חדשות

ההסתדרות הרפואית קיימה יום עיון בנושא יישום "פרוטוקול איסטנבול"

מטרת האירוע: להגביר את מודעות הרופאים לפרוטוקול, לסייע למי שנתקל במטופל שעונה או עבר התעללות אלימה ולהדריכו כיצד לנהוג

06.03.2014, 13:39

ההסתדרות הרפואית בישראל קיימה ב-25/2/2014 יום עיון בנושא "יישום פרוטוקול איסטנבול בישראל", בשיתוף הוועד הציבורי נגד עינויים. את האירוע פתח יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן.

פרוטוקול איסטנבול מדריך בנוגע לבדיקה רפואית ולתיעוד אפקטיבי של עינויים וצורות אחרות של יחס או ענישה אכזרית, בלתי אנושית או משפילה. הפרוטוקול אינו מסמך מחייב, אך החוק הבינלאומי מחייב ממשלות לחקור ולתעד מקרים של עינויים וצורות אחרות של התעללות ולהעניש את האחראים לכך באופן אחראי, מקיף, יעיל, מיידי ואובייקטיבי.

מטרת יום העיון היתה להעלות את מודעות הנוגעים בדבר – רופאים, משפטנים, עובדים סוציאליים - לגבי הפרוטוקול ולסייע בהדרכת מי שנתקלים במטופלים שעונו או עברו התעללות אלימה.

המפגש התמקד בעבודה עם מטופלים מאוכלוסיות חלשות, כמו אסירים ופליטים. חלקו הראשון של יום העיון עסק ביישום הפרוטוקול כפי שהוא נעשה כיום בבתי החולים בישראל. חלקו השני עסק ביישום הפרוטוקול בערכאות משפטיות.

ביום העיון השתתפו עשרות אנשי מקצוע מתחום הרפואה, המשפט, עבודה סוציאלית ועוד. ד"ר צאקי זיו-נר (מ"מ יו"ר הר"י) הציג את יישום הפרוטוקול בבתי החולים, ועל כך התקיים דיון.

נושאים קשורים:  חדשות,  פרוטוקול איסטנבול,  עינויי אסירים ופליטים,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות