אוטיזם

קריטריונים חדשים לאבחון אוטיזם מפחיתים שיעורי האבחנה בשליש

כ-31% מהילדים בארה"ב שאובחנו על הספקטרום האוטיסטי תחת ההגדרות הישנות ולא יאובחנו כעת, עשוים לאבד זכויות לקבלת טיפול ותמיכה

09.03.2014, 08:20

חוקרים מאוניברסיטת "קולומביה" ערכו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה על מנת לבחון כיצד משפיעות ההגדרות החדשות של הספקטרום האוטיסטי, שפורסמו במאי 2013 במסגרת DSM-5, על אבחון המחלה.

ההגדרות הקודמות, ב-DS-4-TR, כללו שלוש קטגוריות נפרדות תחת הגדרת הספקטרום האוטיסטי (ASD): הפרעה אוטיסטית (AD), אספרגר והפרעה התפתחותית מפושטת שאינה מוגדרת אחרת (PDD-NOS)י. DSM-5 מבטל את תת-החלוקה הזו, ובמקום זאת מגדיר מאפיינים מוגבלים יותר לאבחנה של ילדים עם ASD.

במסגרת DSM-5 גם נוספה הגדרה חדשה של הפרעה חברתית-תקשורתית (SCD). ילדים שהוגדרו בעבר תחת PDD-NOS היו אמורים להיכלל בהגדרה של SCD, לפי האיגוד הפסיכיאטרי האמריקאי (APA).

החוקרים מצאו ירידה של 31% [(20-44), p=0.006] באבחנה של ASD תחת הקריטריונים החדשים ובחלוקה לקטגוריות; ירידה של 22% [(16-29) p<0.001] באבחנה של AD; וירידה של 70% באבחנה של PDD-NOSי[(55-82) p=0.01]. לא היתה ירידה משמעותית סטטיסטית באבחנה של אספרגר.

משמעות ירידה כזו בשיעורי האבחנה הרפואית, הבהירו החוקרים, היא שילדים שבעבר היו מאובחנים וזכאים לטיפולים ולתמיכה שלה הם זקוקים, עשויים כעת שלא לקבל אותם.

לקריאה נוספת בנושא לחצו כאן

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Kulage K.M., Smaldone A.M., Cohn E.G. How Will DSM-5 Affect Autism Diagnosis? A Systematic Literature Review and Meta-analysis. J Autism Dev Disord. 2014:Feb

נושאים קשורים:  אוטיזם,  ASD,  DSM-5,  אספרגר,  SCD,  PDD-NOS,  מחקרים
תגובות