חדשות

גמזו: "ילדי רופאים בכירים מקבלים עדיפות בהשמה להתמחות"

מנכ"ל משרד הבריאות הפורש אמר את הדברים בשיחה עם מקבלי מלגות; העריך כי בקרוב תעמוד המערכת בפני משבר בתקני כוח אדם

המנכ"ל היוצא של משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו, צופה כי בעוד שלוש שנים תיאלץ ישראל להתמודד עם משבר חריף בתקני כוח האדם במערכת הרפואית. בשיחה עם מקבלי מלגות רפואה מטרם קרן אייסף (ISEF), אמר גמזו כי בשנת 2017 מספר המתמחים יוכפל ויהיה צורך דחוף להכפיל גם את התקנים עבורם בבתי החולים ובשאר מוסדות מערכת הבריאות. "חייבים להיערך. אני לא מעלה על דעתי שיהיה תור להתמחות", אמר פרופסור גמזו, לפי דיווח בעיתון הכלכלי "דה מרקר".

פרופ' גמזו ציין עוד, לפי הדיווח, כי עקב הזדקנות האוכלוסייה והתרחבות המחלות הכרוניות, תיאלץ המדינה להגדיל את תקציב הבריאות, "על-ידי מס מיוחד או דרכים אחרות... כדי להתמודד עם הביקוש לשירותי בריאות וכדי לתת מענה ליותר חולים כרוניים. המערכת תידרש להמציא עצמה מחדש". הוא העריך כי יותר שירותים יינתנו באמצעות מערכות "רפואה מרחוק" (TeleMedicine).

בשיחה, שנערכה בשבוע שעבר, מתח גמזו ביקורת על "התופעה הפסולה שבה בנים ובנות לרופאים בכירים מקבלים עדיפות בהשמה להתמחות". העיתון "דה מרקר" ציין, כי גמזו יזם את העברת האחריות על ההתמחויות ממנהלי בתי החולים לראשי יחידות משאבי האנוש במוסדות הללו "כדי ליצור יתר שקיפות".

עוד נמסר בדיווח, כי לדברי גמזו המצב ברפואת השיניים בכל הנוגע לתופעת הנפוטיזם קשה יותר מאשר ברפואה הכללית: "ברפואת השיניים יש תור עצום להתמחות ואפילו צריך לשלם עבורה, וגם אז המקום בהתמחות לא מובטח. זה קורה כי מדובר ברפואה פרטית, בעוד שבתחום הציבורי המצב שפוי יותר".

מנכ"ל קרן אייסף תומר סמרקנדי הוסיף, כי מעבר לבעייתיות החוקית שבתופעת קידום "בנים של" בהתמחויות ברפואה, "זהו מחסום נוסף שעמו צריכים להתמודד הסטודנטים המגיעים מהפריפריה, מעבר להתמודדויות הרגילות שלהם עם קשיי מימון שכר הלימוד".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  התמחות,  רפואת שיניים,  פרופ' רוני גמזו,  נפוטיזם,  קרן אייסף
תגובות
מישהו
06.06.2014, 19:43

ממש כריטופר קולומבוס המנכל הזה

ירון
07.06.2014, 11:32

חבל מאוד שפרופ' גמזו התעורר רק אחרי שסיים את הקדנציה שלו, יש בכך טעם לפגם. הוא הרי ידע זאת עוד קודם והצעד שבו הוא נקט ממש לא מספיק.

דווקא גמזו היה יכול להיות האדם המתאים לטפל בתופעה כזו.

jewish d-r
08.06.2014, 10:35

מ מכיר כמה "ילדי פרופיסורים" .רובם -חכמים,אינטליגנטיים
ולפי דעתי בהחלט ראויים...הם לא אשמים שנלדו במשפחת
רופאים בכירים...

ירון
08.06.2014, 13:40

קרא שוב את הכתבה. להלן ציטוט
"התופעה הפסולה שבה בנים ובנות לרופאים בכירים מקבלים עדיפות בהשמה להתמחות".

ועכשיו שים לב למילה עדיפות.
אף אחד לא אומר שהם לא ראויים. מה שלא ראוי הוא העובדה שהם מקבלים *עדיפות* על פני מועמדים אחרים שאינם כאלה עקב היחוס שלהם.

וזאת תופעה שקיימת ולא פשוט למגר אותה.

jewish d-r
10.06.2014, 11:35

אין בצבא בקצונה ילדי קצינים בכירים ?
אין בפוליטיקה "נסיכים" ו"נסיכות" למניהם ? וזה באמת
סירחון מגעיל !
ילדי רופאים ראויים הרבה יותר לפי דעתי .
בא אליך חבר ומבקש לקבל את בנו(בתו)להתמחות -בחור(ה) מעולה
וזה באמת כך. מה תגיד ? יש לי מישהו יותר טוב ?
לא פשוט...

סמי
30.07.2014, 22:48

נרשמתי מלפני 25 שנה להתמחות פה ולסת ועד עכשיו לא קיבלתי תשובה