קומבו

תרופה חדשה יעילה יותר מאנלפריל בהפחתת תמותה לבבית

מחקר מצא, כי תרופת קומבו המכילה חסם אנגיוטנסין רצפטור ומעכב נפריליסין יעילה יותר מהטיפול הקיים באנלפריל בחולי אי ספיקת לב

01.09.2014, 09:26

מעכבי אנזים מהפך אנגיוטנסין (ACE) מהווים את היסוד הטיפולי בחולים עם אי ספיקת לב מזה 25 שנים, מאז שאנלפריל (Enalapril) נמצא כמפחית תמותה בשני מחקרים קליניים. טיפול מתמשך באנלפריל מפחית תמותה ב-16% בחולים עם תסמינים קלים-בינוניים. השפעות הטיפול בחסמי אנגיוטנסין רצפטור על התמותה היו לא עקביות, ולכן טיפול זה מומלץ בראש וראשונה לחולים שלא יכולים לסבול את הטיפול במעכבי ACE בשל תופעות לוואי (בעיקר שיעול).

נפריליסין הוא אנדופפטידאז שמפרק פפטידים אנדוגניים ואזואקטיביים. עיכובו מעלה את הרמות של פפטידים אלו, שמאזנים את פעילות היתר הנוירו-הורמונלית שמתרחשת באי ספיקת לב.

מחקרים בתרופות שהכילו שילוב של מעכבי ACE ונפריליסין הראו יעילות שהיתה גבוהה מכל מרכיב בנפרד, אולם גם תופעות לוואי חמורות של אנגיואדמה.

LCZ696 היא תרופה נסיונית המכילה שילוב של מעכב הנפריליסין סקוביטריל (AHU377) עם חסם אנגיוטנסין רצפטור ואלסרטאן (דיובאן; פארמה אקסל). מטרת מחקר קליני שלב 3 זה היתה לבחון את ההשפעות ארוכות הטווח של הטיפול המשולב מול טיפול במעכב ACE אנלפריל בחולים עם אי ספיקת לב. המחקר מומן על ידי נובארטיס.

8,442 חולים עם אי ספיקת לב דרגה 2-4 חולקו רנדומלית לקבלת אחד משני הטיפולים. לאחר מעקב חציוני של כשנתיים, מרכיב תוצאתי שהכיל שילוב של תמותה קרדיווסקולרית או משך הזמן עד לאישפוז על רקע אי ספיקת לב הופחת ב-20% בטיפול המשולב לעומת אנלפריל בלבד. מספר החולים שצריך לטפל בהם ב-LCZ696 כדי למנוע מקרה תמותה אחד הוא 32.

החוקרים מסכמים, שתרופת הקומבו היתה יעילה יותר מאנלפריל במניעת מקרי תמותה קרדיווסקולרית או אישפוזים על רקע אי ספיקת לב בחולים עם אי ספיקת לב.

לקריאת מאמר העורך בנושא לחצו כאן

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור: 
McMurray JJV, Packer M, Desai AS, et al. Angiotensin–Neprilysin Inhibition versus Enalapril in Heart Failure. N Engl J Med. Online First. August 30th 2014. DOI: 10.1056/NEJMoa1409077.

נושאים קשורים:  קומבו,  ACE,  LCZ696,  תמותה קרדיווסקולרית,  ARB,  נובארטיס,  אי ספיקת לב,  אנלפריל,  מחקרים
תגובות