חדשות

ה-FDA אישר את התרופה empagliflozin לטיפול בסוכרת סוג 2

Empagliflozin שייכת לקבוצת התרופות המעכבות את הקוטרנפורטר 2 גלוקוז-נתרן (SGLT2 inhibitors) והיא השלישית מקבוצה זו שאושרה עד כה

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הודיע באחרונה כי אישר את התרופה Empagliflozinי (Jardiance; בוהרינגר אינגלהיים פרמצוטיקלס) לטיפול בסוכרת סוג-2. התרופה שייכת לקבוצת התרופות המעכבות את הקוטרנספורטר 2 גלוקוז-נתרן (SGLT2 inhibitors). היא התרופה השלישית ממשפחה זו שמקבלת את אישור ה-FDA.

לפי ההודעה, Empagliflozin יכולה לשמש כתוספת לטיפול קיים או לשמש כטיפול יחיד. היא פועלת על ידי עיכוב הספיגה מחדש של גלוקוז בכליות, הגברת ההפרשה של גלוקוז והורדת רמת הגלוקוז בדם.

היעילות והבטיחות של התרופה הוערכו בשבעה מחקרים קליניים שכללו יחד 4,480 מטופלים חולי סוכרת סוג 2. התרופה שיפרה את רמת ההמוגלובין A1C יחסית לפלסבו.

המינהל הבהיר כי אין להשתמש בתרופה לטיפול בחולים עם סוכרת סוג 1, לחולים עם עלייה ברמת הקטונים בדם או בשתן, לחולים הסובלים ממחלת כליות סופנית או לחולים המטופלים בדיאליזה.

התרופה עלולה לגרום להתייבשות, שיכולה להוביל לירידה בלחץ הדם ולסחרחורת או עילפון. חולים מבוגרים, חולים עם פגיעה כלייתית וחולים הנוטלים טיפול במשתנים הם אלו שמצויים בסיכון גבוה יותר לתופעה זו.

תופעות הלוואי הנפוצות במחקרים הקליניים היו זיהומים בדרכי השתן וזיהומים בגניטליה אצל נשים.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

נושאים קשורים:  חדשות,  FDA,  סוכרת סוג 2,  empagliflozin,  Jardiance,  אישור תרופה
תגובות