חדשות

רופאי "הדסה" יציגו לתלמידי תיכון טיפול ושיקום פצועי תאונות דרכים

היום תיפתח השנה ה-10 בתוכנית, שנועדה להעלאת מודעות צעירים הלומדים נהיגה לסכנות והשלכות תאונות הדרכים

רופאים מהמרכז הרפואי "הדסה" יציגו גם השנה, בסדרה של ימי עיון מיוחדים לתלמידי תיכון, את תהליך הקליטה, הטיפול והשיקום המורכבים אותם עוברים פצועי תאונות דרכים. את הפרויקט החינוכי יזם ראש האגף לרפואה דחופה וטראומה בהדסה, פרופסור אבי ריבקינד, והוא חלק מתוכניות המעורבות בקהילה שמפעיל הדסה.

מטרת המיזם היא להדריך את התלמידים, רובם מכתות י"ב הנמצאים עתה בשלבי למידת נהיגה, לשם הגברת המודעות שלהם לסכנות שבנהיגה לא אחראית שתוצאותיה הרסניות.

נהגים בקבוצת הגיל 24-17 הם בעלי המעורבות הגבוהה ביותר בתאונות דרכים בישראל ובאופן ספציפי בתאונות-יחיד. שיעור ניכר מהתאונות מתרחש בחודשים הראשונים שלאחר קבלת רישיון הנהיגה. היום (יום ב') תיערך הפתיחה החגיגית לשנה העשירית של המיזם בקמפוס הדסה.

כל הרופאים המשתתפים בתוכנית החינוכית עושים זאת בהתנדבות. בנוסף, שותפה בהובלת הפרויקט גם גם ד"ר אסתר לב-ציון-קורח, מנהלת הדסה הר הצופים. הגורמים האחרים המעורבים בפרויקט הם: מטה הבטיחות העירוני, עירית ירושלים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועמותת "אור ירוק".

מהדסה נמסר, כי ההרצאות וההדגמות לתלמידים בכל יום עיון שכזה ניתנות על-ידי מומחים בתחומי הרפואה הבאים: כירורגיה, אורתופדיה, טראומה וכן על-ידי עובד סוציאלי, מרפא בעיסוק ומומחי שיקום.

במהלך האירוע מופגשים התלמידים גם עם פצוע תאונת דרכים כדי לשמוע ממנו עדות ממקור ראשון על הפציעה והתהליך השיקומי. כן ישמעו התלמידים הרצאה על בעיית האלכוהול בנהיגה ויתאמנו בסימולציה עם משקפים מיוחדות (מציאות מדומה) המדמות נהיגה בשכרות.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה",  מרכז הטראומה,  פרויקט צעירים נהוגים אחרת
תגובות