Ledipasvir Sovaldi

CROI 2014: תוצאות מעודדות משילובי תרופות אנטי-ויראליות ישירות

שני שילובים של תרופות אנטי-ויראליות ישירות למשך שישה שבועות הראו תוצאות מעודדות בתחום הטיפול ב-HCV בקרב נשאים בעלי קושי טיפולי

05.03.2014, 16:43

מטרת המחקר, שהוצג על ידי ד"ר קוהלי (Kohli) מהמכון הלאומי לבריאות בארה"ב (NIH), היתה להעריך את הבטיחות והיעילות של שלושה שילובים של תרופות אנטי-ויראליות ישירות (DAA), בטיפול קצר יחסית.

המחקר כלל 60 חולים נאיביים לטיפול בעלי מאפיינים המנבאים קושי טיפולי: בעלי הכנסה נמוכה, מרביתם אפרו-אמריקאים, מרביתם גברים, נגועים בנגיף HCV גנוטיפ 1, מרביתם 1a. ל- 70% מהנבדקים היה עומס נגיפי מעל 800,000IU/L ולרובם הפלוטיפ IL28B non-CC.

החולים חולקו רנדומלית בין 3 זרועות: בזרוע אחת טיפול דואלי בקו-פורמולציה של Sofosbuvir 400mg/Ledipasvir 90mgי(Sovaldi/Ledipasvir; Gilead) למשך 12 שבועות; בזרועות השנייה והשלישית טופלו חולים בקו-פורמולציה בתוספת DAA נוסף למשך 6 שבועות – HCV מעכב פולימראז לא נוקלאוזידי (GS-9669) או HCV מעכב פרוטאז (GS-9451).

העומס הנגיפי ירד במהירות, ול-100% מהחולים בכל הזרועות היו רמות לא מדידות בסוף הטיפול. לאדם אחד בזרוע GS-9669 אירעה חזרה לאחר הפסקת הטיפול.

כל מתכונות הטיפול היו בטוחות ונסבלות היטב. לא נרשמו תופעות לוואי חמורות. תופעת הלוואי השכיחות ביותר היו כאב ראש, עייפות ושלשול.

ד"ר קוהלי מסכמת, כי ניתן לטפל ב-HCV בשישה שבועות תוך שימוש בשילובים של DAA בעלי מנגנוני פעולה שונים. טיפול קצר ופשוט זה עשוי להיות הפתרון למחלה. טיפול קצר עשוי גם לשפר את ההצמדות לטיפול. מחקר SYNERGY תוכנן לכלול 8 זרועות במקור, ובעתיד תיבדק זרוע טיפולית נוספת.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

מקור:
Kohli A et al. Combination oral hepatitis C antiviral therapy for 6 or 12 weeks: final results of the SYNERGY trial. 2014 Conference on Retroviruses and Opportunistic Infections, Boston, abstract 27LB, 2014

נושאים קשורים:  Ledipasvir Sovaldi,  DAA,  CROI 2014,  sofosbuvir,  HCV,  HIV,  איידס,  SYNERGY,  מחקרים
תגובות