איידס

ביטוי Mx2 קשור בנטייה מופחתת לזיהום HIV בבעלות סיכון גבוה להידבק

מחקר שנעשה בתאים מונונוקלארים שנלקחו מעובדות מין חשופות סרונגטיביות מצא, שביטוי Mx2 מפחית את הסבירות לזיהום ב-HIV

27.10.2014, 08:45

מחקרים אחרונים זיהוי את Mx2 כפקטור המונע באופן מולד את האינטגרציה של HIV-1. מחקר פיילוט שבוצע בתאי מערכת החיסון של עובדות מין חשופות ברמה גבוהה סרונגטיביות (HESN), זיהה את Mx1 כפקטור שמקנה הגנה מפני HIV. מטרת מחקר זה היתה לבחון את Mx1 ו-Mx2 ואם הם אכן מקנים הגנה מפני HIV.

החוקרים השתמשו בתאים מונונוקלאריים שבודדו מדם פריפרי של 102 נשים מתוך HESN, והשוו את הנתונים לתאים שנלקחו מ-100 מקרי ביקורת שליליים בסיכון גבוה. החוקרים בדקו בשיטת ELIZA את הביטוי של Mx1 ו-Mx2.

Mx2 אך לא Mx1 נמצא מבוטא ביתר באופן משמעותי אצל HESN יחסית לביקורת (P=0.03). לאחר בקרת משתנים, עדיין נותר הבדל משמעותי בביטוי של Mx2. בנוסף, מודל אינטראקציה העיד שאצל נשים השייכות לקבוצת HESN, שהשתמשו בדפו פרוברה, היתה רמה גבוהה יותר פי 2.6 של Mx2 יחסית לכל קבוצה אחרת. לא נמצא קשר לביטוי של Mx1.

החוקרים מסיקים, שיש קשר בין ביטוי של Mx2 לבין נטייה מופחתת לזיהום ב-HIV בנשים מקבוצת HESN. בנוסף, נמצא שדפו פרוברה מעלה את הביטוי של Mx2, מה שמדגיש כי ייתכן שמנגנון הורמונלי קשור בביטוי של Mx2, ובעל תפקיד במודולציה של הנטייה לזיהום ב-HIV.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Stein DR, Shaw SY, McKinnon LR, et al. Mx2 expression is associated with reduced susceptibility to HIV infection in highly exposed HIV seronegative sex workers from Nairobi, Kenya. AIDS. Published ahead of printing 10th October 2014.

נושאים קשורים:  איידס,  HIV,  דפו פרברה,  קניה,  Mx2,  מחקרים
תגובות