חדשות

מנכ"ל "רשות האשפוז" החדשה יתמנה כמשרת אמון של שרת הבריאות

כך נקבע בהחלטת הממשלה שאישרה הקמת "רשות מרכזיים רפואיים ממשלתיים"; בנוסף, הרשות לא תתערב במו"מ בין בתיה"ח הגדולים לקופה"ח

הממשלה אישרה אתמול (א') את הצעת ההחלטה שהגישה שרת הבריאות יעל גרמן, בדבר הקמת רשות חדשה לבתי החולים הממשלתיים – למעט בתי החולים הגריאטריים והפסיכיאטריים – אבל הכניסה שינוי ברגע האחרון: מנהל "רשות המרכזיים הרפואיים הממשלתיים" ימונה כמשרת אמון של שרת הבריאות, ולא באמצעות ועדת איתור מקצועית.

העיתון הכלכלי "גלובס" מסר, כי במהלך ישיבת הממשלה טענו כמה שרים שמוטב להגדיר את התפקיד כמשרת אמון "כדי שיהיה קל יותר לפטר את המנכ"ל במקרה הצורך". השינוי שהוכנס בהצעה המקורית מונע אפשרות שבכל פעם שיתמנה שר או שרת בריאות חדשים, הם יצטרכו להסתמך על ועדת איתור.

שינוי אחר שהוכנס ברגע האחרון בהצעה שאושרה בממשלה הוא, שהרשות לא תהיה מעורבת במו"מ שמנהלים בתי חולים על-אזוריים עם לקוחות מוסדיים אחרים (קרי: קופות החולים) להסכמים ביניהם. מדובר בבתי החולים הגדולים כמו תל-השומר, איכילוב ורמב"ם.

"גלובוס" דיווח הבוקר (ב'), כי שרת הבריאות גרמן הסבירה שהשינוי בהצעת ההחלטה "נועד להיטיב עם בתי החולים הקטנים ולמנוע מהגדולים לשתף פעולה ביניהם במו"מ מול קופות החולים ובכך לקבל מחירים טובים יותר לעומת בתי החולים קטנים, תוך כיפוף קופות החולים שממילא גירעוניות". במלים אחרות: הרשות החדשה למעשה לא תוכל להתערב במו"מ שיקיימו בתי החולים הגדולים עם קופות החולים.

על פי החלטת הממשלה, הרשות החדשה תוקם כבר בחודשים הקרובים. היא תהיה ממונה ותנהל את בתי החולים הממשלתיים בכל ההיבטים הארגוניים והכלכליים, בעוד משרד הבריאות ישמש רגולטור רק להיבטים רפואיים-מקצועיים ולהתוויית מדיניות.

עד ה-1 ביולי אמורה שרת הבריאות להביא לאישור הממשלה את זהותו של מנכ"ל הרשות שבו בחרה. צוות הקמת הרשות יכלול את אנשי משרד הבריאות, האוצר, משרד ראש הממשלה ורשות החברות. אם לא יחול שינוי, הרשות תחל לפעול מאוקטובר (לשרת הבריאות סמכות לדחותה הפעלתה לכל המאוחר עד נובמבר 2015).

בכל בית חולים תוקם לראשונה יחידה מנהלית חדשה בשם "ממשל יחידתי", שתפקח על עבודת ההנהלה ותימצא תחת פיקוח הרשות. כלל הגופים הקשורים לבית החולים - אגודות הידידים והתורמים, קרנות המחקר וחברות-בנות שהקימו או מקימות הקרנות - יהיו כפופים אף הם לרשות החדשה ויחויבו בשקיפות מלאה. הרשות תוכל להטיל סנקציות כספיות או אחרות על בתי החולים, כדי להגביר את יכולת האכיפה והפיקוח עליהם. זו כוללת גם את הפיקוח על זמינות התורים לניתוחים ולהיבטים רפואיים אחרים.

שרת הבריאות גרמן אמרה לאחר האישור בממשלה: "זהו יום בשורה למערכת הבריאות. בעקבות החלטת הממשלה אני נחושה להקים את הרשות החדשה מהר ככל הניתן".

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  ועדת איתור,  שרת הבריאות יעל גרמן,  רשות האשפוז,  רשות המרכזים הרפואיים הממשלתיים,  משרת אמון
תגובות
רופא
26.05.2014, 21:00

מציע את פרופ' מור יוסף לתפקיד, נראה לי האיש הנכון לתוכנית הנכונה.
עוד בזבוז כספים ורגולציה ופחות שרות לחולים, הידד לשרה

עמוס
27.05.2014, 17:20

אל דאגה, היא תמנה את ברבש, רוזנשטיין, ביאר או מישהו מעושי דברם...

הם בוודאי ידאגו לבתי החולים הקטנים ולפריפריה

צבי
29.05.2014, 07:54

עמוס, דפדף בפוסטים קודמים באתר, ותיווכח שהשם המוביל הוא לא אף אחד מהשמות שציינת.