חדשות

דיווח: ד"ר וייס לא התמנה לראש מינהל רפואה בשל חקירת רשלנות

באירוע ב-2011 הוזרם פחמן דו-חמצני במקום חמצן לתינוק בעת ניתוח ב"הדסה עין-כרם"; ד"ר וייס שימש כמנהל בית החולים באותה תקופה

על-פי דיווח ב"ישראל היום", שפורסם שלשום (יום שישי), הסיבה להודעתו של ד"ר יובל וייס כי לא יתמנה לתפקיד ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות כפי שסוכם קודם לכן היא חקירה המתנהלת בפרשת רשלנות רפואית שהתרחשה ב-2011, כאשר שימש מנהל "הדסה" עין כרם.

ד"ר וייס הודיע על כי לא יקבל על עצמו התפקיד, שמונה ימים בלבד לאחר שמשרד הבריאות הודיע על המינוי. ד"ר וייס, ששימש עד לפרישתו כמשנה הרפואי למנכ"ל הדסה, נימק את החלטתו, כפי שנמסר לאמצעי התקשורת, ב"סיבות אישיות" שלא פורטו. דוברות משרד הבריאות ציינה כי "אנחנו מכבדים את בקשתו".

ואולם לפי הדיווח, מתברר כי לבכירים במשרד הבריאות הוברר באיחור של שנה על פרשת רשלנות רפואית ועל חקירה שעדיין מתנהלת בנושא. הלשכה המשפטית במשרד הבריאות המליצה לפיכך על ביטול מינויו של ד"ר וייס, והוא אולץ להודיע שלא יוכל לקבל עליו את התפקיד.

המקרה המצוי כעת בחקירה התרחש בתחילת ינואר 2011 ב"הדסה". במהלך ניתוח בתינוק בן שבעה חודשים, שסבל ממום בלב, חובר התינוק בטעות לברז ה-CO2 במקום לברז החמצן.  ועדת בדיקה של משרד הבריאות קבעה בשנה שעברה כי האסון היה ניתן למניעה, וכי רופא מרדים התריע במשך שנה וחצי על מיקומו של הברז והסיכון לתקלה קטלנית.

לפי הדו"ח, ד"ר וייס כ"מנהל בית החולים האחראי על חדר הניתוח" וגורמים נוספים, התעלמו מן ההתרעות. לפי הדיווח ב"ישראל היום", האירוע מצוי כעת בחקירת המשטרה.

נושאים קשורים:  חדשות,  רשלנות רפואית,  מינויים,  ועדת בדיקה,  ד"ר יובל וייס,  ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
ד"ר צדיק
24.06.2014, 01:42

חטא היוהרה.
שכיח בהנהלות בתי החולים המתעלמות מהתראות הקלינאים ומשקולים שאינם רפואיים אלא לרוב תקציביים

עדו
24.06.2014, 08:06

הדר' יובל וייס פסול לתפקיד רפואי מנהלי לנוכח מעורבותו האפשרית במחדל הקטלני שאירע בהדסה.
על ועדת האתיקה של הר"י לדון בהצדקת העסקתו של הדר' יובל וייס בתפקיד רפואי כלשהו
לנוכח התחקיר המשטרתי בענינו ולהעביר את ממצאיה/מסקנותיה לעיון משרד המשפטים.
ומה בינתיים ???
ובכן, הדר' וייס אינו מנוע מעיסוק בכל עבודה לא-רפואית שתתרום לפרנסתו.

ד"ר גולן
24.06.2014, 11:18

לי זה נשמע כמו סיכול ממוקד, מעניין מי המועמדים האחרים לתפקיד? מזכיר מאד את הפרשות לבחירת הנשיא.
ד"ר וייס נפל קורבן ל"שיטה".

אריאל
24.06.2014, 20:29

עדו, תגובתך נגועה בארסיות יתר ובחוסר מידתיות משווע.
התלית רשיונו של רופא נעשית במקרי קיצון בהם הרופא היה רשלן באופן ישיר.
על טעות ניהול הוא אולי צריך לשלם בכך שלא ישא בתפקיד ציבורי או ניהולי, אך הד"ר ויס טיפל והציל חיי חולים רבים ואין סיבה שלא ימשיך בכך.