון ברוכיאן, מכתב לגבי תמונת המצב בבית החולים, שבו התמקד בעיקר במ"מ המנכ"ל הזמנית, פרופסור פרץ. יו"ר מועצת העובדים טען כי פרץ כשלה בתפקידה הניהולי וקרא לה לחזור לתפקידה כרופאה. הנהלת הדסה אמרה כי המכתב "איננו ראוי לתגובה".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ארגון נשות הדסה,  דירקטוריון הדסה,  פרופ' תמר פרץ,  ארז מלצר,  המשבר ב"הדסה",  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
מוטי רביד
24.11.2014, 22:54

שוב ממנים לתפקיד יו"ר דירקטוריון של בית חולים אדם,מוכשר ככל שיהיה , אך חסר כל ניסיון או ידע בתחומי רפואה ,כלכלה רפואית וניהול בתי חולים.
די לנו בכך שהשיטה הפוליטית שלנו מביאה לתפקידי שרים אנשים ,שכמעט בהגדרה ,אין להם מושג בתחום שבו הם אמורים לעסוק. לדירקטוריון של מוסד רפואי צריך למנות אנשים שהתנסו והוכיחו יכולת ניהול של מוסדות רפואה בעבר והבקיאים בשוק הייחודי הזה שבמבנהו ובכוחות הפועלים בתוכו אינו דומה לאף שוק אחר.
הלוואי ואתבדה אך זהו שוב כשלון ידוע מראש.

גיא
24.11.2014, 23:30

אכן, אכן.

עדו תמרי
24.11.2014, 23:36

מעריך מאד את הפרופ' מוטי רביד היקר והמוכשר.
במקרה של המרכז הרפואי הדסה דרוש לתפקיד יו"ר איש כספים וכלכלה בעל נסיון רב כדי לחלץ את המוסד הרפואי מהמשבר הכספי האסטרונומי לתוכו נקלע ובד בבד עם כך - להעביר אותו תהליך של החלמה ושל התאוששות עד להבראתו המלאה .
במקביל , משרד הבריאות צריך להרכיב צות מקצועי רפואי שלפחות אחד ממשתתפיו יהיה בעל
התמחות מוסמכת במנהל רפואי וזאת כדי לחבור ליו,ר הנבחר של הדסה ולתפקד בתחום הניהולי הרפואי של בית החולים וכדי לתפור למרכז הרפואי הדסה המתחדש את הגזרה למסגרת שתותאם לו : בית חולים עירוני-ממשלתי בשיתוף עם נשות הדסה אשר רובו יהיה חלק בלתי נפרד מכלל הרפואה הציבורית בירושלים בשילוב עם נרכז רפואי שערי צדק ועם רשת של רפואה קהילתית
ובנפרד מהמערך הציבורי יוקצה בו אגף על טהרת הרפואה הפרטית הן על בסיס של תיירות
מרפא והן על פי ביקוש מקומי לרפואה פרטית ואשר הצוותים הרפואיים שיפעלו בו יועסקו כעוסקים מורשים/כספקים רפואיים .
ניתן גם להתנות כי הצוותים שיועסקו בחלק הציבורי של הדסה לא יורשו לשרת באגף הפרטי
אלא רק החל בשעה 16 ובתנאי שאינם רשומים כתורנים/ככוננים באגף הציבורי.

מנהל בהדסה
26.11.2014, 09:17

בהמשך לתכתובות של קודמי יש לי מספר שאלות:
1. איך יכול להיות שגם מנהל עין כרם וגם מנכלית הדסה אינם בעלי תואר mph (למיטב ידיעתי). האם זה לפי נהלי משרד הבריאות
2. האם היו"ר החדש יוכל לפעול או שנשות הדסה יעקפו אותו כל הזמן כפי שעשו לדויניסיני ולמ"מ יו"ר שהתפטר לאחרונה.
3. האם היו"ר החדש בא באמת לעבוד או רק לעשות V. כדי להזיז דברים נדרש יו"ר פעיל שיעבוד במרץ