חדשות

משרד הבריאות מאשר: עלייה חדה בתחלואת ברוצלוזיס באזור הגליל

מאז אפריל נרשמו 62 מקרים של חולים ב"קדחת מלטה", שמרביתם נאלצו להתאשפז: הסיבה: צריכת חלב לא מפוסטר מעדרים נגועים

מתחילת חודש אפריל 2014 דווח ללשכת הבריאות בחדרה על עלייה חדה בתחלואת ברוצלוזיס ("קדחת מלטה"). משרד הבריאות הודיע היום (יום ב'), כי מתקופה זו חלו במחלה 62 אנשים, מתוכם 56 תושבי אום אל פחם. כל החולים מתגוררים באזור ואדי ערה.

טווח הגילים של החולים נע בין 2 ל-75, וכ-52 מביניהם (85%) אושפזו כתוצאה מהמחלה. רוב החולים דיווחו על אכילת מוצרי חלב שמקורם באזור ואדי ערה.

על מנת לעצור את התפשטות המחלה בקרב תושבי האזור, ננקטו פעולות שונות בידי הרשות הווטרינרית. "הופעלה תכנית אכיפה ומניעה על ידי לשכת הבריאות בשיתוף עם הרשויות המקומיות תוך העלאת מודעות התושבים למחלה", נמסר ממשרד הבריאות. מהלכים אלו בוצעו בערבית, באמצעות הרדיו, אתרי אינטרנט, פעולות הסברה במסגדים והפצת עלוני מידע של משרד הבריאות.

למרות זאת, טרם נעצרה התפשטות המחלה. לדברי המשרד, הסיבה היא כי התושבים ממשיכים לצרוך דברי חלב לא מפוסטרים מתוצרת עצמית.

בהודעת משרד הבריאות צוין, כי התקבלו תוצאות מעבדה חיוביות לחיידק הברוצלוזיס מדגימות דם שנלקחו מעדר של תושב שכונת עין-אברהים באום-אל-פחם. "אנו פונים שוב לתושבי אום אל פחם ולכל היישובים הסמוכים בבקשה לא לצרוך חלב ומוצרי חלב ממקור לא מורשה שלא עבר עבר פיסטור", הודיע משרד הבריאות. גורמי הבריאות באזור נקראו ליידע את מטופליהם על הנושא.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  תחלואה,  קדחת מלטה,  ברוצלוזיס,  חלב לא מפוסטר,  אום אל פאחם
תגובות