דעות

יש לי חבר, וקוראים לו מור-יוסף

איני מוכן להסכים לניסיון להפוך אדם שמתנהל כל חייו בצניעות, מדבר עם כל אדם ב"גובה העיניים", מקדים שלום לכל אדם, עם רקורד מוכח של עשייה ציבורית... לאדם פסול ותאב בצע

כשסיימתי קורס מ"כים, על רחבת המסדרים, לפני קבלת דרגת הסמל - אמר לי המ"מ: "זהו - מעכשיו תשכח מערך ה'רעות'". באותו רגע התקשיתי להאמין לדבריו, אך האמת היא שהשנים והמאורעות אשר הייתי שותף להם לימדו אותי שיש בזה משהו. אז עכשיו, משום שזכיתי להיות חבר של האדם המושמץ ביותר במדינה בשבועיים האחרונים - אני גאה לומר: 'יש לי חבר - וקוראים לו מור-יוסף'!".

"אני זוכר למי קראה מערכת הבריאות הישראלית כאשר היתה על סף קריסה אל מול 'מרד המתמחים'"

היכרותי עמו חוזרת לכיתה י', עת נקשרה נפשי בחברי איתן - אחיו הקטן. אז זכיתי להכיר משהו מהמשפחה - את האב ר' מרדכי מור-יוסף, אדם יקר ומסביר פנים לכל אדם, איש ציבור העושה מלאכתו אמונה. את האם גאולה תבל"א: אשה צנועה, שקטה, אשר קיבלה אותנו תמיד בסבר פנים יפות עם כוס תה מהביל ועוגה טרייה.
באותן שנים הכרתי את שלמה ורעייתו דינה - אנשים צנועים אשר במקביל ללימודיו של שלמה הביאו ארבעה ילדים לעולם. - איש תמיר, תמיד מתעניין במה שאנו עושים, גוער בנו על משובות נעורים, ותמיד תמיד - מפרגן.
בגרנו והלכנו לצבא, הוא התמחה ברפואת נשים וליווה אותנו במלה טובה, עצה וסתם טפיחה על השכם במהלך שרותנו.

עת החלטתי להירשם לבית הספר לרפואה הייתי זקוק לשני ממליצים. באופן טבעי פניתי לבקש משלמה לכתוב לי מכתב המלצה, ושלמה נענה מיד... השם "שלמה מור-יוסף" עדיין לא היה מוכר בעולם הרפואה הישראלי, אך בשבילי הוא היה מודל לחיקוי - אדם אשר שירת שירות קרבי, אשר למד רפואה ובמקביל הקים משפחה לתפארה, סמל ליושרה, צניעות, מנהיגות שקטה החודרת עמוק וחברות.

כנראה שהמכתב עשה את שלו - והתקבלתי ללימודים. במהלך שנות הלימודים עקב שלמה אחרי מרחוק, כחלק מהחברות הגדולה עם אחיו איתן, נפגשנו לא פעם בהדסה על יד מיטת אביו עת באנו לבקרו, עד לפטירתו, וגם בשנים אלו תמיד היווה דוגמא אישית.

סיימתי את הלימודים, עשיתי סטאז', התחלתי התמחות, ושוב נפגשו דרכינו. הפעם שלמה הגיע אלינו לבאר שבע כמנהל בית החולים (כולם אמרו "שיחקת אותה, אתה מכיר את המנהל..."), ושוב פגשתי את האדם המיוחד הזה - אבל בסיטואציות אחרות:

"אני זוכר את מי כינו "מר אינטגריטי" של מערכת הבריאות, אני זוכר מי האיש אשר כל אדם שפנה אליו בבקשת עזרה לא הושב ריקם"

אני תורן במחלקה בשש בבוקר, לאחר לילה שלם ללא שינה, ומי עובר במחלקות לומר מילה טובה למתמחים - שלמה; כשהתאשפז אצלי במחלקה בסורוקה אדם אשר שכל את בנו בקרב שבו אורי אחיו נהרג - והתקשרתי להודיע לו - נעניתי "כן, שמתי לב ברשימות החולים - כבר ביקרתי אצלו"; בלילה הראשון בחדר המיון החדש של "סורוקה", אני בתפקיד "אחראי חדר מיון" - ושלמה נכנס בחצות הלילה לראות שהכל פועל כשורה ולהרגיע את הצוות; קיבלתי הצעת עבודה בארגון חשוב, מבקש משלמה בפעם השנייה מכתב המלצה. הפעם השם "שלמה מור-יוסף" הוא כבר שם דבר, פותח דלתות. שלמה נענה לבקשתי ומכין מכתב - המכתב נפתח במילים "את דן אני מכיר מילדות כי הוא חבר של אחי..." - כמו תמיד - שקיפות ויושרה.

עברו שנים, בכל דבר משמעותי שעשיתי בעולם הרפואה התייעצתי עם שלמה. תמיד נתן עצה טובה, כיוון טוב ועל כך אני אסיר תודה אליו.

השבועיים האחרונים טילטלו אותי - כמה ניתן להכפיש אדם? שלמה בשבילי היה ויהיה דוגמא לצניעות, אחריות, ישרות דרך, ובטח לא "נהנתנות" כפי שמנסים להדביק לו. נער הייתי וגם בגרתי - אני דוחה על הסף את הניסיון להפוך את שלמה לאחראי יחיד. גם אני כבר מבין מה זה אישור תקציב ותכנית עבודה שנתית, מהו תפקיד יו"ר מועצת מנהלים. אני גם מבין שעברו שלוש שנים מעזיבתו את המוסד, שבהן הדסה מצאה את עצמה ללא קברניט, והגירעון שהיה עד אז מינימלי תפח בשנים אלה למימדיו הנוכחיים.

"השבועיים האחרונים טילטלו אותי - כמה ניתן להכפיש אדם? שלמה בשבילי היה ויהיה דוגמא לצניעות, אחריות, ישרות דרך, ובטח לא 'נהנתנות'"

וכן, אני כבר יודע ש"להצלחה - אבות רבים, אך הכשלון - יתום". גם אני קורא דה-מרקר כל בוקר - ויכול לשאול: אז מה חלקם של אחרים בדבר? כמה השלטון המרכזי באמת מרגיש עצמו אחראי על בריאות תושבי גוש ירושלים? האם המודל שעל פיו עובד ביה"ח השני בבירה שונה באופן מהותי? מהיכן מגיעה המתקפה האישית הזו כנגדו? שורת הדלפות המתוזמנות במקצועיות של משרד יח"צ?

אני איני מוכן להסכים לניסיון להפוך אדם שמתנהל כל חייו בצניעות, מדבר עם כל אדם ב"גובה העיניים", מקדים שלום לכל אדם, עם רקורד מוכח של עשייה ציבורית, וכן כמו כולנו, כנראה גם כמה טעויות - לאדם פסול ותאב בצע. הניסיון הזה להפוך את שלמה ל"שעיר לעזאזל" של כל המערכת, מקומם וראוי לגינוי על ידי כל מי שעיניו בראשו ופיו וליבו שווים.

אני עדיין תקוע במגרש המסדרים של בית ספר למ"כים, ולא מוכן להיפרד מערך "הרעות", אני זוכר למי קראה מערכת הבריאות הישראלית כאשר היתה על סף קריסה אל מול "מרד המתמחים" בשביתה האחרונה, את מי כינו "מר אינטגריטי" של מערכת הבריאות, אני זוכר מי האיש אשר כל אדם שפנה אליו בבקשת עזרה לא הושב ריקם, אני יודע איך הוא מכבד את אמו תבל"א, אני יודע מי הלך למוסד לביטוח לאומי "כי אפשר לעשות שם חסד". אני יודע על מי אמרו שהוא ה"מענטש" היחידי מבין המנהלים, ואני זוכר עוד הרבה דברים.

יש לי חבר שקוראים לו מור יוסף וגם היום, אם אצטרך, אבקש רק ממנו את מכתב ההמלצה השלישי.

נושאים קשורים:  דעות,  משרד הבריאות,  מערכת הבריאות,  המשבר ב"הדסה",  פרופ' שלמה מור-יוסף
תגובות
חיים
20.02.2014, 14:50

דן היקר,

אתה ללא לאות, כשמשהו מפריע לך במיוחד בתחום הערכי אתה מסמן את המטרה ומסתער קדימה לתקן את המעוות.
הנזק לשלמה כבר נעשה, לתקן את המעוות יהיה קשה אבל להילחם לאזן את המצב זו מטרה מעבר לראויה, שפיכת דמו בראש כל חוצות והשמצות מאנשים ריקים שאינם מבינים מימינם או משמאלם או שגרוע יותר עושים זאת מתוך רשעות אינטרסנטית - אינה נסלחת.
כמו שכתבת לשלמה יש את רקורד העשייה שלו, ואת מי שהוא כאדם וכאישיות ואת זה אף אחד לא יוכל לקחת ממנו. וכן, עבורי הוא היה בה"א הידיעה המנכ"ל ותמיד יישאר כך.

מצטרף למכתבך המרגש.
כל הכבוד!!!

חיים

דניאל פלוסר
20.02.2014, 15:25

אני מכיר את שלמה מור יוסף מעל 40 שנה.
הוא מבוגר ממני בשנתיים. היינו באותו שבט בצופים ( מודיעין).
הדרכתי עם אחיו, אורי.
בהמשך הוא למד מעלי בבית הספר לרפואה.

חלק מההתמחות עשינו במקביל ולבסוף הוא היה מנהל בית החולים בו אני עובד. סורוקה.

מדובר במנטש. אין מילה טובה מזו להגדירו.

יתכן שטעה, כמו כולנו. יתכן שלא הבין על בוריה את המציאות בהדסה, ואם הבין לא זעק בפומבי, המלך הוא עירום.

אבל, להעמיד על עמוד הקלון בכיכר העיר, כפי שעושים העיתונים וכמדומני גם הנהלת הדסה, זהו עוול שאין לו מחילה.

אם קיבל יותר ממה שנראה שמגיע לו, כדמי פרישה, יחזיר ( כך אמר), לאחר בדיקה אובייקטיבית.

הניחו לאיש. לוואי ויהיו רבים כמותו עימנו.

פרופסור יהודה אדלר
20.02.2014, 16:35

דן כל הכבוד, חברות נמדדת במצבים האלו!
איני חבר של שלמה (הלוואי והייתי) מפאת הפרשי הגיל, אבל אני אחד מתלמידיו. אני זוכר שבאחד מתפקידי הקודמים כשניהלתי ובניתי את משגב לדך נפגשתי עם שלמה לפגישת תאום, הוא מנהל את "גוליית" הדסה ואני הקטן בקושי את "דוד", פגשתי מנהל ומנהיג, הצניעות, ההדר, היושר והחברות הקרינו ממנו ומכל מילה שיצאה מפיו, עמד בכל מילה בכל הבטחה, יחד הקמנו מערכים מופלאים משותפים במשגבמ כשהוא עומד לא רק בכל מילה שאמר בכל אות שיצאה מפיו!!!...לימים בחן אותי למומחיות במנהל רפואי,,,איזו אכות, איזו נתינה, ההדר בהתגלמותו-לא רק מנהל ומנהיג, אדם בן אדם-זה החשוב ביותר הרי.
היום רבים, במקומות שאני מגיע אליהם, מכפישים את שמו...אני נלחם בזה בכל מקום שאני מגיע אליו. לא ניתן להכפיש את מורנו לא ניתן לפגוע בתורתנו!!!!
דן ריגשת אותי מאוד.

דר' חנן טאובר
20.02.2014, 17:17

את שלמה מור יוסף היכרתי לפני די הרבה שנים בשרות מילואים שלמה היה עדיין סטודנט לרפואה קצין סיור במילואים והובא ע"י הרופא האוגדתי דר' שלמה פורת לשרת כקצין ארגון רפואה אוגדתי. כבר אז ניתן היה להתרשם מצניעותו ויושרו של שלמה מור יוסף.אני קורא כמו כל אחד את הכתבות על המשבר בהדסה (שם למדתי רפואה) וצר לי על מה שקרה ואין לי ספק שלכשלון המתדרדר יש "אבות" רבים ושלמה הוא קרוב לודאי לא האבא היחידי והעיקרי . שלוש שנים אחרי עזיבתו את ניהול הדסה להשמיץ ולהכפיש אותו בודאי אינו צודק . שלמה ידידי חזק ואמץ אל תערוץ ואל תחת.

רופא
20.02.2014, 17:33

דן היקר, ללא ספק הרעות היא ערך חשוב ויפה שאתה נוהג כך, ובוודאי שאין להכפיש את פרופ' מור יוסף.
אבל לכל מטבע שני צדדים
צריך לזכור שיש כאן כשל ניהולי ענק, וללא ספק פרופ מור יוסף הוא חלק ממנו, גם אם "תרם" לו רק 750 מליון (לזכור שהמנכ"ל שנכנס אחריו התפטר לאחר שהבין את עומק הגרעון אליו נכנס)

הוא היה בהדסה 11 שנה, האם לא ראה? לא ידע? לא הבין? או אולי היה לו נוח? כולם אינם חלק מניהול מצטיין

הקריאה למור יוסף למשבר המתמחים, לא פתרה את המשבר וכשהוא נקרא לדגל נשאלה באויר השאלה....לאיזה תפקיד ממשלתי הוא ישלח לאור העובדה שפתר למדינה (ולא לרופאים!) את המשבר?....והנה הפתעה......ביטוח לאומי

גם אנשים מקסימים וטובים אינם בהכרח (או בכל מסגרת) מנהלים טובים...

ד"ר צדיק
20.02.2014, 17:54

גם לי היה הכבוד להכיר את שלמה מור יוסף. אמנם לא הכרות עמוקה. הוא אדם טוב.

ההתקפות עליו למיטב הבנתי והאשמתו בכישלונות לא הייתה על בסיס תכונותיו כאדם .

גם אדם טוב וחכם והגון יכול להיכשל בתפקידו ואין בכך לומר בהכרח על יושרו או מניעיו.

הכישלון הענק בהדסה היה הן בתחום הניהולי והן בתחום המוסרי.

מי שניהל 11 שנים את הדסה לא יכול להתנער מאחריות ולו גם חלקית לכישלון.

לקיחת כספים ומשכורות בסדרי גודל שפורסמו אינם יכולים ליצור אהדה והערכה במדינה בה

יש מעל מיליון ילדים עניים. גם אם אין כאן עבירה על חוק, יש כאן פגם מוסרי, המאפיין את

הכשל המוסרי התואם בהדסה של רופאים הנוטלים מהציבור מיליוני שקלים בשנה . לא כל נזקקי

השר"פ הם אנשים עשירים , רבים שילמו לשר"פ בלית ברירה כדי לקבל שירות טוב יותר

מהציבורי ולשם כך חסכו מעצמם הרבה מאיכות חייהם ודלדלו משאביהם.

שלמה מור יוסף אדם ישר והגון שנקלע למערכת ומצב שלא השכיל להתרחק מהם וכשל כפי

שאולי גם אחרים היו כושלים באותו מצב.

היה רצוי שיגיב בדרך צנועה ולא מתלהמת ויאמר "טעיתי כשלתי אני לוקח אחריות על חלקי

מתנצל והולך הביתה ". לא רבים עשו כך אך אילו היה עושה זאת : "מודה ועוזב ירוחם"

נדב בלפר
20.02.2014, 18:48

ברור שקל יותר להתעמר באדם יחיד בכיכר העיר מאשר לרדת לשורש העניין. כל כל חבל. כל כך לא נכון.
אני בטוח שאינו אחראי יחיד בלעדי או בכלל. וודאי לא מתוך רוע. או זדון. אבל בעיתון זה מיוחצן טוב ומסיט את תשומת הלב מהעיקר.
איש טוב. מצויין. מלח הארץ.

יוסי
20.02.2014, 19:57

אני ממש לא מצטרף למכתב

האיש הוא מצוין ומקסים וכל המילים היפות שנכתבו עליו כאן על ידי חבריו היקרים אבל....

אבל......

הוא האחראי! הוא המנהל , הוא היה בתפקיד מעל עשור ! הוא קיבל משכורת ענק , והטבות , וכיבודים וכל מה שביקש או לא ולכן הוא אשם.

כן , אשם. יש אשמה אישית שלו . אשמה ניהולית (לא פלילית כמובן) , הוא צריך לתת את הדין הציבורי לכולם - לחולים , לבריאים וגם לעמיתיו הרופאים.

אז תשמרו את המילים היפות למקומות אחרים ולא לחנופה (אני כותב בשם סמוי כמובן..) ואם אתם חברים טובים שלו תשאלו אותו רק שאלה אחת - איך לא היה אכפת לך מה קורה?

ד"ר אהרון קנכט
20.02.2014, 20:15

מצטרף לד"ר שוורצפוקס!
אני מכיר את פרופ' מור יוסף. למדנו יחד בבית הספר לרפואה והיינו באותה קבוצה בשנים הקליניות.
אני יכול להעיד מהכרות קרובה - איש ערכי וישר.
אין שמחה כשמחה לאיד.
שיתבישו כל המלעיזים.

מיכל
20.02.2014, 21:04

ניכרים דברי אמת!

תודה לד"ר שוורצפוקס על האומץ להביא אל הכתב את מה שרבים חושבים.

פרופסור שלמה מור יוסף אינו רק אדם הגון ויישר דרך ,הוא גם מנהל מוכשר .

יעידו על כך שנות הניהול בסורוקה יעידו על כך שנות הניהול בהדסה ותעיד על כך ההחלטה

למנות אותו כמנהל אחד המוסדות הכי גדולים ,רגישים וחשובים במדינת ישראל הביטוח לאומי.

מה גרם למקבלי ההחלטות למנותו כמנכל הביטוח לאומי? אם היה מי שסבור שהיה מנהל כושל

הכיצד הוחלט למנותו לתפקיד הרגיש הזה?

כל הנתונים על הגירעונות לצד ההצלחות היו ידועים למקבלי ההחלטות ובכל אופן הוא נבחר

לתפקיד . בשל המנהיגות שלו, ההובלה, האומץ להעז ולבצע שינויים להצמיח

ולגדל את הדסה במישורי פיתוח השונים.

אני מתארת לעצמי שגם למור יוסף היו טעויות בניהול כפי שאמר בעצמו אולם מכאן

ועד להצביע עליו כאחראי יחיד ישיר ועיקרי בנפילת הדסה הדרך רחוקה ומקוממת.

בנוגע לסכומי הכסף.

ראשית יש להדגיש ולזכור שאת הבונוסים הגדולים שהוחלט לתת למור יוסף בשל ההצלחה

הניהולית מור יוסף החליט להשאיר בהדסה. פרט חשוב זה מתנגדיו ומשמציו בחרו להצניע.

לגבי הסכמי השכר.

גובה שכר הבכירים במדינת ישראל מקומם, אמת, פערי השכר יש בהם בכדי לטלטל כל בר

דעת. אולם זאת הנורמה במדינת ישראל .

חשיפת הסכם השכר של מור יוסף אין לה דבר וחצי דבר עם מצבה של הדסה. חשיפת ההסכם

מטרתה ליצור כאוס ציבורי. לתת להמון הזועם ומתוסכל לאן לפרוק את כעסו ותו לא. האם

נחשפו הסכמי השכר של המנהל הנוכחי או הסכמי הפרישה שלו מעברו???

האם נחשפו הסכמי השכר של מנהלי בתי החולים וארגונים אחרים

במדינת ישראל? ראוי לשאול למי היה האינטרס האישי והתעוזה לחשוף מסמך חסוי ואישי.

חשיפת הסכם השכר היא עברה פלילית ומטרתה ממוקדת וברורה . להסיט את תשומת הלב

מהאחראים למשבר( נשות הדסה, הנהלה נוכחית, ממשלת ישראל) להעמיד מטרה בכיכר העיר

שיהיה לאן להשליך כעס עלבון תסכול וכאב.

אני שואלת את עצמי מה זה אומר עלינו כחברה?

הקלות הבלתי נסבלת של משפט השדה?

רצח אופי?

ההשמצות בכיכר העיר?

ניכרים דברי אמת של פרופסור מור יוסף ותודה לפרופסור שוורצפוקס על הבאתם.

יעקב לוי
20.02.2014, 21:48

כה לחי דן וכל הכבוד
התגייסותך למען המוקע ה-undrdog ראויה לכל הערכה.
כל מלעיזי ומוקיעי פרופ. מור-יוסף ספק אם היו מתחלפים עימו לרגע אחד בג'וב הבלתי אפשרי של ניהול מוסד שלא החליט עדיין אם הוא ישות פרטית, ציבורית או אקאדמית. הניווט בין האינטרסים והרצונות השונים של האירגון הפילנטרופי האמריקאי, של משרד הבריאות ושל האוניברסיטה העברית קשה כשלעצמו. אם נוסיף על כך את שלל ועדי העובדים למיניהם, רצונותיהם, התנגדויותיהם נקבל תמונה קשה של ניהול מאתגר במיוחד.
במציאות כזו קל מאד לטעות. במציאות כזו משכורת גבוהה היא הכרחית לגיוס אנשים טובים במיוחד שישכילו לנווט ולא לתת לספינה לטבוע.
ותעיד העובדה שזמן מחצית החיים של מנכל בהדסה אינו גבוה והחילופים נעשים בדרך כלל ביוזמה אמריקנית ובקולות רמים.

עדו
21.02.2014, 09:31

בואו נשאל עצמנו מספר שאלות :
האם אוכלוסית ירושלים במימדיה זקוקה למערכת אישפוז גדולה מדי כמו הדסה ?
האם ההתנהלות הכללית של הדסה -ים מאז הכרזת המדינה ועד גרעון הענק שהצטבר בקופתה
דרושה וחיונית לתושבי ירושלים ?
לאור מציאות נוכחית של מרכזים רפואיים אוניברסיטאיים גדולים מאד במרכז ובחיפה- האם
הדסה אינה ממוקמת, כיום, "בגוף העיקרי" של המתמודדים במירוץ, בעוד המרכזים הרפואיים
במרכז ובחיפה מובילים בראש ולכן יש צורך חיוני לשנות את מימדיה ואת יעודה ולהעמידם על
היקף פעילות רפואית אישפוזית של בית חולים עירוני שיחד עם שערי צדק ישרת נאמנה את הירושלמים ?!
ולארגון נשות הדסה יאמר : חולקים לכן כבוד רב והערכה רבה על תרומותיכן ועשייתכן : הרפינה,שחררנה אחיזתכן בהדסה
הנחנה למערכת הבריאות הציבורית בישראל לנהל לבדה גם את פרי יצירתכן, הדסה , כשם שנדבנים גדולים אחרים נהגו ועשו : הברון אדמונד דה-רוטשילד, משפחת שניידר, משפחת עופר,משפחת אריסון, משפחת דוידוף, משפחת גור שאשא , משפחת לבייב ועוד .

עמליה באומגרטן
21.02.2014, 10:18

אני רק שאלה ...
ברור כי כמו לכל מנהל , גם לשלמה מור יוסף , אחריות לקריסתה של הדסה .
אולם
מדוע לא נחשפנו כלל למידע על מה שאירע בהדסה ב3 השנים האחרונות מאז פרישתו?
איך תפח בתקופה זו הגרעון לממדים מבהילים כל כך ?
מה עשו בתקופה זו ההנהלה , נשות הדסה והאוצר לגבי גרעון זה ?
ברור שמישהו דאג לא לחשוף נושאים אלו לציבור הרחב וניתב את המידע באורח מגמתי למנהל אחד בלבד , ולא כך הוא .
במקצוע שלנו , כך למדתי בהדסה , צריך תמיד להשלים את האנמנזה .

חזי
21.02.2014, 11:22

אינני מכיר אותו כחבר, אבל למדתי להכיר, שלשלמה מור-יוסף, כמו לרבים אחרים, יש פנים רבות והן משתקפות בהתאם לנסיבות. בפגישה ראשונה הוא אכן הקרין שקט ענווה צניעות וענייניות. אבל בהכרות קצת יותר ממושכת התגלו גם הרבה כוחנות והתנשאות. מור-יוסף הטביע את חותמו בסורוקה, עד היום הזה, במספר מינויים תמוהים ביותר של מנהלי שרותים רפואיים מרכזיים של בית החולים, שעמדו בסתירה בולטת לתוספת ״האוניברסיטאי״ לשמו של המרכז הרפואי סורוקה, וש״לא עשו טוב״ לביה״ח. אולי גם למינויים אלה היו אחראים נוספים, אבל איפה אחריותו של המנהל אם גם הוא מותיר את הכשלון יתום?
שלמה מור-יוסף הודח ע״י נשות הדסה והמשיך לאחוז בקרנות המזבח. מור-יוסף לא הותיר את הדסה עם גרעון ״זניח״. בעוזבו את הדסה הגרעון התקרב למיליארד ש״ח, וכדרכם של גרעונות הוא המשיך לצמוח לאחר מכן באופן אקספוננציאלי. יש למור-יוסף הרבה חשבון-נפש לעשות.

ענת יידוב (דר)
21.02.2014, 12:29

אני רופאה רנטגנולוגית בפנסיה. את לימודי הרפואה , הסטאז והתמחות עשיתי בהדסה עין כרם.
בהיותי סטודנטית לרפואה עבדתי בחדר מיון של בית החולים ושם היכרתי את שלמה שהיה מחזור אחרי
בביהס לרפואה. עבדנו יחד מספר שנים ועלי לציין שגם בהכרותי איתו התגלו רק דברים חיוביים באופיו ובהתנהגותו.
לאחר סיום הלימודים הוא עזב את הדסה וחזר לשם להיות מנ"כל הדסה. בכל מפגש איתו תמיד שאל לשלומי ולא היה עם "האף למעלה"
תקופה מסויימת גרנו באותה שכונה בי"ם ונפגשנו מידי פעם בצעידות ברחוב -הוא עם רעיתו ואני
עם בעלי ובכל פעם שלום ומה שלומך.
נדהמתי מהפירסומים של התקופה אחרונה של השמצות נגד פר שלמה מור יוסף ואני בטוחה שצדקתו תצא לאור.

יעקב ול
21.02.2014, 13:30

זו חברות אמיתית!! מכתב מרשים ומרגש.שבתשלום.

רמי פינצ'ובר
21.02.2014, 15:07

לחזי שלום,
הגבתי למאמר של אמי שופמן, ואיני רוצה למחזר את עצמי אבל...
בקצרה, אתה ניזוק מעיתונים ואינך יודע את הפרטים.
שבת שלום
רמי

ד"ר שמואל הס
21.02.2014, 16:37

דברים אמיצים, כנים ומרגשים!
אינני מכיר את פרופ' מור יוסף, אך מהיכרותי את ד"ר שוורצפוקס - אדם ערכי, מסור, ישר, כנה, דמות ומודל לחיקוי בכל רמ"ח איבריו - לא נותר לי אלא לחזק את דבריו!

דר. אמי שופמן
21.02.2014, 18:58

התרגשתי מדבריך ,אבל צריכים להשתמש ב3 כלים שאין סכנה שיופיעו מהם

תופעות לואי קרי:מציאות,אמת והגיון.

בכתבתי לא אמרתי מילה רעה על האיש אלא ההיפך הדגשתי את הצדדים החיוביים באישיותו

מצד שני אסור לנו להתבלבל מול העובדות שהוא עצמו הודה בפומבי --שהוא היה מנהל מצטין ובאותו משפט גם הודה שסיים תפקיד עם גרעון של 600 מיליון שקל.אם כך לכמה גירעון צריך להגיע מנהל טוב? לא רוצה לחזור על הנקודות שפירטתי בכתבתי על דוגמאות לכשל הניהולי.

מצד שני אתה צריך להפנים - יכל להיות בן אדם טוב ועם אינטגריטי , אך ניכשל בניהול.ודאי שזה לא פלילי אבל בעקבות זאת נפגעו וייפגעו הרבה רופאים שירדו תנאיהם וחלק יפוטרו ובעיקר ייפגע השירות לחולים.

אם קראתה את כל הכתבה שלי ציינתי במפורש שזו לא אחריותו הבלעדית אלא גם של הדירקטוריון,ממשלה ונשות הדסה

פרופ. כספי אברהם
21.02.2014, 19:12

איני מכיר את דן אבל אהבתי כל מילה במכתבו.איני מכיר את פרופ. מור יוסף כמוהו ואולם בקצת שאני מכירו לאורך השנים הכרתי אדם ערכי והגון,ומנהל בחסד וזו גם היתה דעתם של מי מחברי שעבדו במחיצתו. נראה לי כי ההתקפות עליו ועל רופאי הדסה פשוט הזויות וחרגו מכל פרופורציה .לצערי פעם נוספת מוביל את מסע הרפש עיתון הארץ והגאונים מהמרקר . כולל הצגת כלל הרופאים כרודפי בצע וגזלני הקופה והציבור.רמאים הן בשרפ והן ברפואה הפרטית. כנראה שמחמם את הלב לרכב על גל הרפש.בושה וחרפה!! לרופאי ישראל הזכות האדירה יחד עם כלל עובדי הבריאות השמורה למי שעל גבם נושאים את השרות הרפואי הניתן לעם ישראל ברמה מהגבוהות בעולם ורצוי שכל המשמיצים והמלעיזים יכנסו לפרופוציות ויתנו מעט כבוד לקהילה הרפואית ולמובילי הדרך .כן נעשו טעויות וטעויות ניתן לתקן אבל לא בדרך של הוצאה להורג .הדסה הוא אבן יסוד מפווארת ברפואה הישראלית ופרופ. שלמה מור יוסף מטובי מובילי הדרך הדסה תמשיך בדרכה הרפואית המפוארת ושלמה ימשיך לתרום מיכולותיו ואשיותו הרשימים לעם ישראל.

סמי
22.02.2014, 11:23

עדיף להיות פקיד רפואי . לא צריך להתעסק עם החולים או עם בני המשפחה. לא עושים תורנויות או כוננויות בלילה ,בשישי או בשבת וחג. עדיף פקיד רפואי בכיר שמקבל כוננויות פיקטביות . לא מעט רופאים מוממחים מעדיפים להפוך לפקידים למרות שהשקיעו הרבה שנים בהתמחות ובתת התמחות. מדוע מור יוסף לא חוזר לעסוק ברפואה? להיות מנכל הביטוח הלאומי זה הרבה יותר קל, הרבה פחות אחריות והרבה יותר כסף!

רופא נוסף
22.02.2014, 20:35

אחד מכיר את אחיו, אחד את אחותו, ואחד את השכינה ממול.
ואני מכיר את העובדות
כולנו עבדנו בהדסה, באותו זמן, כולנו נתנו את כל דמינו ונפשינו בעבודה.
קבלנו משכורת, לפי אותם כללים, לפי אותם שעות ותורנויות וכוננויות.
והנה מתברר, שמתחת לפני השטח, במסתרים, ללא שום הגיון מוסרי או כלכלי או אנושי, הלך אדם אחד וקיבל "בונוסים".
אני גם עבדתי באותו זמן בהדסה. לא זכור לי שקבלתי בונוסים על העבודה קשה. להפך, אני זוכר את המנהל מור יוסף אוסף את כולנו, מספר בעצב רב על הקשיים בהם נמצא המרכז הרפואי ומודיע לנו על "הלוואה" שאנחנו נותנים לבית החולים.
אנחנו הלוואה, והוא משכורת שלוש עשרה וארבע עשרה, ובונוס, ומצנח זהב.
ובסוף, בלי להתבלבל, חוזה מופרך מהגיון על המשך משכורת לאדם שבכלל עובד במקום אחר, ומקבל מהם משכורת אחרת.
במקום בו אני נמצא ישנם "פנסיונרים" שבאים ונותנים מזמנם לקהילה. לגני הילדים, לבתי הספר. הם לא מבקשים משכורת, כי הם כבר מקבלים פנסיה
רק אדון מור יוסף לא יכול לעשות "למען הציבור" אלא צריך לקבל משכורת מכובדת מאוד מהדסה, ומשכורת לא קטנה מהביטוח הלאומי.
גם אם אביו היה צדיק, ואמו צנועה, אינני חושב שהתכונות הגנטיות עברו באופן דומיננטי לעובר

דר' רוטמן
23.02.2014, 15:07

מה קשור השטויות האלה?

דר יוסי
23.02.2014, 19:56

לא מכיר את מור יוסף אבל משהו שאל את עצמו מהן העובדות ?????? ולא מה התקשרות אומרת
אז ככה באיזה גרעון היה הדסה שמור יוסף נכנס לתפקיד?
אם תראו את הנתונים הכספים שפורסמו בדקמרקר (דווקא בכתבה על אחריות רו"ח של הדסה ולא בקשר למור יוסף ומענין למה ...) אז תראו שבחמש השנים הראושנות של כהונתנו המצב היה יציב
הגרעון קפץ ב2008 שאז היה משבר עולמי נשות הדסה הפסיקו להזרים כספי ולאחר מכן הורידו את התמיכה בתקציב השוטף ב- 50 %.

מישהו שאל מה עשו בשלוש שנים האחרנות מאז שעזב- הועזב? אם סיים את תפקידו בגרעון שוטף של 600 מיליון והיום שלוש שנים לאחר מכן הגרעון הוא 1.4 מילארד הינו יותר מפי שתיים מאז שעזב

המדינה אומרת שלא ידעה באמת - הדסה כל שנה מגישה את הדוחות הכספים לרשם העמומות וזהו מידע ציבורי ץ זאת אומרת שכל אחד ובודוואי משרד הבראות , אם רק היה רוצה, היה יכול בכל זמן נתון לקבל את הדוחות הכספיים של הדסה.

הסכמי שכר - מישהו פה באמת חושב זו אשמתו - מדובר בהסכמים קיבוצים שכן רופאי הדסה כפפופים להסכמים של הרופאים שהם עובדי המדינה

למעשה מי שיבדוק יראה שנעשה פה ספין תקשורתיהעד היום לא פורסמה כתבת תחיקר אחת המציגה את העובדות אלא רק דעות של כתבים שאני בטוח שלא תרמו למדינת ישראל פרומיל מתרומתו של מור יוסף

ישראל הוכמן
24.02.2014, 17:05

דן
מה שכתבת ריגש מאוד , אך דע לך כי אנשים משתנים לאורך החיים.
לא ברורה לי הסתירה ,כיצד אדם כל כך צנוע יכול למשוך משכורת לכל החיים ממוסד הנמצא בגרעון עצום , בעודו מקבל במקביל משכורת נאה ממוסד אחר.
אשמח אם תיישב לי סתירה זו

יעקב רודוי
25.02.2014, 22:55

אין לי היכרות אישית עם פרופ מור יוסף ואני מאמין לתאורים המחמיאים למור יוסף על אישיותו תכונותיו התנהלותו , כפי שדווחו עמיתים, רק שהדברים האלה לא קשורים לסיבה שבעטייה הוא נמצא במרכז השיח. הדסה פאר וגאוות הרפואה הישראלית במשך עשרות שנים הגיעה לפשיטת יד ופשיטת רגל.
מדובר בכשלון בסדר גודל היסטורי מבחינת הרפואה הישראלית, לא ניתן להימנע מהקביעה כי לאדם שניהלה ב עשור האחרון יש חלק משמעותי בכשלון, נכון הוא לא היחיד גם לחברי הדירקטוריון, להמהלת הדסה ל נשות הדסה ולמשרד הבריאות כל גוף ותרומתו , אך כמנהל המוסד יש לו 100% של אחריות לכשלון כל השותפים לכשלון כל אחד וחלקו אבל זה לא מפחית מ מאת , לא מדובר ב100 אחוזי אחריות המתחלקים בין הגורמים שהזכרתי. הכשל הרגולטורי לא מקטין את אחריות המנכל כולם כשלו ובגדול
העובדה שמדובר באדם נעים הליכות לא מקטינה את אחריותו המלאה לכשלון. גם מיידוף היה נעים הליכות ואיש רעים , מה שלה הפריע לו לגזול את כספם ובטחונם הקיומי של כל רעיו
אם את משרתו בביטוח הלאומי הוא קבל בגלל סיפור של הצלחה ניהולית בהדסה, מאחר ובהדסה מה שלא היה זה הצלחה ניהולית. יש להרחיקו בהקדם מניהול הביטוח הלאומי, הרבה יותר מכובד היא אם הוא היה משעה את עצמו מכל תפקיד ניהולי.

ד. בן-סירה
01.03.2014, 21:37

רשימה מאלפת על טיבה של חברות. היכולת לעצום עין מכתם מוסרי שדבק באדם איש אשכולות, היא מתחום זכותו של חבר רופא ככותב רשימה זו

jewish d-r
04.03.2014, 14:54

א איני מכיר את פרופ.מור יוסף באופן אישי,אין לי מושג למה
זה קרה להדסה ואין לי שמץ של מושג איך לנהל בית חולים !
אבל : לראות איך כל החברה שבזמנו בטח היו חולמים להיות
חברים שלו וחיזרו אחריו כעת בשמות בדוים (ובגלוי) סוגרים
חשבונות ומקיזים את דמו...
די לשמחה לאיד ,רבתי !
מגעיל...

יעקב רודוי
07.05.2014, 23:08

אני מאמין לחוות דעתך האישית על מור יוסף שכולה הערכה ידידות ואולי הערצה, אתה הכרת אותו אישית, וחוות דעתך מבטאת את דעתך הפרטית ואולי של עוד מספר אנשים שזכו להכירו, דעת הציבור על מור יוסף אינה מתיחסת כלל לדעתם של ידידי מור יוסף על מור יוסף.
מור יוסף הוא כבר מזמן לא איש פרטי רככזה הציבור מגבש את דעתו עליו בעיקר לפי מעשין, ככדוע תחת ניהולו הדסה התדרדרה והגיעה לחדלות פרעון, הניהול הכספי הגרוע תוך כדי שהוא מאפשר למתי מעט להשתכר סכומים דמיוניים ולמרות היותם מעטים בולמית הבצע חלחלה גם לפינות נוספות למרות שהיה מודע למצבה של הדסה הוא לא נמנע משכר ותנאי פרישהשל שוק הון ולא של מע בריאות מקרטעת
גם לאולמרט דרעי וקצב היו חברים אישיים שהעידו כי אין צח מהם,
מה שלא ברור בסיפור כיצד הביטוח הלאומי עדיין לא הראה לו את הדרך הביתה

פרופ אמריטוס אריה שלו
15.05.2014, 20:48

יישר כח
אמנם לא הייתי באותו מגרש מסדרים אבל כל מילה בסלע ואני מבקש רק לצרף את הערכתי הבלתי ניתנת לעירעור לשלמה על סמל שנים של עבודה משותפת.
והיודעים יודעים שלו היתה הדסה תחת ניהולו בשנים הקשות האלה, ולו ניתן היה לו לפעול בידיים חפשיות כמנכל לא היינו היום במצב בו אנחנו נמצאים.

רופא
15.05.2014, 23:58

היום פורסם כי פרופ' מור יוסף מקבל כפנסיה (!) מהדסה כ- 150,000 ש"ח מדי חודש.

גם אני רוצה להביע הערכתי לפרופ' מור יוסף על הישגו הכביר הנ"ל.

גם אני רוצה חברים כאלה.