חדשות

ארה"ב: ה-NIH פועל להפחתת הטיית המין הקיימת במחקרים רפואיים

מכוני הבריאות הלאומיים הודיעו כי יאשרו מענקים רק לחוקרים שישתמשו בחיות מעבדה ממין זכר ונקבה באופן שווה במחקרים טרום-קליניים

המכונים הלאומייים לבריאות בארה"ב (NIH) החלו להפעיל מדיניות חדשה שמטרתה לסיים את הטיית המין הקיימת במחקרים ביו-רפואיים מזה עשורים. חלק מהטיה זו, נמצא בסקירות שנערכו, היא שבמחקרים טרום-קליניים ישנה העדפה לתאים שמקורם בזכרים או בחיות מעבדה ממין זכר.

ה-NIH כבר אישר תוספת של 10 מיליון דולר למענקים שניתנו לאוניברסיטאות וגופים שונים שחוקרים הבדלים בין המינים במצבים רפואיים שונים. מחקרים אלו כוללים מחקרים בבני אדם וכאלו שלא, בתחומי אימונולוגיה, פיזיולוגיה קרדיווסקולרית, מעגלים נוירולוגיים ובריאות התנהגותית.

מחקרים הראו, שנשים וגברים עשויים לחוות מחלות באופן שונה וכן להגיב אחרת לטיפול תרופתי. העדפה של חיות מעבדה ממין זכר או תאים שמקורם בזכר במחקרים טרום-קליניים גרמו לכך שההבדלים בין המינים לא קיבלו התייחסות מתאימה.

תחת המדיניות החדשה, חוקרים המעוניינים במענק מטעם ה-NIH יצטרכו לפרט כיצד יאזנו בין חיות מעבדה או תאים שמקורם בזכרים ובנקבות.

לקריאה נוספת לחצו כאן

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

נושאים קשורים:  חדשות,  NIH,  רפואה מגדרית,  חיות מעבדה,  הטיית מין ברפואה,  מחקר טרום-קליני,  מכוני הבריאות הלאומיים בארה"ב
תגובות