חדשות

פרס רופא חוקר צעיר מצטיין הוענק בכנס קרדיולוגיה ב"רמב"ם"

ד"ר אודי נוסינוביץ חוקר שיטה חדשנית לסנכרון קצב הלב; בכנס גם הוצגה חליפת מנתחים חדישה ובלון המאפשר צנתור במקרים מורכבים

הפרס השנתי לחוקר צעיר מצטיין במרכז הרפואי "רמב"ם", המיועד להנציח את זכרו של סגן אלעד גרנדיר ז"ל, מ"מ בגדוד החי"ר "נחשון" שנהרג ביולי 2002 במהלך מרדף אחר חוליית מחבלים ליד העיר עמנואל, הוענק בשבוע שעבר לד"ר אודי נוסינוביץ, ממחלקה פנימית א' בניהולה של ד"ר איילת רז-פסטר. את הפרס יזמה משפחת גרנדיר. האב, ד"ר אהוד גרנדיר, שנפטר ב-2009, היה מוותיקי הקרדיולוגים ומצנתרי הלב בישראל.

משמאל: פרופ' עמוס עציוני והגב' ברוריה גרנדיר מעניקים את פרס החוקר הצעיר לד"ר אודי נוסינוביץ (צילום: פיוטר פליטר)

משמאל: פרופ' עמוס עציוני והגב' ברוריה גרנדיר מעניקים את פרס החוקר הצעיר לד"ר אודי נוסינוביץ (צילום: פיוטר פליטר)

ד"ר נוסינוביץ סיים לימודי רפואה באוניברסיטת תל-אביב. את הסטאז' ביצע במרכז הרפואי "שיבא-תל השומר". הוא שירת כרופא גדודי ורופא חטיבתי בחיל השריון, ולאחר מכן כרופא היפרברי (טיפול רפואי בחמצן בתנאי על-לחץ) במכון לרפואה ימית של חיל הים. המכון משרת לא רק את צרכי צה"ל אלא את כלל אזור צפון הארץ בטיפולים היפרבריים דחופים (בין השאר, לנפגעי שריפות, תאונות צלילה אזרחיות, מחלות נוירולוגיות ומחלות עיניים שונות).

לאחר סיום שירותו כרופא צבאי, החל ד"ר נוסינוביץ בעבודת מחקר בפקולטה לרפואה בטכניון. זאת, במסגרת עבודת דוקטורט בפיזיולוגיה, במעבדתו של פרופסור ליאור גפשטיין. נושא המחקר הוא שימוש בשיטות טיפול גנטי (Gene Therapy) ושתל תאי (Cell Therapy) על מנת לאפנן את הפעילות החשמלית של תאי הלב.
במחקר הודגמה היכולת להשרות כיווץ בלב של חולדה, המבוטא בין היתר בתעלות יוניות רגישות לאור. זאת לאחר חשיפה להבזקי תאורה באורכי גל ייחודיים. היתרון היחסי של שימוש בשיטה זאת על פני קיצוב חשמלי - כפי שהודגם בעבודת המחקר - הוא היכולת להשרות כיווץ רב מוקדי של הלב, ובכך לסנכרן את פעילותו של לב כושל, המתכווץ בצורה בלתי מסונכרנת.

את הפרס לד"ר נוסינוביץ העניקו סגן מנהל רמב"ם פרופסור עמוס עציוני וברוריה גרנדיר.

האירוע חתם את הכנס לקרדיולוגיה התערבותית, שקיים המרכז הרפואי בפעם ה-18, ושאליו הגיעו בכירי רופאי הלב בישראל. במהלך הכנס הודגם בשידור ישיר מחדר הצנתורים השימוש בחליפת מנתחים חדשה ובבלון צנתור מתקדם.

את חליפת המנתח הציג פרופסור אריאל רוגין, מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית ברמב"ם. החליפה מכונה Zero Gravity, ומכילה מגנט על אפוד שנלבש על פלג גופו העליון של המנתח. המגנט מאפשר חיבור לזרוע טלסקופית, העוקבת אחריו, ומאפשרת לו טווח תנועה גדול יותר, תוך הגנה גבוהה במיוחד על הראש ועל מסת הגוף שלו לכל אורך זמן עבודתו הממושך.

הבלון החדש, מסוג NC, מאפשר לרופא המטפל להתמודד עם מטופלים עם היצרות עורקים קשה ו"פיתולים" סבוכים המונעים את השימוש בשיטות הצנתור הרווחות עד כה. את ההדגמה ביצעו פרופסור רפי ביאר והקרדיולוג הבכיר ד"ר איתן אברג'יל. ייחודו של הבלון החדש הוא יכולתו להפחית את החשש לקרע עורקי כאשר קיים חשש ללחץ גבוה. הוא מיועד לעמוד בלחצים גבוהים של העורק מבלי שתיגרם הרחבתו.

את הכנס פתחו פרופסור ביאר, פרופסור יוסי רוזנמן, נשיא האיגוד הקרדיולוגי, ד"ר אריק פינקלשטיין, יו"ר החוג לקרדיולוגיה התערבותית, פרופסור חיים המרמן, מנהל המערך הקרדיולוגי ברמב"ם ופרופסור רוגין.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרס הצטיינות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  חליפת מנתחים Zero gravity,  ד"ר אורי נוסינוביץ,  סגן אלעד גרנדיר ז"ל
תגובות