אמבולנס

בריטניה: 99% הצלחה באינטובציות המנוהלות ע"י רופאים במקרי טראומה

מחקר מקיף מצא, כי שיעור ההצלחה בביצוע אינטובציות טרם הגעה לבית חולים על ידי רופאים עמד על 99.3%; רופאים מרדימים הצליחו יותר

05.08.2014, 10:51
אמבולנס, טיפול נמרץ (צילום: אילוסטרציה)
אמבולנס, טיפול נמרץ (צילום: אילוסטרציה)

טיפול מיידי ואפקטיבי בדרכי האוויר הוא חיוני בהחייאה של פצועי טראומה. בחלק ממערכות הבריאות בעולם, ובאירופה בפרט, צוות הכולל רופא יוצא לטפל בפצועי טראומה.

מטרת המחקר הרטרוספקטיבי היתה לבדוק את שיעורי ההצלחה של אינטובציות המבוצעות על ידי צוות שמנוהל על ידי רופא (טרם הגעה לבית חולים) במקרים של טראומה, את שיעור הכישלונות ולבחון אם יש הבדל בין רופאים בעלי הכשרה בהרדמה לכאלו שאינם בעלי הכשרה כזו.

המחקר כלל מקרים שהתרחשו בבריטניה; בסך הכל, בתקופת המחקר נבחנו קרוב ל-29,000 מקרים שטופלו על ידי צוות שכלל רופא ופרמדיק. מתוך אלו, 7,236 (25%) נזקקו לאינטובציה טרם הגעה לבית חולים. ב-0.6% מהמקרים בוצעה קריקותירואידוטומיה, ללא ניסיון בלרינגוסקופיה. מתוך המקרים הנותרים, אינטובציה טרכאלית היתה מוצלחת ב- 99.3% מהמקרים. במקרים של אינטובציה לא מוצלחת, טכניקות הצלה צלחו. רופאים שאינם מרדימים כשלו באינטובציה ב-0.9% מהמקרים, לעומת 0.4% מהמקרים אצל רופאים מרדימים (P=0.02).

לפי מחקר זה, שהוא לדברי החוקרים הנרחב ביותר שבוצע עד כה בתחום, שיעור ההצלחה בביצוע אינטובציות טרם הגעה לבית חולים על ידי רופאים, עמד על 99.3%. במקרה של כשלון, פרוצדורות הצלה היו כולן מוצלחות. שיעורי ההצלחה של רופאים מרדימים היו גבוהים יותר.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Lockey D, Crewdson K, Weaver A, et al. Observational study of the success rates of intubation and failed intubation airway rescue techniques in 7256 attempted intubations of trauma patients by pre-hospital physicians. Br J Anaesth. 2014;113(2):220-225.

נושאים קשורים:  אמבולנס,  פרמדיק,  רופא,  צינרור כירורגי,  אינטובציה,  טראומה,  רופאים מרדימים,  חבלה,  מחקרים
תגובות