חדשות

בריטניה: מערכת הבריאות תגייס רופאים מהודו - ללא בחינות קבלה

הצעד נועד לענות על מצוקת כוח האדם החמורה בחדרי המיון בממלכה; בין השאר, יתבצעו לסטאז'רים ומתמחים ראיונות באמצעות "סקייפ"

כבר כמה שנים שתחום רפואת החירום בבריטניה נמצא במצוקת כוח אדם חמורה. על פי נתוני מערכת הבריאות הציבורית (NHS), בשלוש השנים האחרונות נותרו 368 תקנים בלתי מאוישים מתוך 835 משרות מומחים ברפואה דחופה.

לדברי ד"ר קליף מאן, נשיא האיגוד לרפואה דחופה, הסיבות למחסור הן שונות : אי-יכולת של רופאים צעירים להתמודד עם רמות הלחץ בחדרי המיון, העדפת תחומי התמחות אחרים וכן הגירה למדינות אחרות, כמו אוסטרליה. מחקר משנת 2013 מצא, שמספרם של רופאים שעברו הכשרה בבריטניה ואשר בחרו להגר ולעבוד בחדרי מיון באוסטרליה, עלה ב-69% בחמש שנים.

חוסר היכולת למלא תקנים הביא את חדרי המיון בבריטניה להראות כמו "בתי חולים שדה", כהגדרת רופאים בכירים.

כעת הוחלט במערכת לנקוט בצעד נואש – סטאז'רים ומתמחים מהודו יעברו ראיונות באמצעות "סקייפ", ואף לא יצטרכו לעבור מבחני קבלה. אלה שיעברו את ראיונות הסקייפ, יזכו לביקור של נציג ה-NHS בניו דלהי, שם יעברו ראיון אישי פנים-אל-פנים. מי שיעבור את הראיון הזה בהצלחה, יוטס על חשבון ה-NHS לבריטניה ויוכל להתחיל לעבוד בחדרי המיון כבר באוגוסט הקרוב.

המהלך זוכה ללא מעט ביקורת שכן, במחקר שפורסם בשבוע שעבר על ידי London University College, נמצא שלא פחות ממחצית מהרופאים הזרים בבריטניה היו נכשלים בבחינות כשירות שנועדו לבדוק תאימות לרמה של הרופאים הבריטים.

פיטר וולש, מנכ"ל Action against Medical Accidents, הביע דאגה מהצעדים הללו ובמיוחד מהנכונות של ה-NHS לחרוג מהתקנות והפרוצדורה הרגילים. "אני מקבל את העובדה שהמצב בהול, אולם עלינו להימנע מלנהוג בפאניקה ולהעמיד בכך את החולים בסיכון", אמר.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

נושאים קשורים:  חדשות,  בריטניה,  מצוקת כוח אדם,  הודו
תגובות
עדו
01.05.2014, 22:56

המצב במערכת הרפואה בבריטניה ממש נואש.
זאת הזדמנות פז לרופאים בכירים ממרכז רפואי הדסה להשתלב בבתי החולים המצוינים בלונדון ולעשות קופה.

איליה
02.05.2014, 14:33

גם בבריטניה רופאים מרוויחים גרושים, במיוחד אלה העובדים בבתי חולים בלבד. הרי כתוב רק לגבי רופאי מיון, לא כתוב כלום על רופא משפחה,ילדים, כירורגים. וזה יחד עם יוקר המחיה בבריטניה...וגם אף אחד לא הציע לישראלים לעבוד שם בלי מבחן - רק להודים...