חדשות

ארגון הבריאות העולמי: מספר הנדבקים באבולה גבוה מההערכות

ארגון "רופאים ללא גבולות", הפועל במערב אפריקה בניסיון לעצור את התפשטות המגיפה, קובע כי יידרשו לפחות 6 חודשים כדי לעצור אותה

ארגון "רופאים ללא גבולות" (MSF – Medecins San frontiers) מעריך כי התפרצות האבולה באפריקה תימשך "לכל הפחות עוד שישה חודשים" עד שניתן יהיה להשתלט עליה. נשיאת הארגון, ד"ר ג'ואן ליאו (Joanne Liu) אמרה בסוף השבוע, כי "המצב מידרדר במהירות והתפשטות הנגיף מהירה הרבה יותר מכפי שביכולתנו להתמודד אתה".

שלשום (יום ו') דווח, כי מספר המתים מהמגיפה עד כה עומד על 1,145 ומספר החולים שנדבקו בנגיף מאז החלה התפשטותו במערב אפריקה, תוך שהוא מאיים גם על מדינות אחרות ביבשת, עומד על 2,127. עם זאת, בסוף השבוע נפוצו הערכות כי מספר הנדבקים והמתים האמיתי גבוה בהרבה מהמספרים הרשמיים הללו, שנשענים ברובם על מערכות בריאות שאינן מתפקדות עוד במדינות מערב אפריקה.

ארגון רופאים ללא גבולות מסר, כי כי בעוד שהמגיפה החלה בגינאה דווקא שם קצב התפשטותה עתה הואט, והמוקד הנוכחי הוא ליבריה. "אם לא נוכל לייצב את המצב בליבריה לא נוכל לעולם לייצב את האזור כולו", אמרה ד"ר ליאו. היא ציינה כי בגישה מאוד אופטימית, ייתכן שמדובר בעוד 6 חודשי התפרצות עד שיוכרע הנגיף, "אבל ייתכן מאוד שמשך הזמן שיידרש כדי להביא את התפשטות המגיפה לכלל שליטה ויכולת ניהול רפואי - שאינם קיימים עתה – יעמוד על חודשים רבים נוספים".

הארגון קרא לקהילה הרפואית הבינלאומית להתגייס למאמץ גדול יותר להשגת היעד הזה. ביום שישי דיווח ה-BBC, כי ארגון הבריאות העולמי הודיע ש"צוותים שעברו מבית לבית בסיירה ליאון", גילו כי מספר החולים גדול הרבה יותר מהמספר המדווח לרשויות. "יש ככל הנראה הרבה מאד חולים שלא עלינו על עקבותיהם ולא יצרנו קשר עמם ועם משפחותיהם", נמסר בהודעת ה-WHO. מסתבר, כי חולים רבים מוסתרים על-ידי קרובי המשפחה ואלו שמתו מהמחלה נקברו בחשאי לפני שצוותי רפואה הגיעו לאזור הנגוע. הבעיה החמורה הזאת התגלתה בעיקר בצפון ליבריה, כך שצוותי הרפואה לא הספיקו להשלים את התיעוד הרשמי הנדרש.

בפרבר שמחוץ לבירת ליבריה מונרוביה, נפתח בסוף השבוע "מרכז טיפול ייעודי" לחולי אבולה, ובו 80 מיטות. לפי הדיווחים, הוא התמלא בחולים בתוך זמן קצר, ועשרות חולים זרמו אליו יום לאחר פתיחתו, מה שחייב את הממשלה להגדיל את הקיבולת ל-120 מיטות. "ניתן יהיה להגדיל את הקיבולת עד 300 מיטות", הודיע עוזר שר הבריאות של ליבריה.

נושאים קשורים:  חדשות,  ליבריה,  מערב אפריקה,  סיירה ליאון,  גינאה,  רופאים ללא גבולות,  ארגון הבריאות העולמי,  MSF,  מגיפת האבולה
תגובות