משפט

המשבר ב"הדסה": הר"י מבקשת להיות צד בסכסוך הקיבוצי של הרופאים מול ההנהלה

ההסתדרות הרפואית מפרטת "שורת פעולות בלתי חוקיות" בהן נקטה ההנהלה ומשרדי האוצר והבריאות נגד הרופאים בבית החולים

ההסתדרות הרפואית בישראל הגישה בסוף השבוע לבית הדין האזורי בירושלים בקשה להיות צד בסכסוך הקיבוצי של הרופאים נגד "הדסה", ונגד משרדי האוצר והבריאות. במקביל, הפיצה הר"י לכל ראשי הוועדים הפועלים בארגון עדכון לגבי תמונת המצב המצטיירת לגבי המשבר בהדסה (לקריאת העדכון המלא לחצו כאן)

בית הדין לעבודה בירושלים (צילום: ויקיפדיה)

בית הדין לעבודה בירושלים (צילום: ויקיפדיה)

בבקשה הדחופה, המשתרעת על פני 30 עמודים, מתואר הרקע לסכסוך ונקבע כי פעילות הנהלת "הדסה" נגד הרופאים העובדים בבית החולים הם "בלתי-חוקיים", ויש בהם כדי "לפגוע פגיעה קשה בזכויות הרופאים". הר"י מפרטת בבקשה, בין השאר, כיצד ההנהלה נקטה הימנעות מתשלום שכר, הפרה הסכמים קיבוציים חתומים ופעלה בשורת צעדים חד-צדיים. לדברי הר"י, צעדים אלו ונוספים מהווים פגיעה בזכויות הרופאים ומגבירים את הסיכון ליציבות הכללית של בית החולים הירושלמי.

צעדים אלו, נכתב בבקשה, הם חלק מהפעלת לחץ בלתי לגיטימי ומשולל תום לב מצד הנהלת הדסה, במהלך המו"מ שהיא מנהלת מול הרופאים, על רקע המשבר הכלכלי החמור שבו היא נמצאת.

בין השאר, נאמר בכתב הבקשה לבית הדין, כי הדסה נטלה כ-100 מיליון ש"ח השייכים לרופאים מתוך קרנות השר"פ השייכות להם, ומונעת מהרופאים שימוש בכספים שהועמדו לרשותם ושנצברו בקרנות המחקר. עוד מודגש, כי הרופאים אינם מבוטחים בביטוחי אחריות מקצועית באופן מלא ומקיף כמו שאר הרופאים במדינה.

כתב הבקשה מפרט את הצעדים שנקטה הנהלת הדסה לאורך הזמן ויש בו התייחסות לסוגיית השר"פ המופעל בהדסה כבר 60 שנה, על-פי הסכמים ונהלים חתומים. עוד נאמר במסמך שהוגש לבית הדין, כי בהדסה לא מיישמים את סעיף מענקי הבחינות למתמחים ואת ההסכמים לגבי מענקים למקצועות מצוקה. מודגש בו, כי הדסה ביצעה עבירות על חוק הגנת השכר  ועל פסיקות שנעשו לאורך השנים בבתי המשפט בהקשר להלנת שכר. גם פעולות המדינה בסכסוך הזה, נכתב בבקשה, הן בניגוד לחוק.

בתוך כך, שר האוצר יאיר לפיד אמר הערב בתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 2 כי "הדסה לא תיפול" והבטיח להציל את בית החולים אבל הדבר ייעשה הדגיש בפיקוח האוצר. על פערי השכר בבית החולים אמר כי "אם אחות מקבלת שכר מינימום לא הגיוני שרופא ירוויח 7 מיליון שקל"

לקריאת כתב הבקשה המלא שהגישה ההסתדרות הרפואית לחצו כאן

נושאים קשורים:  משפט,  בית הדין האזורי לעבודה בירושלים,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  המשבר ב"הדסה",  זכויות הרופאים,  חוק הגנת השכר,  הסכמים קיבוציים
תגובות