חדשות

הלכה לעולמה ד"ר אורנה אופיר, שהקימה את האגף האונקולוגי ב"אסותא"

ד"ר אופיר נפטרה לאחר מאבק במחלת הסרטן, שעליו סיפרה בראיון ל"דוקטורס אונלי"; ניהלה במשך שנים רבות את אגף הרפואה בבית החולים

ד"ר אורנה אופיר, שניהלה במשך שנים רבות את אגף הרפואה בבית החולים "אסותא" וגם הקימה את האגף האונקולוגי בבית החולים, הלכה לעולמה בסוף השבוע בגיל 64. ד"ר אופיר נפטרה לאחר מאבק במחלת סרטן הלבלב, עליו סיפרה בעבר בגילוי לב בראיון וידיאו ל"דוקטורס אונלי".

"הקמתי את המכון האונקולוגי ועכשיו אני מטופלת בו" / ראיון עם ד"ר אופיר

ד"ר אורנה אופיר (צילום: "דוקטורס אונלי"

ד"ר אורנה אופיר (צילום: "דוקטורס אונלי")

ד"ר אופיר סיימה את לימודי הרפואה באוניברסיטת תל-אביב, התמחתה במחלקה הפנימית בבית החולים "הדסה" בתל-אביב שנסגר בשנות ה-90 והמשיכה ל"אסותא". היא שימשה בו כרופאה פנימית ובהמשך התקדמה גם לתפקידי ניהול, מבלי לזנוח את הטיפול בחולים. בעלה, הרופא ד"ר יוסי אופיר, אמר: "היא הצילה את חייהם של רבים ורבים מהחולים שבהם טיפלה נשארו חבריה עד יומה האחרון".

ד"ר אופיר, שהשאירה אחריה שלושה בנים וארבעה נכדים, היתה חובבת טיולים, בישול, תיאטרון, מוסיקה וספרים. יו"ר מפלגת "העבודה" ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, ידיד קרוב של ד"ר אופיר ציין כי היתה רופאה דגולה, עם ניסיון עשיר ויכולת מנהיגות בלתי רגילה בתחום הרפואי. שר המשפטים לשעבר, יעקב נאמן, הוסיף: "ד"ר אופיר דאגה לכל חולה באופן שקשה לתארו, עקבה אחר המחלה וגם המצב הנפשי של מטופליה".

ד"ר אופיר תובא למנוחות היום (יום א') בבית העלמין בקרית שאול בת"א.

נושאים קשורים:  חדשות,  סרטן הלבלב,  ד"ר אורנה אופיר,  אסותא
תגובות
ישראל הוכמן
13.01.2014, 14:28

כמי שהכיר אותה כבר מלימודי רפואה באוניברסיטה ,וליווה אותה משך השנים , כולל הימים היפים ב"הדסה -ת"א ", ידענו כולנו שהיא רופאה דגולה וגדולה מהחיים.
יהי זכרה ברוך !

רופא
13.01.2014, 18:27

דוקטור ארנה אופיר היתה רופאה עתירת מעשים טובים, אבל לומר שהיא הקימה את המכון האונקולוגי באסותא, זה ממש לא מדוייק. יהא זיכרה ברוך.

רופא בכיר
14.01.2014, 07:22

היא היתה בן אדם אמיתי

הנרי טראו
14.01.2014, 10:35

ליוסי,
אני תמיד אזכור את אשתך מהטיול שלנו ברוסיה לפני מספר שנים
הייתה מאוד חביבה ודאגה לכולם
המקום ינחם אותך ואת ילדיך בתוך שאר אבלי ציון וירושלים
מוניק והנרי טראו

דר' אבי דורון
05.02.2014, 20:55

ברוך דיין האמת. יוסי, שלא תדע עוד צער. אורנה הייתה רופאה בנשמתה ותמיד הייתה אי שם בתודעתי גם לאחר שעברתי לצפת. חשיפת מחלתה כפי שסיפרה באומץ וכנות והאופטימיות שלה היו חלק בלתי נפרד ממנה. אובדנה משאיר חלל גדול ריק שלא ניתן למלא.
דר' אבי דורון, נוירוכירורג.