ערמונית

טדלפיל - אופציה טיפולית בניהול סימפטומים של מערכת השתן התחתונה משנית להגדלה שפירה של הערמונית

טדלפיל הינה טיפול אפקטיבי ונסבל היטב בגברים עם BPH-LUTS בדרגה בינונית-קשה.

09.03.2014, 11:37

גברים עלולים לסבול מסימפטומים של מערכת השתן התחתונה (LUTS) משנית להגדלה שפירה של הערמונית (BPH), כגון דחיפות או תכיפות במתן שתן, מתן שתן לסירוגין, השתנה לילית, מאמץ במתן שתן, זרם חלש או התרוקנות בלתי שלמה. הניהול האפקטיבי של BPH-LUTS דורש שיקול זהיר של מספר גורמים ובכללם חומרת התלונות, תחלואה נוספת במקביל, היכולת לשפר את הסימפטומים ואיכות החיים (QOL), ומנגד תופעות הלוואי האפשריות.

מספר מחקרים קליניים העריכו את השימוש במעכבי פוספודיאסטרז סוג 5 (PDE5) בהורדת הסימפטומים; עם זאת, טדלפיל הינו ה-PDE5 היחיד המאושר להתוויה זו, כמו גם בגברים עם הפרעת זיקפה (ED) במקביל עם BPH .

סקירה זו בחנה מאמרים שהעריכו יעילות טדלפיל במטופלים עם סימנים וסימפטומים משניים ל-BPH עם או ללא ED, אשר הובילו לאישור רגולטורי בארה"ב ואירופה.

במחקרים שעסקו במינונים והשפעה, הדגימו התוצאות כי טיפול בטדלפיל הוביל לשיפור משמעותי בדירוג International Prostate Symptom Score) IPSS) לאחר 12 שבועות של טיפול בטדלפיל במינון 5 מ"ג חד-יומי. שיפור משמעותי סטטיסטית הודגם בדירוגים: Benign Prostatic Hyperplasia Impact Index IPSS subscores, IPSS QOL, International Index of Erectile Function.

שיפור בסימפטומים של מערכת השתן נצפה ללא קשר לגיל המטופל, טיפול קודם בחסם אלפא 1, חומרת התלונות או סטטוס הפרעת הזיקפה.

החוקרים סיכמו, כי בעוד טדלפיל הינה התרופה המוכרת ביותר לטיפול סטנדרטי בגברים עם ED, היא מהווה במקביל טיפול אפקטיבי ונסבל היטב בגברים עם BPH-LUTS בדרגה בינונית-קשה.

מקור:

Int J Clin Pract. 2014 Jan;68(1):94-103. doi: 10.1111/ijcp.12305.

Tadalafil - a therapeutic option in the management of BPH-LUTS.

Carson CC1, Rosenberg M, Kissel J, Wong DG.

נושאים קשורים:  ערמונית,  טדלפיל,  BPH-LUTS,  מעכבי פוספודיאסטרז סוג 5,  מערכת השתן,  מחקרים,  הפרעות בזקפה
תגובות