חדשות

מקרה מוות רביעי ממחלת "הפרה המשוגעת" דווח בארה"ב

המרכז האמריקאי לבקרת ומניעת מחלות דיווח כי חולה מטקסס היה הקורבן הרביעי של המחלה בתחומי ארה"ב; כל החולים נדבקו מחוץ למדינה

המרכז לבקרה ולמניעת מחלות (CDC) בוושינגטון, הודיע בסוף השבוע כי בדיקות מעבדה אישרו אבחון מוקדם לפיו גבר מטקסס מת לפני כמה ימים מגרסה של מחלת קרויצפלד-יאקוב (CJD) המכונה "הפרה המשוגעת". האשרור ניתן בעקבות נתיחה שלאחר המוות שנעשתה במוחו של המת. זהו מקרה המוות הרביעי בארה"ב ממחלה זאת.

מחלת "הפרה המשוגעת" תוארה לראשונה ב-1996 בבריטניה ונקבע כי היא צורה (וריאנט) נדירה של מחלת המוח הניוונית והקטנלית CJD בבני אדם. ההערכה המקובלת היא, שהמחלה נגרמת בעקבות אכילת מוצרי בשר בקר – בעיקר בשר פרה – כאשר בעל החיים עצמו היה חולה בספגת המוח של הבקר, BSEי (Bovine spongiform encephalopathy).

בשני העשורים האחרונים דווחו כ-220 חולים במחלה זו שמתו כתוצאה ממנה. רוב הקורבנות נרשמו בבריטניה (177 בני אדם) ובצרפת (27 בני אדם). בכל שלושת המקרים הקודמים בארה"ב, נדבקו החולים כאשר שהו מחוץ לארה"ב (2 מהם נדבקו בבריטניה ו-1 בסעודיה).

בדיקה שנעשתה לגבי החולה הרביעי העלתה כי הרבה לנסוע מארה"ב לאירופה ולמדינות במזרח התיכון – נתון התומך באפשרות ששם נדבק במחלה, עקב אכילת בשר שהיה נגוע בספגת המוח, ובחלבון הקטלני שגורם למחלה בבני אדם. במחלת "קרויצפלד יאקוב" שאינה נובעת מבשר נגוע מדווחים מדי שני כמקרה או שניים לכל מיליון בני אדם.

לפרטים נוספים באתר ה-CDC לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  פריון,  קרויצפלד-יאקוב,  BSE,  מחלת הפרה המשוגעת
תגובות