חדשות

ארה"ב: שיא במספר מקרי החצבת; הרשויות קוראות לציבור להתחסן

מאז תחילת השנה נרשמו בארה"ב 288 מקרים, רובם המכריע נדבקו בחו"ל; בשל נדירות המקרים, רופאים מתקשים לזהות התסמינים

מאז תחילת ינואר השנה נרשמו בארה"ב 288 מקרים של חצבת – המהווים שיא של 20 שנה; כך דיווח המרכז האמריקאי לבקרת ומניעת מחלות (CDC). רשויות הבריאות בארה"ב קוראות לציבור להתחסן בפני המחלה. ככל הידוע, רוב התפרצויות המחלה היו בקרב אזרחי ארה"ב ששבו מחו"ל, ובעיקר מהפיליפינים. מדינה זאת סומנה בשנים האחרונות כמקור לחצבת.

ילדים בפיליפינים, שנחשבת למקור התפרצות של מחלת החצבת בעולם (צילום: אילוסטרציה)

ילדים בפיליפינים, שנחשבת למקור התפרצות של מחלת החצבת בעולם (צילום: אילוסטרציה)

מנהלת חטיבת החיסונים ומחלות דרכי הנשימה ב-CDC, ד"ר אן שוחט (Schuchat) מסרה, כי רבים מספקי שירותי הבריאות בארה"ב והרופאים מעולם לא ראו חולי חצבת וגם אינם יודעים כיצד לטפל בהם, משום שבארה"ב, כבמדינות אחרות, הושקעו במשך השנים מאמצים ומשאבים להתחסנות המונית וגם לתגובה מהירה להתפרצויות של המחלה.

ארה"ב הכריזה בשנת 2000 על החצבת כמחלה שנעלה כליל מתחומה. אלא שכעת, העלייה החדה שחלה במקרי חצבת בארה"ב מיוחסת לנוכחותם בתחומי המדינה של לא מעט אנשים שכלל לא התחסנו. מדובר בתושבי ארה"ב שנדבקו בחצבת במדינות אחרות אליהן נסעו ומהן גם הביאו את הנגיף חזרה לארה"ב. כתוצאה מכך, התחדשה התפשטות הנגיף בקרב קהילות רבות ובערים לא מעטות ברחבי ארה"ב.

רוב המקרים, מדגיש דו"ח ה-CDC, נרשמו בקרב אמריקאים שנסעו לפיליפינים ושבו משם כשהם כבר נשאי הנגיף. ההתפרצות הנוכחית החלה באוקטובר 2013 ועתה הגיעה לשיאה. מבין 288 המקרים הידועים לרשויות, 280 יבאו את הנגיף והמחלה מלפחות 18 מדינות. 90% מחולי החצבת בארה"ב הם בקרב מי שלא התחסן או שהסטטוס החיסוני שלהם אינו ברור. אחד מכל שבעה מהמקרים שדווחו אשופזו בבתי חולים.

ה-CDC ממליץ לאמריקאים להתחסן החל מגיל 12 חודש בחיסון המשולש – חצבת, אדמת וחזרת. ההמלצה לגבי מי שנוסע מחוץ לארה"ב היא לחסן תינוקות כבר מגיל 6 חודשים ומעלה.

מאחר שרבים מהרופאים לא ראו בשנים האחרונות מקרים של חצבת, הדגישה הודעת ה-CDC את תסמיני המחלה הויראלית והמידבקת הזאת: זמן הדגירה שלה 10 ימים לערך מאז ההדבקה. התסמינים מזכירים מחלת התקררות קשה, חום גבוה, עיניים אדומות, רגישות גבוהה לאור, נקודות אפורות-לבנות שמופיעות בגרון ובפה. לאחר כמה ימים כתמים אדומים-חומים עם גרד, מופיעים על העור. בדרך כלל הם מתחילים להיראות מאחורי האוזניים ומשם מתפשטים לפנים, לראש, לצוואר.

להורדת דו"ח ה-CDC לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  חצבת,  CDC,  התפרצות,  פיליפינים,  תיירות
תגובות