חדשות

יו"ר איגוד מיילדות וגינקולוגיה: "צורך בתוספת תקנים של 30% לפחות"

בכנס האיגוד שיתקיים ב-2 בדצמבר יוצגו לראשונה נתונים ממאגר חדש המרכז את כל הדיווחים על טיפולי ה-IVF ושיעורי ההצלחה

האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה יקיים ב-2 בדצמבר ברמת-גן את הכינוס התלת-שנתי ה-17 שלו. במהלך הכינוס יבחר יו"ר חדש ויתקיים דיון בשלוש הצעות לשינוי בתקנון האיגוד. יו"ר האיגוד, פרופסור משה בן-עמי מהמרכז הרפואי "פוריה" בטבריה, המסיים בכנס את הקדנציה שלו, אמר בשיחה עם "דוקטורס אונלי", כי תחום המיילדות והגינקולוגיה בישראל סובל עתה מבעיות כוח-אדם חמורות. לדבריו "חסרים רופאים רבים".

פרופסור משה בן עמי (יח"צ)

פרופסור משה בן עמי (יח"צ)

"בעבר, התחום הרפואי הזה ממש נשלט בידי רופאים-גברים, כמעט באורח בלעדי" אמר פרופ' בן-עמי, "ואילו היום הוא כמעט בשליטה מוחלטת של רופאות מקרב המתמחים. יש לכך השלכות גדולות מבחינת תיקנון", הדגיש פרופסור בן-עמי.

פרופ' בן-עמי מתאר כיצד שינוי זה חושף את הבעיה שבתקנים הנוכחיים, וקורא להגדיל את התקנים בתחום. לדבריו, "בכל זמן נתון יש לי במחלקה 7 רופאות מתמחות בהיריון או לאחר לידה. מהשבוע ה-20 להריון אסור להציב לתורנויות ולאחר הלידה הן נוטלות חופשת לידה כאשר רבות מהן, אם לא כולן, מאריכות את חופשת הלידה לחצי-שנה עד שנה. יש מחלקות בבתי החולים בישראל שבהן מחצית מכוח האדם בתחום המיילדות הם של מתמחים".

"כאשר בישראל נרשמת מדי שנה עלייה במספר הלידות – הרי שהמחסור בכוח-אדם לחדרי הלידה הוא בעייתי. רק תוספת תקנים של 30% לפחות עשויה לתת מענה לבעיה", ציין פרופסור בן-עמי. הרצאה מיוחדת על סוגיה זו תינתן בכנס על-ידי פרופסור אריאל מני, מבית החולים ליולדות במרכז הרפואי "תל-אביב-איכילוב".

במקביל, בכנס יוצגו לראשונה נתונים מתוך מאגר ארצי שקיים מינואר השנה, המרכז מידע לגבי טיפולי IVF (הפריה חוץ-גופית) המבוצעים בישראל. חלה חובת דיווח מקוון (און-ליין) למאגר, לגבי כל מחזור טיפול הניתן לכל אשה בישראל. "זו בהחלט התקדמות גדולה בהשוואה לדיווחים שנעשו עד ינואר באורח ידני", אמר פרופ' בן-עמי. מתוך הנתונים הללו, שיוצגו בכנס על-ידי פרופסור ליאת לרנר-גבע מהיחידה לחקר בריאות האישה במכון גרטנר במרכז הרפואי "שיבא", תתקבל תמונה מדויקת הרבה יותר מבעבר לגבי שיעור ההצלחה של הטיפולים.

דגש מיוחד בתוכנית ההרצאות האחרות בכנס יינתן לתחזיות העוסקות בעתיד המקצוע בעשור הקרוב - מה צפוי בתחום הלפרוסקופיה, בטיפולי הפריון ובאבחון העובר; וכיצד יראה, למשל, חדר הניתוח של הרופאים המיילדים בשנת 2025; יו"ר ועדת סל הבריאות, פרופסור יונתן הלוי, מנהל "שערי צדק", ידווח על תהליך קבלת ההחלטות בוועדה לגבי תחום המיילדות והגינקולוגיה.

לבחירות ליו"ר הבא של האיגוד ניגש מועמד אחד – פרופסור איתן לוננפלד מ"סורוקה", שיחליף בתפקיד את פרופסור בן-עמי לתקופת כהונה של 3 שנים.

להורדת התוכנית המלאה של הכנס לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  תקנים,  פרופ' משה בן עמי,  מאגר מידע,  מגדר,  IVF,  כנס האיגוד למיילדות וגיניקולוגיה,  שיעור לידות
תגובות