חדשות

הנהלת "הדסה": הרופאים יקבלו באפריל רק 36% מתשלומי השר"פ

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, בתגובה: "אם לא תצא הודעה המבטלת את הקיצוץ הנוסף, יובא הנושא בפני בית המשפט"

סערה חדשה במרכז הרפואי "הדסה": הנהלת בית החולים הודיעה לרופאים כי בנוסף לקיצוץ במשכורותיהם שמגיע עד ל-20%, יקוצצו באפריל התשלומים (המוגדרים כמקדמות) שמגיעים להם על כל טיפול ויעוץ במסגרת השר"פ. לפי ההודעה, במקום שיקבלו הרופאים 84% מכל תשלום שר"פ כפי שהיה מקובל עד כה, הם יקבלו רק 36% ממנו.

את ההודעה שלח מנכ"ל "הדסה" אביגדור קפלן בדואר האלקטרוני, ונימק כי התשלומים מקוצצים "עקב ההכנסות המוקטנות שחלו בעקבות השביתה והתשלומים העודפים ששולמו במשכורות קודמות".

הודעת ההנהלה עוררה זעם ותדהמה בקרב הרופאים, משום שנמסרה זמן קצר בלבד לאחר שבאסיפת הרופאים שלשום התקבל הרושם שהפערים בין הרופאים להנהלה ניתנים לגישור ומתגבשת תוכנית הבראה.

מנכ"ל הדסה דרש מהרופאים במהלך הפגישה להסכים לקיצוץ של 65-60 מיליון שקל בשנה בשכרם הכולל, למשך 4 שנים, בעוד שהרופאים כבר הביעו את הסכמתם לקיצוץ של 60 מיליון שקל, לתקופה של 27 חודשים.

בתגובה להודעת ההנהלה על הקיצוץ המתוכנן החודש בתשלומי השר"פ, שיגר אתמול יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, מכתב לנאמני בית המשפט, עורכי הדין ליפא מאיר ואשר אקסלורד, בו קבע כי הודעת המנכ"ל קפלן "נועדה לטרפד את גיבוש הסכם ההבראה להדסה, שנראה כי הוא קרוב מתמיד".

במכתבו הדגיש יו"ר הר"י: "אנו רואים בחומרה רבה את ההודעה החד-צדדית שנעשתה בניגוד לכל הכללים". הר"י דורשת "שבשעות הקרובות תצא הודעה שמבטלת את ההודעה הקודמת בנושא הזה - ולא, הנושא כולו יובא להתדיינות משפטית"

לקריאת מכתבו של יו"ר הר"י לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  שר''פ,  רפואה פרטית,  רפואה ציבורית,  אביגדור קפלן,  המשבר ב"הדסה"
תגובות