חדשות

המוקד האונקולוגי 9585*: יש עם מי להתייעץ

אנו מזמינים את כל הרופאים, האחיות ועובדי מערכת הבריאות להפנות וליידע את המטופלים ובני משפחה להשתמש בשירות להקלה בשעות הקשות

מה יכול חולה אונקולוגי לעשות כשהמרפאה סגורה והוא בביתו? לפנות למוקד טלפוני ראשון מסוגו בישראל של אחיות אונקולוגיות לחולי סרטן ולבני משפחותיהם, אשר, לפי מחקר רחב היקף, משפר את איכות חייו.

המוקד האונקולוגי (צילום: יח"צ)

המוקד האונקולוגי (צילום: יח"צ)

במסגרות השונות של הכללית מטופלים כיום חולים אונקולוגיים בשלבים שונים של המחלה. מטופלים אלו סובלים מתסמינים שונים בשלבי האבחון, במהלך הטיפולים, בעת חזרת המחלה וכן בשלב הסופני, ונזקקים לתמיכה ולייעוץ רפואי תכוף. עם זאת, הגעתם לשירותי הרפואה השונים כרוכה במאמץ פיזי ובחשיפה למחלות זיהומיות.

בפברואר 2009 הוקם בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, מוקד ראשון מסוגו בישראל, אשר נותן מענה מיידי ומשלים לחולי סרטן ולבני משפחותיהם בשעות הערב ועד חצות הלילה ובאופן רצוף בסופי שבוע, באמצעות אחיות אונקולוגיות שהוכשרו לכך במיוחד .

השירות מאפשר קבלת ייעוץ מקצועי ומיומן ותמיכה אנושית, המסייעים לחולים להתמודד עם כל בעיה או שאלה המתעוררות לאחר שעות הפעילות של המרפאות והמכונים. במטרה להפחית את הצורך להגיע לחדרי מיון בשעות הערב המאוחרות ובסופ"ש, מעניקות אחיות המוקד ייעוץ להקלה על תסמינים כמו כאבים, בחילות והקאות. כל פנייה למוקד מתועדת ומועברת לתיק הרפואי שלו, לשם הבטחת רצף טיפול ובמידת הצורך המשך טיפול על ידי רופא המשפחה והצוות הרפואי הקבוע בקהילה.

אנו רואים במוקד את אחד משירותי הדגל של מוקד האחיות, שכן בשעות אחר הצהריים והערב הקשות, שבהן החולה והמשפחה מתמודדים עם קשיי המחלה, צוות האחיות האונקולוגיות נמצא מעבר לקו במצב הכן ונותן מענה מקצועי, מיומן ותומך ברמת שירות גבוהה ובסבלנות אין קץ.

המוקד האונקולוגי משתלב במגמה עולמית של מרכזי מידע בנושאי מחלת הסרטן, המספקים טווח רחב של שירותים, מידע, איזון תסמינים ותמיכה רגשית וחברתית לחולים אונקולוגיים ולקרוביהם.

לאור חדשנות המוקד האונקולוגי וייחודו, לוותה שנת פעילותו הראשונה במחקר רחב היקף. המחקר נתמך על ידי המכון הלאומי לחקר שירותי הבריאות ומדיניות הבריאות בוצעו 340 ראיונות אישיים, ונאספו נתונים מתיקיהם של 620 מטופלים. המחקר הדגים כי המטופלים אשר נעזרו בשירות נהנו , באופן מובהק מאיכות חיים משופרת, מהפחתה מובהקת בעוצמת הסימפטומים ושביעות הרצון הכללית מהשירות, ממקצועיות האחיות ומיעילות המוקד הייתה גבוהה מאוד.(מ. קושא, א. כהן, מ. ברקוביץ) נציין עוד שהמחקר זכה לפרס ראשון בכנס השנתי של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות.

השירות מופעל בכללית משנת 2009, ועד כה נענו 25,000 פונים המתמודדים עם סרטן, אשר לפי תוצאות המחקר, זכו לשירות ייחודי המיטיב את איכות חייהם.

אנו מזמינים את כל הרופאים, האחיות ועובדי מערכת הבריאות להפנות וליידע את המטופלים ובני משפחה להשתמש בשירות להקלה בשעות הקשות.

בשעות הקשות: 9585*

שעות פעילות המוקד האונקולוגי הן בימים א'-ה' בשעות 18:00–24:00, בימי שישי וערבי חג בשעות 13:00–24:00, ובשבת וחג בשעות 8:00–24:00, בחיוג 9585* מכל טלפון.

גב' מלי קושא- מנהלת פיתוח עסקי,
גב' רחל ורנר-מנהלת מוקד האחיות,
גב' מישל דיטשי-מנהלת המוקד האונקולוגי
מוקד האחיות, הנהלה ראשית, כללית

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן,  שירותי בריאות כללית,  מוקד אונקולוגי,  מוקד האחיות
תגובות