חדשות

סקר :85% סבורים כי אינם מודעים באופן מלא לזכויותיהם הרפואיות

הסקר נערך לרגל יום זכויות החולה; 53% מהמשתתפים טענו שהרופא המטפל לא סיפק מספיק מידע על הטיפול התרופתי שרשם

סקר שבוצע בקרב 600 ישראלים בני 20 ומעלה, במטרה לבדוק את מודעות הציבור לזכויותיו הרפואיות ולביטחונו הבריאותי, העלה כי כ-85% סבורים שאין להם מידע על זכויותיהם במערכת הבריאות וכ-83% חוששים כי מי שאיננו מכיר את זכויותיו לא יקבל את הטיפול המגיע לו בעת מחלה קשה. 60% מהציבור סבורים, כי אם יחלו במחלה קשה לא יקבלו ממערכת הבריאות הציבורית את הטיפול הטוב והמועיל ביותר.

הסקר נעשה בידי ד"ר מינה צמח ומנו גבע (חברת מדגם), לרגל יום זכויות החולה שצוין אתמול (יום ד'). על ממצאי הסקר דיווח אתר Ynet.

הסקר מצביע גם על כך ש-42% אינם מודעים לקיומו של "חוק זכויות החולה" שנחקק בשנת 1996 ושנועד לקבוע את זכויות האדם המבקש טיפול רפואי או המקבל טיפול שכזה, ולהגן על כבודו ופרטיותו. בנוסף, 87.2% אינם יודעים למי עליהם לפנות במקרה שזכויותיהם נפגעות.

בשאלון למשתתפי הסקר גם הוצגו שאלות הנוגעות לשביעות הרצון מהרופא המטפל. הממצאים: 53.7% סבורים כי הרופא המטפל לא סיפק להם מספיק מידע על הטיפול התרופתי שנתן; 64.3% היו מעוניינים שהרופא המטפל ישתף אותם יותר מהמצב כיום; 76% הסכימו עם המשפט "הרופא צריך להציע למטופל את כל האפשרויות הטיפוליות, גם את אלו שלא כלולות בסל הבריאות", אולם רק 30% מעריכים שרופא המשפחה המטפל בהם עושה כך. כ-31% מכלל הנדגמים השיבו כי הרופא "הסביר מספיק" על התרופה שרשם להן. 26% השיבו "הסביר אך לא מספיק" וכ-28% - "לא הסביר".

יו"ר האגודה לזכויות החולה, שמואל בן-יעקב, אמר כי "על אף שחוק ביטוח בריאות ממלכתי מחייב את הקופות לפרסם בכל סניפיהן את האפשרות לפנות בכל בעיה או תלונה לממונה על פניות הציבור - ככל הנראה הפרסום הקיים חלקי או לקוי ועל הקופות ומשרד הבריאות לשפר את הפרסום כנדרש".

נושאים קשורים:  חדשות,  יחסי רופא חולה,  חוק זכויות החולה,  זכויות רפואיות,  שביעות רצון מהטיפול
תגובות