חדשות

מרפאה ראשונה נפתחה באנגליה לילדות ולנערות שנפגעו ממילת נשים

התופעה נפוצה בעיקר בקרב קהילות מהגרים ממזרח אפריקה, שבשנים האחרונות עושים זאת בגיל מוקדם יותר כדי להתחמק מהרשויות

המרפאה הראשונה בבריטניה המתמחה בטיפול בילדות שנפגעו כתוצאה ממילת נשים, או כאלו שנמצאות בסיכון להיפגע מכך, נפתחה באחרונה בלונדון, כחלק מהמאמץ להילחם בתופעה הבלתי חוקית.

שלט דרכים נגד מילת נשים בגמביה, ב-2005 (צילום: ויקיפדיה)

שלט דרכים נגד מילת נשים בגמביה, ב-2005 (צילום: ויקיפדיה)

המרפאה, בבית החולים University College, תפעל בתחילה אחת לחודש, עד שתוערך רמת הביקוש. המרפאה מציעה טיפול רפואי ופסיכולוגי לבנות עד גיל 18, שעברו או נמצאות בסיכון לעבור מילה – תהליך בו מוסרת באופן חלקי או מלא הגניטליה הנשית החיצונית.

הגניקולוגית שרה קרייטון ורופאת הילדים דבורה הודס החליטו על פתיחת המרפאה לאחר שהבחינו שישנה עלייה במימדי התופעה.

המרפאה תפעל בתיאום עם רשויות החוק והרווחה ותספק עדויות משפטיות בהתאם לצורך. המרפאה גם תסייע לאתר בנות בסיכון. כאשר ילדה עוברת מילה, אחיותיה, מן הסתם נמצאות בסיכון, לדברי קרייטון.
מעריכים כי 60,000 בנות מתחת לגיל 14 באנגליה ובווילס נמצאות בסיכון לעבור מילה או שכבר עברו את התהליך.

מילת נשים, המנוגדת לחוק בבריטניה, היא פרקטיקה נפוצה בקרב קהילות מסויימות, כולל אלה מסומליה, אריתריאה, סודאן ומצרים. לתהליך יש השלכות בריאותיות שיכולות להביא אף למקרי מוות כתוצאה מזיהום, ונפשיות שעשויות לצלק את נפש הנערות באופן תמידי.

עד כה, ילדות טופלו במרפאות שמיועדות למבוגרים. אף כי בערים רבות בבריטניה ישנן מרפאות טובות לטיפול בנפגעות מילה נשית, טיפול בילדות במרפאה שמיועדת למבוגרים אינו מתאים. במרפאה שנפתחה כעת ישנו צוות הכולל גם מטפלים במשחק, שמתמחה בטיפול בילדים.

מומחים מאמינים, שיותר ויותר הורים מבצעים את החיתוך בגיל יותר מוקדם היום ממה שהיה נהוג בעבר, כדי להימנע מהסיכון שהילדה תדווח על התהליך למורים. כמו כן, יותר הורים מבצעים חיתוך פחות נרחב כדי שיהיה יותר קשה לגילוי. במקרים רבים, הילדה ומשפחתה טסים לארץ מולדתם כדי לבצע את המילה.

דיווח פרלמנטרי שפורסם השנה כינה את הכישלון של בריטניה למגר את התופעה כ"סקנדל". ביולי השנה כינס ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, כינוס בינלאומי בנושא, בו הוא קרא למדינות להביא לסיום התופעה בתוך עשור.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

נושאים קשורים:  חדשות,  בריטניה,  ברית מילה,  מילת נשים,  מזרח-אפריקה,  מרפאה לנערות
תגובות