חדשות

ארה"ב: עסקת ענק לשיווק תכשיר אינסולין הניתן בשאיפה

החברות "סאנופי" ו"Mannkind" חתמו על הסכם רישוי ומכירה ל-afrezza, אינסולין הניתן בשאיפה, שקיבל באחרונה את אישור ה-FDA

12.08.2014, 09:51

פחות מחודשיים לאחר שה-FDA אישר לראשונה תכשיר חדש המכיל אינסולין בשאיפה לחולי סוכרת (Afrezza), הודיעו אתמול (יום ב') ענקית התרופות "סאנופי"  ותאגיד הביו-פארמה האמריקאי MannKind שפיתח את התכשיר על הסכם רישוי ומכירה ביניהם לשיווק המוצר. שווי העסקה הכולל הוא 925 מיליון דולר.

בכוונת החברות להשיק את מכירות ה-Afrezza בארה"ב כבר ברבעון הראשון של 2015. מנכ"ל "סאנופי" ישראל, רוני בירנבוים, מסר כי "ייעשה כל מאמץ כדי להביא במהרה את התרופה לשוק הישראלי".

המטה הראשי של תאגיד MannKind נמצא בעיירה ולנסיה מצפון ללוס-אנג'לס וסניפיה הנוספים הם בניו-ג'רזי ובמדינת קונטיקט. יזם החברה והיו"ר שלה הוא אלפרד מאן, שהקדיש יותר מעשור וכמיליארד דולר מהונו הפרטי כדי לפתח את משאף האינסולין.

ה-FDA העניק את האישור ל-Afrezza ב-27 ביוני השנה. היא מיועדת לשיפור השליטה הגליקמית בסוכרתיים בוגרים. מדובר באינסולין קצר-טווח הניתן בשאיפה לפה בזמן הארוחה או 20 דקות מתחילתה.

על-פי תנאי ההסכם, תקבל MannKind תשלום מיידי בסך 150 מיליון דולר ובהמשך עוד 775 מיליון דולר, בהתאם לעמידה ב"אבני הדרך" של המשך הפיתוח והפעילויות האחרות שעליהן הוסכם. "הלוס אנג'לס טימס" מסר, כי החברות אמורות להתחלק ביניהן ברווחים בשיעור של 65% ל"סאנופי" ו-35% לתאגיד האמריקאי.

ה-Afrezza היא שילוב חדשני של תרופה ומשאף. החומר התרופתי הוא אינסולין הומאני. פייר שנסל, סגן נשיא חטיבת הסוכרת בסאנופי מסר כי התכשיר החדשני מהווה "תוספת משמעותית לפורטפוליו של החברה לפתרונות משולבים לטיפול בסוכרת" והוא כרגע ייחודי מסוגו עבור חולים הנוטלים אינסולין קצר טווח מבלי להזדקק לזריקות יומיומיות מרובות.

נושאים קשורים:  חדשות,  MannKind,  אינסולין מהיר,  אינסולין בשאיפה,  סאנופי,  פארמה,  סוכרת,  FDA,  רוני בירנבוים
תגובות