חדשות

החכ"ים תקפו הממשלה: "הדסה - אחת ההתרחשויות ההזויות במדינה"

שרת הבריאות יעל גרמן הודיעה במליאת הכנסת: "הכספים שאנחנו עומדים לתת להדסה הם על חשבון מערכת הבריאות הציבורית"

בדיון פגרה מיוחד שהתקיים היום (יום ג') במליאת הכנסת על המשבר ב"הדסה", האשימו ח"כים מהאופוזיציה את הממשלה והטילו עליה את האחריות למשבר בבית החולים. "זוהי שערורייה. היתם אחראים על בית החולים ולא ידעתם כלום?" תהו כמה מהדוברים.

שרת הבריאות יעל גרמן הודתה, שעל הממשלה לקחת אחריות על המשך תפקוד בית החולים. היא ביקשה מהמבקרים שיגלו סבלנות עד שיסתיים המו"מ, שמטרתו להשיג תוכנית הבראה ל"הדסה" שתהיה מוסכמת על כל הצדדים. גרמן אמרה כי "יש לתת לצוות את הסמכות למצות את המו"מ". עוד אמרה, כי הממשלה מתכוונת להשקיע מאות מיליוני שקלים, "שהיו מיועדים למערכת הבריאות הציבורית הצמאה לתקציבים.... הכספים שאנחנו עומדים לתת להדסה הם על חשבון מערכת הבריאות הציבורית... אנחנו מוכנים לעשות זאת ומבינים שחייבים מפני שברור לממשלה שאסור לפרק את הדסה וצריך להעמיד את בית החולים על הרגליים. ..הפתרון צריך להיות חכם ובו המדינה תיתן את מה שהיא צריכה אבל תוכל לפקח. אין לנו כרגע סמכות לדרוש לראות את הדו"חות הכספיים או לדרוש לפטר מנהלים, למנות דירקטוריון או לפזר אותו - ואת זה צריך לשנות".

הנה מקבץ מדברי הביקורת שהטיחו החכ"ים בדיון הסוער:

- ח"כ יצחק כהן (ש"ס): "אנו עדים לאחת ההתרחשויות ההזויות שידעה מדינת ישראל... הדסה מטפלת כבר יותר מ-65 שנים בניצולי שואה. המוסד המדהים הזה נותן להם שירות ברגישות מרבית. סדרי העדיפויות של הממשלה הזו מעוותים".

- ח"כ מיקי רוזנטל (עבודה): "השיחות בין משרדי האוצר והבריאות לבין נציגי הדסה מתנהלות בצורה עקומה. לא הוגן לנהל משא ומתן על משא ומתן, .. ההתנהלות הזאת מטילה על העובדים אחריות למצב... לבוא אליהם ולהגיד שהם אשמים בכל - זו פשוט שערורייה. האוצר לא אשם? משרד הבריאות לא אשם? .. אתם אחראים! לא ידעתם כלום? איך נתתם תמיכות אם לא ידעתם מה קורה בהדסה?"

- סגן שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן (יהדות התורה): "הדסה הוא בית חולים מעין ממשלתי. כל בתי החולים עוברים תוכנית הבראה כיוון שאינם יכולים לעמוד לבד ללא עזרת הממשלה. למה משרד הבריאות מתעלם מכך שקופת החולים המאוחדת מחרימה את הדסה בגלל פוליטיקה פנימית? איך רוצים שכך בית החולים יתקיים? כל חודש שעובר ללא פתרון מעלה את הגירעון בעוד עשרות מיליוני שקלים."

- ח"כ רובי ריבלין (ליכוד)" "הגשתי הצעה לסדר היום – כירושלמי...אנחנו (הירושלמים) חרדים ביותר ומשוועים להתערבות המיידית של שרת הבריאות למנוע אפילו דיבור על פירוק הדסה. אסור לדבר על דבר נורא כזה שיכול לקרות".

שרת הבריאות הודיעה, כי ביום א' כל המעורבים במו"מ יגיעו לבית המשפט "בתקווה שיהיה פתרון מוסכם". מליאת הכנסת אמורה להחליט באיזו ועדה יימשך הדיון על נושא "הדסה" בימים הקרובים.

תגיות:
משבר הדסה, שרת הבריאות יעל גרמן

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  המשבר ב"הדסה",  כנסת
תגובות
איליה
02.05.2014, 14:38

בית חולים הדסה לא נתן שום שרות בחינם - הוא קיבל תמורה עבור כל דבר, לפי המקובל במערכת הבריאות בארץ. זה שהוא בזבז יותר ממה שהרוויח - למה שכל משלמי המסים בארץ יממנו את זה?

חיים
04.05.2014, 10:22

לאיליה שלום,
בהנחה שאתה צודק, מה הצעתך לפתרון?

דר. אמי שופמן
02.05.2014, 16:17

ציבור החולים אסור שיסבול מהתפקוד השערוריתי של משרד האוצר,הבריאות ומנכ"ל הדסה לשעבר בפיאסקו הגדול של הניהול הכלכלי של הדסה

חיים
04.05.2014, 10:40

כמובן שאין כל הגיון בפירוק הדסה.
צריל ללמוד את המשבר, שאגב קיים בכל בית חולים בארץ, קיימים חרמות של קופות חולים על בתי חולים בגלל שמשרד הבריאות מאפשר את זה ובגלל שכל דאלים גבר במערכת הבריאות שלנו, החרמות של קופות חולים על בתי חולים נובעים בעיקר עקב דרישה וסחיטה להורדת תעריפים של שירותים שונים, צריך להפסיק את ההתנהלות הזאת ע"י קביעת תעריף מחייב שלא ניתן לשינוי, דבר שיאפשר הפניה של מבוטחים לכל בתי החולים על פי טיב השירות שניתן ולא על פי מי זול יותר.
זה הדבר הראשון שצריך ליישם במערכת הבריאות שלנו, כי רק כך יוכלו בתי החולים להפסיק לסבול מאי הפניית חולים על מנת לסובב את ידם של בתי החולים בכדי לקבל תעריפים זולים יותר הגורמים לבתי החולים להיות גרעוניים.