חדשות

משרד הבריאות דחה לשנה הבאה הקצאת תקנים נוספים למרדימים

מדובר ב-28 תקנים שנועדו להתווסף עד סוף 2014 לכלל בתי החולים, על-פי חלוקה שנקבעה בדיונים בין איגוד המרדימים למשרד הבריאות

רופא מרדים (צילום: אילוסטרציה)
רופא מרדים (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות דחה לשנה הבאה את הקצאת התקנים החדשים ל-28 רופאים מרדימים שסוכמה קודם לכן. מנכ"ל המשרד, פרופסור ארנון אפק, אמר כי "ברור לנו שנצטרך להוסיף למערכת עוד רופאים מרדימים, אבל המענה לנושא הזה יינתן רק ב-2015". יו"ר איגוד הרופאים המרדימים, פרופסור בנימין דרנגר מ"הדסה", אמר ל"ידיעות אחרונות" בהקשר להחלטה, כי "במצב הנוכחי יוגדל עומס העבודה על הרופאים המרדימים, שלא נוכל להסכים לו".

העיכוב בהקצאת התקנים למרדימים פוגע בתוכנית לקיצור תורים לניתוחים עליה המליצה "ועדת גרמן". הוספת התקנים למרדימים היא בהתאם להסכם הקיבוצי עם הר"י, שנחתם בסוף 2011 בסיום מאבק הרופאים. 124 מבין 1,000 התקנים לכל המקצועות שעליהם סוכם הוקצו כבר השנה. השאר נועדו להקצאה ב-2015. במסגרת ההקצאה לשנה הנוכחית היה מדובר גם ב-28 תקנים למרדימים – החלטה שעליה סוכם לפני תשעה חודשים.

איגוד המרדימים הציע לחלק את 28 התקנים החדשים כך: 3 לכל אחד מבתי החולים הבאים - פורייה, רמב"ם, וולפסון, הדסה עין כרם וברזילי; 2 לזיו, נהרייה, בני ציון והלל יפה; 1 לעמק, כרמל, מאיר, קפלן, הדסה הר הצופים. כעת התברר, כי התקנים שנועדו לשנה הנוכחית אינם כוללים מרדימים, והוקצו למקצועות אחרים.

פרופסור דרנגר הדגיש, כי גם 28 התקנים שהוקצו הם פחות מכפי שנדרש לקיצור תורים לניתוחים ולהקלה על עומס העבודה הגדול המוטל על המרדימים. הוא אמר ל"ידיעות אחרונות", כי כל רופא מרדים שוהה 3 ערבים בשבוע בבית החולים בתורנות, כוננות או משמרת שנייה."כמה ערבים נוספים הוא יוכלל לתת למערכת הבריאות?", תהה.

פרופ' דרנגר קרא להכריז על מבצע לאומי לגיוס רופאים מומחים להרדמה ולשפר את תנאיהם. "אחרת אין סיכוי לכל התוכנית של ועדת גרמן לקיצור התורים לניתוחים", אמר.

עוד מדווח הבוקר (יום ג') "ידיעות אחרונות" על מכתב שנשלח להנהלת משרד הבריאות ולשרה גרמן, מארגון המנהלים האדמיניסטרטיביים של בתי החולים הממשלתיים, ובו אזהרה כי התקציב לשנת 2014 צפוי להיגמר בעוד חודשיים (עד ספטמבר-אוקטובר). לדבריהם, בתי החולים צפויים לעמוד אחר כך לפני שוקת שבורה - "מה שייאלץ אותנו לפגוע בתפעול השוטף".

משרד הבריאות מסר בתגובה: "אנחנו מודעים למצוקה הכלכלית של בתי החולים ופועלים למציאת פתרונות. מתקיימים מגעים עם האוצר לצמצום הפער התקציבי בבתי החולים. בקרוב יתפרסמו תקרות הצריכה החדשות של קופות החולים לשם גידול בפעילות בתי החולים".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  שביתת הרופאים,  תקנים,  הסכם הקיבוצי,  הקצאת תקנים
תגובות