חדשות

גרמן רומזת כי עשויה להתפטר אם מיסוי הרפואה הפרטית לא יאושר

אחרי שההצעה למיסוי תיירות מרפא הועברה לוועדת הבריאות, שם ככל הנראה תוקפא, גרמן מתעקשת על החלק השני ברפורמת הבריאות

שרת הבריאות יעל גרמן רמזה הבוקר (יום ה') בראיון לרדיו, כי תתפטר מתפקידה אם גם החלק השני ברפורמה שלה, הנוגע להטלת תקרה להכנסות בתי החולים הפרטיים, לא יאושר במסגרת חוק ההסדרים; כך דיווח אתר היומון הכלכלי "דה מרקר".

בתשובה לשאלת מגישת התוכנית, קרן נויבך, אם תתפטר, השיבה גרמן: "אני לא מאיימת, אבל הבהרתי לכל מי שצריך לדעת, שלא אוכל לקחת אחריות על מערכת הבריאות אם ההגבלה על הרפואה הפרטית לא תאושר כעת".

אתמול הוחלט לפצל את פרק הבריאות בחוק ההסדרים, הנוגע להטלת מס בשיעור של עד 15% על ענף התיירות הרפואית – והדיון בנושא הזה יועבר לוועדת הבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ. "דה מרקר" מסר, כי על-פי ההערכות צעד זה עשוי לקבור את הנושא. סעיף אחר בפרק הבריאות עוסק
בהיטל על בתי החולים הפרטיים, על כל פעילות שתבוצע בהם מעבר לתקרה שתיקבע. הכספים שיצטברו מההיטל יופנו למערכת הרפואה הציבורית. בנוסף, המטופל ישלם לבית החולים הפרטי את מלוא התשלום עבור הטיפול, כולל שכר הרופא - ובית החולים ישלם לרופא את חלקו.

על-פי "דה מרקר", ייתכן שדבריה גרמן כוונו ליו"ר מפלגתה, שר האוצר יאיר לפיד, שעל-פי הדיווחים מאמש ויתר על נושא התיירות הרפואית בתמורה לאישור מע"מ אפס. "אולם לא פחות מכך", נכתב בדיווח, "הוא מכוון לאוזני ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא נלהב, בלשון המעטה, לעזור לשרת הבריאות להעביר את הרפורמה בחוק ההסדרים". במפלגת "יש עתיד", כך בהמשך הדיווח, הבהירו שלפיד איננו מתכוון לוותר על הגבלת הרפואה הפרטית ומבחינתו הרפורמה קריטית בדיוק כמו חוק מע"מ אפס.

נושאים קשורים:  חדשות,  רפואה פרטית,  שרת הבריאות יעל גרמן,  שר האוצר יאיר לפיד,  הרצליה מדיקל סנטר,  אסותא
תגובות
איזי
13.11.2014, 22:39

עלולה להתפטר.
עברית שפה קשה.

צבי
14.11.2014, 09:32

לא בהכרח. זה עניין של פרשנות ותלוי מה חושב הכתב על תפקודה של גרמן.

אולי מבחינתו היא עשויה להתפטר.

paul
15.11.2014, 08:47

1. הרפואה הציבורית גוססת. הפרטית לא. באו נערוג גם אותה.
2. בהרא"ב סוף סוף היבינו שבתי החולים הציבוריים יכולים ליות גם מוסדות עם מטרות רבח. והעסק התחיל לתת פרי. למה לא גם פה?
3. אותם רופאים ואחיות שעובדים ב"ציבורי" רצים אחרי הצהריים להרביח כסף יותר טוב בפרטי. למה לא לעשות אותו הדבר באותו מקום שהם עובדים בבוקר? לשלם אותה מסכורת כמו בפרטי. ככה אולי נתחיל לגמור את הסיפור האין סופי של קריסת המהרחת הציבורית מזה שהכסף שהולך לבתי החולים הפרטיים יזרום לציבוריים.
4. הגב, מי בודק כמה כסף נזרק לפך בגלל בדיקות דם מיותרות? צילומי חזה לאנשים ללא שום תלונה נשימתית? תפקודי קרישה לאנשים שאין להם שום בעיית בריות? אף אחד. אם מישוה יתחיל לבדוק...פתאום צצים מיליונים ...
5. תיירות מרפא הוא עסק שעובד ומתקתק כסף בכל האולם. אלצינו...חברים, הבינו שרפואה טובה צריכה גם כסף טוב. רפאוה עניה בסופו של דבר היא רפאוה מסוכנת.
6. ועוד משוה: עד לא מזמן ישראל הייתה המדינה היחידה בעזור עם רפואה טובה. רק עיבר לא יכול לראות את התחרות ההולכת ומתגברת של מדינות במזרח אירופה, טורקיה, UAE ועוד. תתעוררו קבר!

ilya
21.11.2014, 09:04

1. די לאיומים. אם רוצה להתפטר - שתתפטר. אם הסכימה להיות שרה במשרד בעיתי מאד - אין מה להתלונן.
2. כמה אפשר לחלוב אותה הפרה [=רפואה פרטית]? יש לעקוף את כל תשלומי המיסים שלהם - שישלמו באופן מלא ולא יסתירו. אבל אין להטיל עליהם מסים חדשים אשר לא מוטלים על שאר הגופים הן צבוריים והן פרטיים.