חדשות

אסתר דומיניסיני מונתה רשמית למנכ"לית הרשות למרכזים רפואיים

הרשות החדשה תנהל את בתי החולים הממשלתיים; שרת הבריאות גרמן: "לא יכלה היתה להיבחר אשה מוכשרת יותר ומתאימה יותר"

מינויה של אסתר דומיניסיני למנכ"לית הרשות החדשה למרכזים רפואיים ממשלתיים, נכנס אתמול (יום א') לתוקפו. על-פי חוק, היא כפופה ישירות לשרת הבריאות.

אסתר דומיניסיני (צילום: "ויקיפדיה")

אסתר דומיניסיני (צילום: "ויקיפדיה")

דומיניסיני נחשבת כבעלת ניסיון עשיר בניהול. היא שימשה בין היתר כמנכ"לית המוסד לביטוח לאומי ולאחר מכן כיו"ר דירקטוריון "הדסה". קודם לכן כיהנה כמנכ"לית שרות התעסוקה וראש אגף קהילה ומשמר אזרחי של משטרת ישראל.

היא נבחרה לתפקיד החדש על ידי שרת הבריאות יעל גרמן, לאחר שועדת משנה של "ועדת גרמן" בראשה עמדה רונית קן, המליצה על הקמת הרשות, שתהיה גוף סטטוטורי שמחוץ למשרד הבריאות ויפעל בנפרד ממנו. לידי הרשות החדשה יועברו מגוון תפקידי הבעלים (פיקוח ניהולי), המצויים כיום בתחומי הפעילות של אגפי המשרד השונים.

לשם כך, בוצע מיפוי על ידי משרד הבריאות, שקבע אילו פעילויות יועברו ממנו לרשות הממשלתית למרכזים רפואיים. עם הקמת הרשות, יתאפשר למשרד הבריאות להתמקד בביצוע תפקידו כרגולטור.

שרת הבריאות גרמן אמרה אתמול: "מדובר בתפקיד חשוב המהווה את הצעד הראשון ביישום מסקנות הוועדה לחיזוק הרפואה הציבורית בישראל. הקמת הרשות תאפשר עצמאות לבתי החולים הן בתחום כוח האדם והן בתחום הכספי ומנגד תחזק את המשילות והפיקוח של המשרד על בתי החולים". השרה החמיאה לדומיניסיני ואמרה : "היא האשה הנכונה, לתפקיד הנכון. לא יכלה היתה להיבחר לתפקיד הזה אשה מוכשרת יותר ומתאימה יותר".

נושאים קשורים:  חדשות,  שרת הבריאות יעל גרמן,  ועדת גרמן,  הוועדה לחיזוק הרפואה הציבורית,  אסתר דומיניסיני,  הרשות למרכזים רפואיים ממשלתיים
תגובות