משפט

ארה"ב: "ג'ונס הופקינס" יפצה מטופלות שצולמו בחשאי על ידי גניקולוג

הסדר אליו הגיע ביה"ח קובע כי ישלם כ-190 מיליון דולר ל-7,000 נשים שהגישו תביעה ייצוגית; הרופא התאבד בשנה שעברה, לאחר חקירתו

המרכז הרפואי-אוניברסיטאי "ג'ונס הופקינס" בבולטימור ישלם פיצוי בסך 190 מיליון דולר ליישוב תביעה ייצוגית שהוגשה נגדו על ידי 7,000 נשים, שככל הנראה צולמו בחשאי על ידי גניקולוג שעבד במקום. ההסדר קיבל תוקף בפסק דין בבית המשפט.

בתביעה נטען, שבדיקות האגן ובדיקות גינקולוגיות אחרות שעברו נשים בעירום צולמו בחשאי בווידיאו על ידי הגניקולוג, שעבד במרכז. בכמה מקרים, הרופא השתמש במצלמה נסתרת שהוסוותה בתוך עט.

הרופא פוטר בשנה שעברה, בעקבות דיווח על מעשיו שהועבר להנהלת בית החולים על ידי עובדת במכון הגינקולוגי. העובדת דיווחה, כי ראתה אותו לובש על גופו מצלמה ומכשיר הקלטה בעת שבדק מטופלות. לאחר פיטוריו, הרופא שם קץ לחייו.

כלי התקשורת בארה"ב דיווחו אתמול (יום ג'), שבית החולים הודיע שהפיצוי ישולם מדמי הביטוח. הרופא, ד"ר ניקיטה לוי, שהועסק מאז 1988, התאבד ב-2013 לאחר חקירה שנערכה לגבי צילומי הוידיאו וההקלטות שביצע.

בתביעה נאמר, כי ברשות ד"ר לוי נמצאו יותר מ-1,200 סרטונים ותמונות שבהם נראות מטופלות ברמות שונות של עירום. את הצילומים החל ככל הנראה להקליט ב-2005. חוקרים שעסקו בפרשה לא מצאו ראיות לכך שד"ר לוי שיתף את התמונות ברשת האינטרנט, דיווח העיתון "בולטימור סאן". לפחות 62 מהמטופלות שצילם היו ילדות. עורכי הדין של הנשים העריכו, כי ייתכן שלוי צילם והקליט בדיקות אישיות של 12,600 נשים.

בהצהרה שפירסם בית החולים "ג'ונס הופקינס", נאמר: "ההסדר מאזן בצורה הוגנת את חששותיהן של אלפי תובעות אל מול המחויבויות של מערכת הבריאות להמשיך ולספק טיפול רפואי איכותי לקהילה. כולנו תקווה שההסדר וממצאי החקירה שערכו רשויות אכיפת החוק יאשרו שלא נעשה שיתוף עם אחרים בהקלטות ובצילומים שהשיג הרופא".

ההסדר אושר באופן ראשוני על ידי בית משפט מקומי, ואישור סופי של ההסדר צפוי להתקבל בתום שימוע שיתקיים ב-19 בספטמבר.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  משפט,  יחסי רופא חולה,  הטרדה מינית,  ביטוח רפואי,  ג'ונס הופקינס,  ארה"ב,  הסדר
תגובות