חדשות

פצועים ישראלים מעזה אינם מפונים ל"איכילוב" בשל מיקומו בלב ת"א

לפי דיווח ב"דה מרקר", מסוקי חיל האוויר מעדיפים שלא להסתכן בנחיתה מסובכת; קבוצה של רופאים פלשתינאים נכנסה לעזה, לצד ציוד הומניטרי

מנחת בית החולים איכילוב. (מקור: ויקיפדיה)

בדיווח המתפרסם היום (יום ב') בעיתון "דה מרקר" נמסר, כי בית החולים "איכילוב" בתל-אביב כמעט ולא קלט עד כה פצועים מהלחימה בעזה בשל מיקומו בלב תל אביב, והחשש של מסוקי חיל האוויר מנחיתה מסובכת בין הבניינים הגבוהים באזור.

בית החולים "איכילוב" (מקור: ויקיפדיה)

בית החולים "איכילוב" (מקור: ויקיפדיה)

מנחת המסוקים של איכילוב, המרכז הרפואי השלישי בגודלו במרכז לצד "שיבא" ו"בילינסון", ממוקם על גג בית החולים התל-אביבי. דוברות "איכילוב" מסרה, כי אכן נעשתה פניה לחיל האוויר בנושא, משום שבית החולים רצה לקחת חלק פעיל באופן משמעותי במאמץ המלחמתי, אבל עמדת חיל האוויר כפי שהוסברה לבית החולים הניחה את דעתו.

בתי החולים העיקריים שאליהם מפונים פצועים הם "ברזילי" באשקלון ו"סורוקה" בבאר-שבע, עקב קרבתם לזירת הלחימה.פצועים פונו בשבועות האחרונים גם ל"הדסה" בירושלים, ל"שיבא" ול"בילינסון". כמו כן הופנו פצועים בודדים ל"שערי צדק". הפניית הפצועים לטיפול נעשית על-פי מצבם ואופי הפגיעה המחייב התערבות מקצועית.

אתמול דווח כי מנכ"ל משרד הבריאות נזף במנהלי בתי חולים שפיתחו תחרות סמויה על טיפול בפצועים ישראלים מהמלחמה בעזה. היום צוין ב"דה מרקר", כי בנוסף לחשיפה התקשורתית הנרחבת לה זוכה בית החולים, "הטיפול בפצועים מביא גם תרומות". לפי העיתון, "הוכח בעבר כי לתורמים קשה לעמוד מול תמונה וקטעי וידיאו בטלוויזיה של פצועים המטופלים בבתי חולים בישראל והם נוטים ביתר קלות לפתוח את הארנק ולתרום".

בתוך כך, היום דווח כי 186 משאיות ובהן ציוד רפואי, תרופות, 3,000 מנות דם וגם גנרטורים לבתי חולים, מכלי מים, בנזין, סולר וגז הועברו לרצועת עזה אתמול. מאז תחילת מבצע "צוק איתן" מדובר כבר ביותר מ-1,550 משאיות שנשאו סחורות וציון הומניטרי. לפי הדיווח, המהלך נעשה בשיתוף פעולה הדוק בין מתאם הפעולות בשטחים ומשרד הבריאות של הרשות הפלסטינית. היקף הסיוע היומי שנעשה אתמול הוא הגדול ביותר אז תחילת המבצע הצבאי.

בדיווח ב"הארץ" נמסר, כי בנוסף נכנסו בסוף השבוע לקצועה קבוצה של רופאים, 29 מהם מתושבי הגדה המערבית ורופא ערבי-ישראלי, כדי לסייע לפעילות צוותי הרפואה בעזה. בה בעת הגיעו לישראל אתמול 24 חולים מעזה שהועברו לטיפולים בבתי החולים השונים בארץ ובגדה. 15 מתושבי עזה שהועברו לטיפולים הם פצועים כתוצאה מהלחימה.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי ת"א,  מנחת מסוקים,  פינוי פצועים,  מבצע "צוק איתן",  משרד הבריאות,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות