גוגל

"גוגל" משקיעה בבריאות: תפתח גלולה המכילה ננו-חיישנים לאבחון

גלולה ובתוכה כ-2000 ננו-מגנטים מצופים בנוגדנים, תיבלע על-ידי המטופל ותשדר מתוך הגוף לחיישן וממנו לרופא דרך האינטרנט

הדמיית תאי סרטן צוואר הרחם (צילום: אילוסטרציה)
הדמיית תאי סרטן צוואר הרחם (צילום: אילוסטרציה)

חברת "גוגל" ממשיכה בכניסתה לתחום האבחון והרפואה. לאחר השקעה בעדשות מגע המודדות סוכר בדם וכף נגד רעידות חולי פרקינסון, הכריזה ענקית הטכנולוגיה על כניסה לתחום האבחון הרפואי, בעזרת חיישנים ננו-מטריים.

הטכנולוגיה שבה משקיעה החברה היא גלולה המכילה ננו-חלקיקים מגנטים, שישתחררו  לזרם הדם וידווחו על שינויים ביולוגיים, המצביעים למשל על תאים סרטניים עוד בשלב מוקדם ביותר של היווצרותם. האזהרה לגביהם תשוגר מתוך הגוף לחיישן לביש שהמטופל יענוד כמו שעון-יד על הזרוע.

הטכנולוגיה אמורה לאפשר לאבחן בשלב מוקדם אפשרות של התקף לב או שבץ וכאמור מחלות שונות בכלל זה סרטן בשלב מוקדם ככל שניתן. החברה מסרה, כי הטכנולוגיה נמצאת בשלב ניסויי וכי חלקיקי הננו שבגלולה (כ-2,000 בגלולה אחת לבליעה) יכולים להיכנס לתא בודד של הרקמה ולספק לרופא מידע חשוב על מה שמתחולל בגוף המטופל.

הפרויקט הוא חלק מהשקעות האגף שנקרא "גוגל X", במסגרתו מפתחת ומשקיעה החברה ב"רעיונות טכנולוגיים מתקדמים שבעיני רבים הם כיום בדיונים או מוזרים". במעבדה הזאת מפותחת גם מכונית אוטונומית ללא נהג.

הננו-חלקיקים שבגלולה, כך הסבירו אנשי גוגל בתדרוך לתקשורת על הפרויקט, יהיו מצופים בנוגדנים המגיבים לחלבונים או לחומרים הנוצרים בגוף ושיש להם קשר להופעת מחלות. המידע שייאסף מתוך הגוף ויועבר לחיישן יועלה לאינטרנט וישודר לרופא לקבלת חוות דעתו והוראות הטיפול הנדרשות.

החברה התחייבה בעת הצגת הפרויקט כי סוגיות כמו פרטיות המטופל וביטחון המידע יישמרו בקפידה.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  גוגל,  חיישן,  תאים,  ננו-חלקיקים,  חדשות
תגובות