חדשות

תיקון מוצע בחוק הפונדקאות: תעריף הגג יעמוד על 160,000 ש"ח

במסגרת התיקון תורשה פונדקאות בחו"ל, אבל רק באמצעות חברות תיווך ייעודיות שיקבלו לשם כך אישור ממשרד הבריאות ויימצאו תחת פיקוחו

משרד הבריאות הפיץ בסוף השבוע הצעה לתיקון בחוק הפונדקאות, והיא צפויה לעלות לאישור הממשלה ביוזמת שרת הבריאות יעל גרמן בשבועות הקרובים. ההצעה מאמצת את רוב המלצות הוועדה הציבורית לענייני פריון והולדה, בראשות פרופ' שלמה מור-יוסף, כפי שדווח בדצמבר 2013.

לפי ההצעה החדשה, גם זוגות חד-מיניים יוכלו לקבל אישור לפונדקאות. כמו כן, מסדירה הצעת החוק את האפשרות לבצע פונדקאות בחו"ל, אבל רק באמצעות חברות תיווך שיקבלו אישור של משרד הבריאות לעסוק בתחום ויימצאו בפיקוחו.

הצעת התיקון בחוק הקיים גם קובעת, שמעתה נשים נשואות וגם רווקות יכולות לשמש כפונדקאיות, בתנאי שיש להן לפחות ילד אחד משלהן. כמו כן מאפשרת הצעת החוק שפונדקאית תהיה אחות של ההורה המיועד. עוד נקבע, כי הורים מיועדים יקבלו אישור להליך אם לא הורשעו בעבירה פלילית שמעלה חשש לפגיעה בשלום הילוד.

לראשונה גם קובעת הצעת התיקון בחוק סכום מרבי לתשלום לפונדקאית בישראל – 160,000 ש"ח. לדברי המשרד, קביעת התעריף נעשתה כדי למנוע עליית מחירים שתפגע בזוגות הנזקקים לעזרת פונדקאית, אך אינם יכולים להרשות זאת מבחינה כלכלית. הודגש גם כי תעריף הגג מכוון למנוע לחצים כלכליים משמעותיים על אותן נשים שיסכימו לשמש פונדקאיות.

נושאים קשורים:  חדשות,  משרד הבריאות,  פונדקאות,  שרת הבריאות יעל גרמן,  אימוץ
תגובות