חדשות

ארה"ב: "גאון רפואי" שקיבל מענקי מחקר התגלה כנוכל וכזייפן

רשת NBC חשפה, כי אנופ שנקר, שמונה לפני שנתיים לראש ביה"ס לבריאות הציבור באוני' מערב וירג'ינה, זייף תארים וחברות באיגודים

רשת הטלוויזיה NBC חשפה השבוע כי אזרח הודי שהתהדר בתארים אקדמיים שונים, בחברות באיגוד יוקרתי של רופאים, במחקר ובטיפול רפואי לחולים ואף כונה "גאון" - היה למעשה רמאי וזייפן. החשיפה מעוררת סערה בקהילה הרפואית בארה"ב.

אנופ שנקר (Anoop Shankar), בן 39, התהדר בתואר Ph.D, במחקר ובטיפול בחולים במחלות קשות. הוא טען כי סיים בגיל 21 ובהצטיינות יתרה את לימודיו האקדמאים בהודו ותודות לכך קיבל אשרת כניסה ו"גרין קארד" לארה"ב במעמד של "מומחה ברפואה". שנקר נהנה ממענקי מחקר בשווי מיליוני דולרים והתפאר בחברותו ב-Royal College of Physicians היוקרתי. אוניברסיטת מערב וירג'יניה העסיקה אותו והוא מונה בה לפני שנתיים בלבד כראש בית-ספר חדש לבריאות הציבור שהוקם בכספי תרומות וקרנות ציבוריים.

אבל תחקיר של NBC גילה כי כלל לא היה לו תואר Ph.D, כי לא סיים את לימודיו ב"הארווארד של הודו" כפי שטען, כי לא  לא פרסם מאמרים בעיתונים מדעיים מובילים כפי שהציג בקורות החיים שלו וכי ה-Royal College of Physicians מעולם לא שמע עליו.

התברר, שמסמכים שונים המצויים בידיו ושאותם הציג, בין השאר לגבי תאריו, היו מזויפים. הוא השלים רק תואר ראשון ברפואה באוניברסיטה בהודו (השונה מזו שטען שלמד בה), ולאחר מכן MA באפידמיולוגיה מאוניברסיטת צפון קרולינה.

לקריאת הדיווח המלא על הפרשה לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  ארה"ב,  רשת NBC,  אוניברסיטת מערב וירג'יניה,  אנופ שנקר,  נוכל,  זיוף תארים
תגובות
ירון
11.09.2014, 18:25

הוא אכן גאון אם הצליח לעבוד על האמריקאים כך, או אולי בעצם, זה לא שהוא כל כך גאון, אלא שהם כל כך טפשים....
הכל יחסי............

ד"ר יחיאל וינד
12.09.2014, 11:55

מעניין שאף מוסד רפואי או אוניברסיטאי לא שאל או חקר אודות אדם שיש לו כל כך הרבה כתרים ומקבל מענקי מחקר במיליונים. חכמי חלם חיים לנצח ובמיוחד בעולם הרפואי