חדשות

רופא ישראלי כתב פרק על שימוש בתאי גזע לספר הדרכה לצנתורים

זו הפעם הראשונה שבספרם המוערך של גרוסמן וביים יופיע פרק המוקדש לשיטה טיפולית חדישה זו בתחום הקרדיולוגיה

ד"ר ארנון בלום, מנהל מחלקה פנימית א' במרכז הרפואי "פוריה" שבטבריה, כתב פרק בנושא השתלות תאי גזע לשריר הלב בספר הדרכה המיועד לקרדיולוגים. זו הפעם הראשונה שנושא זה יופיע במדריך המוערך Grossman & Baim's Cardiac Catheterization, Angiography, and Intervention, הנחשב לאחד הפרסומים החשובים ביותר בתחום.

ד"ר ארנון בלום ומדריך הצנתורים של גרוסמן וביים (צילום: "פוריה")

ד"ר ארנון בלום ומדריך הצנתורים של גרוסמן וביים (צילום: "פוריה")

"הפרק עוסק בהשתלת תאי גזע לשריר הלב במטרה לטפל בחולים עם אי ספיקת לב שלא באמצעות השתלת לב מלאכותי. תאי הגזע המושתלים מעודדים את שרירי הלב לעבוד כקודם", הסביר ד"ר בלום. בדרך כלל, אתר ההזרקה הוא האזור שסביב אוטם שריר הלב, לאחר התקף לב. התאים החדשים מרפאים את שריר הלב החולה.

ד"ר בלום הדגיש, כי מחקרים הראו ששיטה זאת משפרת את איכות החיים, את משך החיים, את תפוקת ותפקוד הלב ואף את התפקוד הכללי של המטופל. הפרק שכתב מתבסס על סדרת מחקרים וידע שנצבר בין השנים 2011-2012 בעת שחקר את הנושא באוניברסיטת מיאמי בארה"ב.

זו הפעם הראשונה שנכתב פרק הדרכה בספר כה מרכזי עבור הקרדיולוגים בעולם בנושא השתלת תאי הגזע בלב. בעקבות פרסום הספר, התבקש ד"ר בלום על ידי בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הארווארד, לכתוב מאמר בנושא "שימוש בתאי גזע להגדרה מחודשת של טרשת העורקים".

ד"ר בלום משמש עורך ראשי של שניים מהמגזינים הרפואיים הגדולים והמובילים בארה"ב. "אין לי ספק שהשתלת תאי גזע היא הדבר הבא בתחום הקרדיולוגיה", ציין.

נושאים קשורים:  חדשות,  קרדיולוגיה,  אוטם שריר הלב,  אי ספיקת לב,  השתלת תאי גזע
תגובות
עדו
30.12.2013, 23:20

כל הכבוד לך, ארנון !
מפרגן לך,
עדו תמרי