חדשות

2 חוקרים ישראלים ברשימת 40 המדענים הצעירים המובילים בחקר התא

ד"ר יעקוב חנא, רופא בהכשרתו, וד"ר מאיה שולדינר ממכון ויצמן, העוסקים במחקר תאים גנטי-מולקולרי, נבחרו לרשימה שפירסם כתב העת Cell

שני חוקרים ישראלים צעירים - ד"ר יעקוב חנא וד"ר מאיה שולדינגר ממכון ויצמן - נבחרו לרשימת 40 המדענים הצעירים המובילים בעולם בחקר התא.  כתב העת הבינלאומי Cell הוא שבחר את הרשימה, לרגל שנת ה-40 להיווסדו.

ד"ר יעקוב חנא (צילום: פרטי)

ד"ר יעקוב חנא (צילום: פרטי)

ד"ר חנא הוא רופא, יליד הכפר ראמה. ב-2011 הצטרף לסגל המחלקה לגנטיקה מולקולארית במכון ויצמן. מעבדתו חוקרת את השינויים המתחוללים בעובר בשלבים הראשונים ביותר, שבזכותם הופך צבר תאים לכל סוגי התאים המרכיבים את הגוף. כמו כן, חוקר ד"ר חנא את התכונות של תגי גזע מושרים – תאי גוף בוגרים שעוברים "תכנות מחדש" המקנה להם תכונות של תאי גזע. במעבדתו הושגו כמה פריצות דרך משמעותיות בתחום הזה בשנים האחרונות והן עשויות לקדם את האפשרות לשימוש רפואי עתידי בתאים אלו, כמעין "חלקי חילוף" לרקמות פגועות.

בראיון עמו המתפרסם בכתב העת Cell ציין ד"ר חנא, שהשלים מסלול הכשרה כפול, דוקטורט ברפואה ובתחום מדעי החיים, כי הוא מעריץ את דודו נאביל חנא, אימונולוג והמדען הראשי של חברת Idec Pharmaceuticals (לשעבר ביוג'ן). חנא עמד מאחורי הפיתוח של התרופה Rituxan - הנוגדן החד שבטי הראשון שאושר כתרופה לבני אדם.

ד"ר מאיה שולדינגר (צילום: אילוסטרציה)

ד"ר מאיה שולדינגר (צילום: אילוסטרציה)

בנוסף לד"ר חנא, בחר כתב העת המדעי את ד"ר מאיה שולדינר, גם היא מהמחלקה לגנטיקה מולקולארית במכון ויצמן, לרשימת המדענים והמדעניות המובילים מתחת לגיל 40.

במעבדתה של ד"ר שולדינגר נעשה שימוש בשיטות אוטומטיות מתקדמות למיפוי תפקידם של חלבונים ולהבנת דרכי הפעולה של אברוני התא. ד"ר שולדינגר נשואה, ואם ל-3.

לרשימה המלאה של המדענים הצעירים שבחר כתב העת Cell לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  ד"ר יעקוב חנא,  Idec,  Rituxan,  ביוג'ן,  תאי גזע,  גנטיקה,  מכון ויצמן,  ד"ר מאיה שולדינר
תגובות
פרופ נחול פריד
16.06.2014, 17:54

לדר יעקוב היקר
גאווה למגזר הערבי בכלל ולעדה הנוצרית בארץ
אין יותר שמחה מאשר לקרוא על ההצלחה שלך
ש/מעתי עליך הרבה ועכשיו יש קבלות
אני מכיר הדוד שלך ומטפל בתרופה המצילה חיים ריטוקסימאב
אני מאוד מבקש להגיע לבית חולים פוריה ולתת לנו הרצאה על הנושא
אני גאה בך אני גאה בך
פרופ נחול פריד
פרופ ח פקולטה לרפואה בר אילן
מנהל מכון נפרולוגי פוריה