חדשות

האיגוד לרפואת משפחה העניק פרס "מפעל חיים" לד"ר ג'ף לדרר

בנוסף, הוענקו בסיום הכנס המדעי השנתי של האיגוד לרפואת משפחה פרסי הצטיינות שונים לד"ר מיכאל תורג'מן, ד"ר דקלה אגור-כהן וד"ר רונן ברנד

ד"ר ג'פרי (ג'ף) לדרר הוא הזוכה בפרס האיגוד לרפואת משפחה בישראל למפעל חיים, לצד שלושה רופאי משפחה נוספים שזכו בפרסי הצטיינות - ד"ר מיכאל תורג'מן, ד"ר דלקה אגור-כהן וד"ר רונן ברדד. טקס הענקת הפרסים נעל את הכנס המדעי השנתי של האיגוד ואת האסיפה השנתית שלו, שהתקיימו בשבוע שעבר.

מימין: ד"ר ג'פרי (ג'ף) לדרר, ד"ר מרטין גרנק קטריבס ופרופ' שלמה וינקר (צילום: יח"צ)

מימין: ד"ר ג'פרי (ג'ף) לדרר, ד"ר מרטין גרנק קטריבס ופרופ' שלמה וינקר (צילום: יח"צ)

ד"ר ג'פרי לדרר עובד מעל 30 שנה (מ-1978) במרפאות הכפריות של שירותי בריאות "כללית" בגוש תל מונד. הוא נולד בדרום אפריקה, סיים לימודי רפואה באוניברסיטת קייפטאון ועלה לישראל ב-1971. הוא התמחה ברפואת משפחה ב"כללית" בתל אביב ובמקבל החל ללמד סטודנטים, סטאז'רים ומתמחים.

בעבר זכה ד"ר לדרר בפרס הצטיינות ברפואת המשפחה מאיגוד רופאי המשפחה ומאוניברסיטת תל-אביב - בפרס "המורה המצטיין בפקולטה לרפואה". כמו כן, התכבד בפרס המנכ"ל כמדריך המצטיין משירותי בריאות כללית. בנימוקי הענקת הפרס נכתב, כי ד"ר לדרר לימד וקידם דורות של סטודנטים לרפואה וסטאז'רים, נטע בהם את אהבת המקצוע. רבים מהם הגיעו בזכותו להתמחות ברפואת משפחה והתעקשו להיות מתמחיו. "מסיום התמחותו הוא היה ונשאר פעיל בתחומים השונים של רפואת המשפחה, תוך דאגה לקידום המקצוע ואמונה עמוקה בחשיבותה", נכתב בנימוקי הענקת הפרס.

מימין: ד"ר מיכאל תורג'מן ופרופ' שלמה וינקר (צילום: יח"צ)

מימין: ד"ר מיכאל תורג'מן ופרופ' שלמה וינקר (צילום: יח"צ)

ד"ר מיכאל תורג'מן, מנהל מרפאת אשדוד ג' בשירותי בריאות "כללית", התכבד בפרס האיגוד בקטגוריית מומחה ותיק מצטיין. הוא התמחה במחלקה לרפואת המשפחה במחוז מרכז ב"כללית", בהדרכת ד"ר ששון נקר ז"ל. את מקצוע הרפואה למד בצרפת והגיע לארץ עם ניסיון כרופא המשפחה וכן ברפואת ספורט ובטיפול במזותרפיה ואוסטיאופתיה. במרפאת אשדוד ג' גיבש את הצוות ובמקביל קידם את מיומנותו ברפואה פליאטיבית ובטיפול בכאב. לאחר שלמד בקורס פליאטיבי באוניברסיטת בן גוריון, הקים הוספיס-בית עם כוננות 24 שעות ביממה באשדוד - ועבד בו יותר מ-4 שנים. במקביל, צורף לוועדה המחוזית לקביעת מדיניות הטיפול בכאב, והתמחה במיוחד בחולי פיברומיאלגיה.

ד"ר תורג'מן חבר בחוג לטיפול בכאב ברפואת המשפחה ויו"ר "העמותה הישראלית למזותרפיה". בנוסף הוא מלמד סטודנטים ומתמחים ברפואה את הגישה לכאב במסגרות רבות – בכלל זה גם מלמד רופאים גישות טיפול בכאב הכוללות הזרקות תוך-פרקיות. הוא כתב מספר מאמרים בנושאים אלה. את הפרס שקיבל הקדיש למורו, ד"ר נקר ז"ל.

בנימוקי ועדת הפרס נאמר, כי "ד"ר תורג'מן משלב את כל הצדדים של רופא משפחה מצטיין: יחס למטופלים ולצוות, בתור מנהל מרפאה, מדריך מתמחים אהוב, לוחם מען זכויות הרופאים במסגרת ועד הרופאים, ופיתוח מיומנות בטיפול בכאב ופליאציה. במסירות גדולה הוא דואג למטופלים שאין ביכולתם לממן תרופות וציוד רפואי, ומגייס למטרה זאת תורמים כדי שמטופלים נזקקים אך חסרי יכולת יוכלו לרכוש תרופות".

מימין: פרופ' חאלד כרכבי, ד"ר דקלה אגור כהן ופרופ' שלמה וינקר (צילום: יח"צ)

מימין: פרופ' חאלד כרכבי, ד"ר דקלה אגור כהן ופרופ' שלמה וינקר (צילום: יח"צ)

ד"ר דקלה אגור-כהן התכבדה בפרס האיגוד בקטגוריית "מומחית צעירה מצטיינת". היא מנהלת את מרפאת יקנעם אלונים בשירותי בריאות "כללית". היא בוגרת הפקולטה לרפואה בטכניון, סיימה את ההתמחות במחלקה לרפואת משפחה של "כללית" במחוז חיפה והגליל מערבי. עוסקת גם בהוראה בכל הרמות: לסטודנטים לרפואה, סטאז'רים ומתמחים. מאז כשנה היא רכזת התוכנית האקדמית להתמחות ברפואת המשפחה בטכניון (קורס דיפלומה).

בכנס השנתי של איגוד רופאי המשפחה ב- 2012, התכבדה ד"ר אגור-כהן בפרס על עבודת מחקר מצטיינת ("השפעת רשת חברתית רמב"ם על תהליך קבלת ההחלטות של הרופאים"). המלגה שקיבלה אז עזרה לה להשלים את מחקרה ולפרסמו בכתב העת הרפואי PEC וגם להציגו בכנסים מקצועיים בארץ ובחו"ל.

בנימוקים לקבלת הפרס נאמר על ד"ר אגור-כהן: "מתחילת ההתמחות התבלטה ברמתה הגבוהה, המדעית, ההוראתית והמחקרית והיא מהווה דוגמא לחיקוי למתמחים ולמומחים".

מימין: פרופ' חאלד כרכבי , ד"ר רונן ברנד ופרופ' שלמה וינקר (צילום: יח"צ)

מימין: פרופ' חאלד כרכבי , ד"ר רונן ברנד ופרופ' שלמה וינקר (צילום: יח"צ)

ד"ר רונן ברנד רופא מתמחה במחלקה לרפואת משפחה של "כללית" במחוז חיפה והגליל המערבי זכה בפרס איגוד רופאי המשפחה בקטגוריית "מתמחה מצטיין". הוא סיים לימודי רפואה כעתודאי בטכניון (בהצטיינות יתרה). בשנים 2008-2002 שירת כרופא צבאי. הוא החל התמחות בא.א.ג במרכז הרפואי "בני ציון", ולאחר שנתיים החליט להתמחות ברפואת המשפחה. ד"ר ברנד ביצע מחקר בנושא "הצמדות לטיפול תרופתי בקרב חולי סוכרת עם מתמחים מהמחלקה", וקיבל על כך את פרס האיגוד לעבודת מתמחה מצטיינת. ב-2013 פורסמו תוצאות מחקרו בכנס איגוד רופאי המשפחה העולמי ( WONCA) שהתקיים בפראג.

ביוני 2012 קיבל על עצמו להיות נציג ישראל ב"תנועת וסקו דה גמה" - תנועת המתמחים והמומחים הצעירים של ה- WONCA EUROPE. הוא סייע בהקמת מערך של 13 מרפאות ברחבי הארץ המארחות מתמחים מחו"ל במסגרת חילופי מתמחים.

בנימוקי ועדת הפרסים נאמר, כי פרס המתמחה המצטיין מוענק לו בשל פעילות יוצאת דופן בהיקפה כרופא-מטפל, מורה, חבר האיגוד וחוקר.

את הפרסים העניק יו"ר איגוד רופאי המשפחה, פרופסור שלמה וינקר.

נושאים קשורים:  חדשות,  האיגוד לרפואת משפחה בישראל,  פרסים,  ד"ר ג'פרי (ג'ף) לדרר,  ד"ר מיכאל תורג'מן,  ד"ר דקלה אגור-כהן,  ד"ר רונן ברנד
תגובות
ד"ר מיכאלי
15.07.2014, 14:44

הכול כמעט פוליטיקה וכסף שמחפש הרופא לעצמו